چگونه حساب کسب و کار اینستاگرام را خصوصی کنیم؟

پیج‌های بیزینسی اینستاگرام را نمی‌توان مستقیما به حالت قفل و خصوصی درآورد. برای اینکار ابتدا باید به حساب‌های شخصی اینستاگرام برگردیم و اکانت کسب و کار خود را به حالت شخصی تبدیل کنیم و درنهایت به سراغ پرایوت کردن اینستاگرام بیزینس برویم.
چکیده این مطلب
آموزش پرایوت اینستاگرام بیزینس

قفل کردن حساب‌های کسب و کاری اینستاگرام مانند این است که در جلو ورودی مغازه یا فروشگاه، یک نفر بایستد و فقط به یکسری افراد خاص که صاحب کسب و کار به آن‌ها علاقه دارد، اجازه ورود دهد!

کمی غیر منطقی است، به همین خاطر اینستاگرام هم به شما اجازه پرایوت یا خصوصی کردن حساب‌های بیزینسی یا کسب و کاری اینستاگرام را نمی‌دهد. همین موضوع در خصوص اکانت‌های بلاگری یا سازنده (Creator Account) اینستاگرام نیز صادق است.

انواع حساب‌های کاربری در اینستاگرام

به طور کلی تمام حساب‌های کاربری اینستاگرام در یکی از این 3 دسته زیر قرار می‌گیرند.

  1. حساب‌های شخصی (Personal Accounts)
  2. حساب‌های بیزینسی یا کسب و کاری (Business Accounts)
  3. حساب‌های بلاگری یا سازنده (Creator Accounts)

نکته مهم در خصوص اکانت‌های اینستاگرام این است که تنها حساب‌های کاربری Personal یا شخصی را می‌توان به پیج پرایوت تبدیل کرد و حساب‌های بیزینسی و سازنده زیر مجموعه پیج‌های پابلیک هستند.

پیج پابلیک چیست؟ پیج پرایوت یعنی چی؟ کدام یکی بهتر است؟

برای خصوصی کردن حساب‌های بیزینسی و سازنده ابتدا باید از حساب اینستاگرام خود را از حالت بیزینسی یا بلاگری در بیاورید و سپس بعد از اینکه پیج کسب و کاری‌تان تبدیل به یک پیج شخصی شد، می‌توانید خیلی راحت پیج فروشگاه یا بیزینس‌تان را خصوصی یا قفل کنید (دقت کنید که تنها نوع پیج تغییر می‌کند و نیازی به تغییر در بخش‌های دیگر نیست).

مراحل برگشت به حساب شخصی اینستاگرام و خارج کردن پیج از حالت بیزینسی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، برای قفل كردن صفحه اينستاگرام بیزینس، ابتدا باید حساب اینستا را از حالت کسب و کار خارج کنیم و سپس بعد از تبدیل حساب بیزینس به شخصی، اکانت کسب و کارمان را که حالا تبدیل به یک حساب شخصی شده، پرایوت یا قفل کنیم.

علاوه بر این، ممکن است بنابه دلایلی (به عنوان مثال مقایسه کردن میزان رشد پیج در دو حالت اکانت شخصی و تجاری) تصمیم بگیرید که پیج اینستاگرام خود را از حالت تجاری خارج کنید و علاقه مند یادگیری مراحل انجام این کار باشید.

به همین خاطر در این قسمت بررسی می‌کنیم که چگونه پیج را از حالت بیزینس خارج کنیم و به حساب شخصی اینستاگرام برگردیم. مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است در گوشی‌های اندروید و iOS و همینطور اینستاگرام انگلیسی و فارسی یکسان است و علاوه بر حساب‌های بیزینس، برای خارج کردن پیج از حالت سازنده یا بلاگری نیز قابل استفاده است.

برای انجام اینکار، مثل همیشه باید به سراغ بخش تنظیمات اینستاگرام در بخش پروفایل برویم.

  1. به همین منظور، روی سه خط افقی بالا صفحه می‌زنیم و سپس گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب می‌کنیم.
    آموزش نحوه پرایوت اینستاگرام بیزینس
  2. در مرحله‌ی بعدی باید وارد گزینه Account یا در اینستاگرام‌ فارسی حساب شویم.
    آموزش مراحل قفل كردن صفحه اينستاگرام بیزینس
  3. از بین گزینه‌ها، در انتهای لیست گزینه Switch account type را پیدا و انتخاب می‌کنیم.
    چگونه پیج بیزینس را خصوصی کنیم switch account type
  4. دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود که از بین آن دو، باید گزینه Switch to personal account را انتخاب کنید.
    switch business account to private account تبدیل حساب بیزینس به شخصی در اینستاگرام
  5. اینستاگرام به شما هشدار می‌دهد که با بازگشت به حساب شخصی، اطلاعات آماری اینستاگرام (insight) غیر فعال خواهد شد و اطلاعات آماری تمام پست‌های اینستاگرام شما که تا به این لحظه جمع آوری شده‌اند، به صورت دائمی حذف خواهند شد (اگر از سرویس تبلیغات استفاده کرده باشید این اطلاعات نیز حذف خواهند شد). برای تایید بر روی گزینه Switch to personal account بزنید.
    هشدار اینستاگرام در خصوص قفل کردن پیج بیزینس
  6. اینستاگرام پایان این تغییرات را با نمایش پیغام Switched to personal account به معنی تغییر به حساب شخصی به اطلاع شما می‌رساند.
    برگشت به حساب شخصی اینستاگرام switched to personal account

کار تمام است و حساب بیزینسی شما به حساب شخصی تبدیل شد و اینستاگرام شما از حالت بیزینس خارج شد.

نکته: این مراحل در خصوص پیج‌های بلاگری و سازنده اینستاگرام نیز دقیقا یکسان است و برای خارج شدن از حالت سازنده (Creator Account) اینستاگرام و تبدیل اکانت سازنده به شخصی نیز باید همین مراحل را طی کنید.

بعد از خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام، چگونه پیج کاری‌مان را قفل کنیم؟

اگر قصد قفل کردن و خصوصی کردن پیج کسب و کاری‌تان را دارید، تا به اینجا بیشتر مسیر را طی کرده‌اید و اکانت کسب و کار شما به یک حساب عادی و شخصی تبدیل شده است.

برای قفل کردن پیج تجاری‌تان که اکنون تبدیل به یک پیج شخصی شده، باید مراحل زیر را نیز طی کنید.

  1. مجددا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید و اینبار بجای گزینه Account یا حساب، گزینه Privacy یا در اینستاگرام‌های فارسی حریم خصوصی را انتخاب کنید.
    چگونه یک پیج کسب و کاری را در اینستاگرام خصوصی و پرایوت کنیم
  2. بعد از وارد شدن به بخش Privacy، باید وضعیت گزینه حساب شخصی یا private account را به حالت فعال دربیاورید. دقیقا مانند تصویر زیر.
    قفل كردن صفحه اينستاگرام بیزینس در تنظیمات اینستاگرام

کار تمام است و حالا فقط فالوورهای پیج کاری‌تان قادر هستند محتواهای پیج شما را مشاهده کنند.

چگونه اینستاگرام را از حالت خصوصی خارج کنیم

افراد جدیدی که قصد اضافه شدن به پیج شما را داشته باشند، ابتدا باید درخواست خود را ارسال کنند و سپس بعد از تایید شما به لیست فالوورهای پیج‌تان افزوده خواهند شد.

مشکلات خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام

با خارج شدن از حالت بیزینسی اینستاگرام دو مشکل اصلی و بزرگ برای پیج شما به وجود می‌آید که باید قبل از خارج کردن پیج از حالت تجاری به این دردسرها توجه کنید و بعد از اینکه تصمیم جدی خودتان را گرفتید این اقدام را انجام دهید چرا که ممکن است بعدا از اقدام خود پشیمان شوید!

در ادامه به بررسی این مشکلات پرداخته‌ایم.

حذف کامل اطلاعات آماری اینستاگرام

اطلاعات دقیق آماری از تعامل کاربران با محتواهای پیج که به بخش insight اینستاگرام نیز مشهور است، تنها مختص اکانت‌های حرفه‌ای اینستاگرام است. اولین و مهم‌ترین مشکل جدی که با خارج شدن از حالت تجاری و حرفه‌ای اینستاگرام برای پیج شما به وجود می‌آید، پاک شدن کامل تمام اطلاعات جمع آوری شده در بخش insight است.

با تبدیل پیج به پیج شخصی و عادی، تمام این اطلاعات به صورت دائم و غیر قابل بازگشت از بین می‌روند و اگر بخاطر یک اشتباه یا تصمیم نادرست پیج خود را از حالت بیزینسی خارج کرده باشید، ممکن است ازین بابت حسابی افسوس بخورید.

محروم شدن از اطلاعات داشبورد حرفه ای اینستا

همانطور که تا الان احتمالا خودتان هم متوجه شده‌اید، با تبدیل اکانت تجاری اینستاگرام به یک اکانت شخصی، از بخش insight و داشبورد آماری حرفه‌ای اینستاگرام نیز محروم خواهید شد و این بخش تنها مختص اکانت‌های بیزینسی و سازنده است.

حذف دکمه‌های تماس و چت در واتس اپ

یکی از مزایایی که اینستاگرام در اختیار اکانت‌های حرفه‌ای و تجاری قرار می‌دهد، قابلیت اضافه کردن گزینه تماس و همینطور اتصال واتس اپ و اینستاگرام برای پاسخگویی و چت با مشتریان است.

با تبدیل حساب کسب و کاری‌تان از حالت بیزینس به پرسنال، این بخش نیز از دسترس شما خارج خواهد شد و امکان استفاده از آن در اکانت‌های شخصی وجود ندارد.

مزایا خارج کردن پیج از حالت بیزینسی

اما خارج شدن از حالت بیزینسی و تجاری، همیشه هم بد نیست و اتفاقا دلایل مختلف و متعددی وجود دارد که ممکن است انجام این کار را برای پیج شما مفید و جذاب کند.

در ادامه به بررسی برخی از این دلایل که باعث می‌شوند ترجیح دهیم که پیج کسب و کاری‌مان را از حالت تجاری خارج کنیم و پرایوت یا قفل کنیم، پرداخته‌ایم.

کنترل فالوورهای جدید و جلوگیری از اضافه شدن فالوورهای فیک و روح

تقریبا در هر فضایی که امکان رقابت وجود داشته باشد، افرادی هم پیدا می‌شوند که دنبال رقابت ناسالم باشند! یکی از سناریوهای آشنا در اینستاگرام، زدن فالوور فیک و روح برای پیج‌های کسب و کاری به منظور آسیب زدن به نرخ تعامل و اینگیجمنت صفحه است.

در این حالت برای کنترل افرادی که به لیست دنبال کنندگان صفحه‌تان اضافه می‌شوند، هیچ راه حلی وجود ندارد به جز بستن موقت پیج و کنترل کردن پروفایل افرادی که در حال فالو کردن صفحه بیزینس شما هستند.

جذب مخاطب بیشتر در تبلیغات با قفل بودن صفحه

در بیشتر مواقع قفل بودن صفحه اینستاگرام شما در هنگامی که در کمپین‌های تبلیغاتی هستید، نتیجه منفی و مضر به همراه دارد. اما شرایطی نیز وجود دارد که با قفل کردن صفحه در حین برگزاری کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات، می‌توان دنبال کنندگان مشتاق‌تر و بیشتری جذب کرد.

به عنوان مثال در استراتژی‌های تبلیغات منفی که یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی ویروسی است، شرایطی به وجود می‌آید که افراد خیلی زیادی به سمت پیج کسب و کاری یا بلاگری شما سرازیر می‌شوند و کنجکاوانه به دنبال دیدن محتواهای شما هستند. در این شرایط با باز بودن پیج، مخاطبان ترسی نسبت به از دست دادن محتواها ندارند و ممکن است در مدتی کوتاه تنها محتواهای داخل پیج شما را دنبال کنند و بدون درگیری جدی با محتواها بعد از مدتی نیز پیج شما را ترک کنند.

در این شرایط خاص، اتفاقا محدودیت و قفل بودن صفحه شما ترس زیادی در این دست از مخاطبان ایجاد می‌کند و این مخاطبان اصطلاحا سرد با شانس بیشتری ترغیب می‌شوند که پیج شما را دنبال کنند. در این شرایط، اگر در مدت زمانی که در حال برگزاری کمپین هستید بتوانید این دسته از مخاطبان را با خود درگیر و همراه کنید، در نهایت تعداد فالوورهای خیلی بیشتری نسبت به حالتی که پیج‌تان بیزینسی و عمومی بود نصیبتان خواهد شد.

یکی از مثال‌های خیلی خوب برای این موضوع، معروف شدن به یکباره آقای سهیل سنگرزاده در اینستاگرام است.

جمع بندی نهایی: پیج بیزینس‌مان در اینستاگرام را خصوصی کنیم یا نه؟

در بازاریابی و فروش، هیچ قانون صددرصد و حتمی وجود ندارد که بتوان دست به نسخه شد و آن را برای تمام شرایط و کسب و کارها پیچید. مثال‌های بینهایت مختلفی وجود دارد که با خلاقیت و نبوغی که صاحبان کسب و کار از خود نشان داده‌اند نتیجه بازی تغییر کرده است. پرایوت یا عمومی بودن حساب‌های تجاری هم موضوعی است که با توجه به استراتژی بازاریابی کسب و کار شما در فضای اینستاگرام مشخص می‌شود.

در بیشتر کسب و کارها که استراتژی بازاریابی و برنامه تبلیغاتی خلاقانه و متفاوتی در کار نیست، بیزینسی بودن پیج کسب و کار و عمومی بودن آن گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود و در بلند مدت نتایج بهتری در پی دارد.

با اینحال مطمئنا در طول فعالیت در اینستاگرام، ممکن است شرایطی به وجود بیاید که حتی پیج‌های کاملا عمومی نیز مجبور به بستن و قفل کردن موقت پیج خود شوند. بنابراین تصمیم‌گیری درباره این موضوع بستگی زیادی به زمان، شرایط، برنامه بازاریابی و جنس محتواهای پیج شما دارد.

در ادامه بخش نظرات برای شماست تا به تکمیل شدن این مقاله کمک کنید و یا سوالات خود را در این قسمت مطرح کنید تا سایر مخاطبان و یا متخصصان دگردیسی به آن‌ها پاسخ دهند.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام