حداکثر چند اکانت در اینستاگرام میتوان ساخت ؟

اینستاگرام دارای محدودیت‌هایی است که اگر به آن‌ها توجهی نکنید احتمالا دچار مشکل خواهید شد. یکی از این محدودیت‌ها، حداکثر تعداد حساب کاربری است که یک شخص می‌تواند در اینستاگرام بسازد. در این مقاله در عمل این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
چکیده این مطلب
با یک شماره چند تا اکانت اینستاگرام میشه ساخت

از زمان معرفی عمومی اینستاگرام، بیش از 12 سال می‌گذرد و این شبکه اجتماعی که در ابتدا محدود به افراد و اشخاص حقیقی می‌شد خیلی زود به کسب و کارها هم گسترش پیدا کرد و اکنون خیلی از کسب و کارها نیز در اینستاگرام یک پیج عمومی دارند.

با این اوصاف خیلی دور از انتظار نیست که برخی از افراد داخل این شبکه اجتماعی، بیش از یک اکانت یا حساب کاربری داشته باشند. اینستاگرام هم این موضوع را پذیرفته و به کاربران خود اجازه می‌دهد که بیش از یک اکانت داشته باشند.

اما سوال اصلی اینجاست که تا چند اکانت اینستاگرام می‌توان ساخت؟ چه محدودیت‌هایی در ساخت بیش از یک اکانت اینستاگرام وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشیم؟ با یک ایمیل و شماره چند اکانت اینستاگرام می‌توان ساخت؟

و سوالاتی از این دست که قصد داریم در این مقاله تک تک آن‌ها را در آخرین نسخه منتشر شده اینستاگرام، بررسی و تست کنیم.

محدودیت تعداد اکانت اینستاگرام

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که، آیا برای ساخت تعداد بیشماری اکانت اینستاگرام، محدودیتی وجود دارد؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تعامل محور است؛ در حقیقت مهم‌ترین چیز برای اینستاگرام تعامل بیشتر کاربران با این شبکه اجتماعی است. حال در نظر بگیرید که بجای یک اکانت، هرکسی بیشتر از 20 اکانت در این شبکه داشته باشد. چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ یکی از سناریوهای احتمالی این است که یک یا دوتا از این اکانت‌ها، اکانت اصلی بوده و بقیه حساب‌ها فیک و برای اهدافی به جز تعامل با اپلیکیشن اینستاگرام ساخته شده‌اند.

اهدافی مثل تبلیغات از طریق دایرکت‌های مزاحم، لایک، کامنت و تعامل‌های غیرواقعی و … بنابراین احتمالا خودتان هم متوجه شده‌اید که اینستاگرام باید برای جلوگیری از سوء استفاده کاربران از این پلتفرم، تعداد اکانت‌هایی که یک نفر می‌تواند ایجاد کند را محدود کند.

اما علاوه بر این محدودیت، محدودیت‌هایی برای تعداد اکانت‌هایی که با یک شماره تلفن می‌توان ایجاد کرد، تعداد حساب‌هایی است که با یک ایمیل یکسان می‌توان ساخت و تعداد حساب‌هایی که به صورت همزمان می‌توان در آن‌ها لاگین کرد نیز وجود دارد

تعداد مجاز ساخت اکانت اینستاگرام با یک شماره

در نسخه‌های قدیمی‌تر اینستاگرام در زمانی که به تازگی امکان ساخت چندین اکانت در اپلیکیشن اینستاگرام معرفی شده بود، این محدودیت به عدد 2 خلاصه می‌شد. اما بعد از چند بروز رسانی این محدودیت به عدد 5 ارتقا پیدا کرد. در حال حاضر طبق آخرین سیاست‌های اینستاگرام تعداد مجاز حساب کاربری که هر شخص با یک شماره همراه در این شبکه اجتماعی می‌تواند ایجاد کند 5 اکانت اینستا مختلف است.

نکته جالب اینجاست که در راهنما رسمی اینستاگرام این موضوع صراحتا اعلام شده که با هر شماره تلفن همراه، حداکثر 5 اکانت مختلف را می‌توان ایجاد کرد. اما ما این موضوع را در عمل تست کردیم و توانستیم با یک شماره یکسان، بیش از 5 اکانت مختلف (این تست را تا ده اکانت ادامه دادیم) را بدون انجام هیچ کار اضافه‌ای و دقیقا مشابه مراحل ساخت اکانت دوم اینستاگرام، در اپلیکیشن اینستاگرام ایجاد کنیم!

ممکن است شما نیز این موضوع را تست کنید و بدون مشکل بتوانید بیش از 5 اکانت اینستاگرام بسازید، اما با بالا رفتن تعداد این اکانت‌ها، شانس از کار افتادن یا اصطلاحا suspend شدن اکانت‌های شما نیز وجود دارد. اتفاقی که بعد از ساخت بیش از 10 اکانت با شماره یکسان، برای ما رخ داد!

محدودیت ساخت تعداد مجاز اکانت اینستاگرام 5 تا است

بعد از کمی تحقیق و بررسی متوجه شدیم که تنها کسب و کارها و آن‌ هم در صورتی که بتوانند ثابت کنند که واقعا به بیش از 5 اکانت مختلف نیاز دارند، از این قائده اینستاگرام مستثنی هستند.

در هر صورت ساخت 5 اکانت مختلف تنها با یک شماره تلفن همراه، وعده‌ای است که اینستاگرام در راهنمای رسمی خود نیز به آن اشاره کرده است و می‌توان آن را برای همه کاربران اینستاگرام انتظار داشت.

بنابراین تا 5 اکانت اینستاگرام را بدون نگرانی از بروز مشکل تنها با یک شماره همراه می‌توان ایجاد کرد.

تعداد مجاز ساخت اکانت اینستاگرام با یک ایمیل

دومین سوال مهم در خصوص محدودیت‌های تعداد مجاز اکانت‌های اینستاگرام، تعداد حساب‌های کاربری است که می‌توان با یک ایمیل ایجاد کرد. طبق گفته اینستاگرام، هر ایمیل حداکثر در 5 اکانت مختلف می‌تواند استفاده شود.

با هر ایمیل چند اکانت اینستاگرام میشه ساخت

اما این به این معنی نیست که شما با یک ایمیل می‌توانید 5 اکانت مختلف بسازید. در حقیقت شما با هر ایمیل تنها قادر به ساخت یک اکانت اینستاگرام هستید و 4 اکانت دیگر بعد از ساخته شدن، می‌توانند به ایمیل شما متصل شوند و از ایمیل شما استفاده کنند.

این موضوع در نسخه تحت وب اینستاگرام کمی جدی‌تر گرفته می‌شود و به نظر می‌رسد تا حدودی تفاوت‌هایی در سیاست‌های اینستاگرام در خصوص اکانت‌هایی که با اپلیکیشن آن ساخته می‌شوند و اکانت‌هایی که توسط مرورگر و از طریق نسخه تحت وب آن ایجاد می‌شوند، وجود دارد.

حداکثر در چند اکانت به صورت همزمان می‌توانم وارد شوم؟

بعد از ساخت اکانت‌های مختلف، محدودیت بعدی تعداد اکانت‌هایی است که در عین واحد می‌توانید در آن‌ها لاگین کنید و از آن‌ها در اپلیکیشن اینستاگرام خود استفاده کنید.

سابقا شما تنها می‌توانستید در عین واحد، وارد یکی از حساب‌های اینستاگرام خود شوید و برای وارد شدن به سایر حساب‌ها ابتدا باید از اکانت اول خود خارج می‌شدید و سپس وارد اکانت دیگر خودتان می‌شدید.

با اضافه شدن قابلیت چند حسابه بودن اشخاص به اینستاگرام، امکان لاگین کردن همزمان در چند اکانت نیز به اپلیکیشن و نسخه تحت وب اینستاگرام اضافه شد و در حال حاضر کاربران اینستاگرام به راحتی با سوییچ کردن اکانت‌ها، می‌توانند بین اکانت‌های خود جا به جا شوند. طبق اعلام رسمی اینستاگرام، از نسخه 7.5 به بعد، هر کاربر در اپلیکیشن خود تنها قادر به لاگین کردن در 5 اکانت مختلف است؛

محدودیت تعداد اکانت اینستاگرام

اما چیزی که در واقعیت و در عمل برای ما اتفاق افتاد این بود که توانستیم در یک اپلیکیشن اینستاگرام تا 10 اکانت مختلف را اضافه کنیم و بعد از 10 امین اکانت قابلیت اضافه کردن اکانت‌های بیشتر از دسترس خارج شد.

حداکثر در چند اکانت اینستا میشه وارد شد

دلیل این تفاوت موجود بین تعداد اعلام شده اینستاگرام و تعدادی حساب‌های کاربری که در عمل به صورت همزمان می‌توان در آن‌ها لاگین کرد، خیلی روشن نیست. البته نکته اضافی که باید به آن توجه کرد این موضوع است که اینستاگرام امکانات و قابلیت‌های جدید خود را به صورت همگانی عرضه نمی‌کند و این امکانات و قابلیت‌ها در ابتدا بر روی تعداد محدودی از کاربران تست و در صورت رضایت بخش بودن در دسترس سایر کاربران قرار می‌گیرد. ممکن است اکانتی که ما بر روی آن این آزمایش را انجام داده‌ایم نیز شامل این تبصره باشد.

علاوه بر این‌ها، ممکن است راهنما اینستاگرام در این موضوع نیز قدیمی باشد و با توجه به تغییرات جدید هنوز بروزرسانی نشده باشد.

جمع بندی نهایی: چگونه بیش از 5 اکانت بسازیم یا مدیریت کنیم؟

همانطور که متوجه شدید، ساخت و استفاده همزمان از 5 اکانت اینستاگرام بدون محدودیت و مشکل در چارچوب سیاست‌های اینستاگرام، کاملا مجاز است. برای ساخت تعداد اکانت‌های بیشتر، شما به شماره‌های موبایل و ایمیل‌های بیشتری احتیاج دارید؛ برای اینکار می‌توانید با ایجاد ایمیل‌های جدید، حساب‌های کاربری جدیدی را نیز در اینستاگرام ایجاد کنید.

علاوه بر این، برای دور زدن محدودیت حداکثر تعداد حساب‌هایی که به صورت همزمان می‌توان وارد آن‌ها شد نیز، به کمک اپلیکیشن‌های کلون مانند app cloner می‌توانید به راحتی چندین اپلیکیشن اینستاگرام را در تلفن همراه خود نصب کنید و در هر کدام از آن‌ها اکانت‌های مختلف و متفاوتی را لاگین و استفاده کنید.

علاوه بر اپلیکیشن‌های کلون، قابلیت‌هایی مثل Secure Folder در گوشی‌های سامسونگ و قابلیت‌های مشابه، در سایر تلفن همراه نیز به شما کمک می‌کنند تا بیش از یک اپلیکیشن اینستاگرام را در تلفن همراه خود نصب کنید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام