آموزش صفر تا صد کار با کلوز فرند اینستاگرام

در این مقاله به آموزش کامل کار با کلوز فرند اینستاگرام، نحوه ایجاد کلوز فرند لیست در اینستاگرام، گذاشتن استوری برای کلوز فرند، خارج کردن استوری از حالت کلوز فرند و سایر نکات و مسائل مرتبط به قابلیت دوستان صمیمی یا همان کلوز فرند در اینستاگرام، پرداخته‌ایم.
چکیده این مطلب
چگونه استوری کلوز فرند بگذاریم

قابلیت کلوز فرند در اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که استوری‌های خود را به گروه خاصی از فالوورها محدود کنند. در مقاله کلوز فرند چیست و چه کاربردی دارد با دلایل به وجود آمدن کلوز فرند و کاربردهای مختلف و خلاقانه‌ی قابلیت کلوز فرند آشنا شدیم و به چهار کاربرد خلاقانه استفاده از کلوز فرند برای پیج‌های تجاری نیز اشاره کردیم.

در این مقاله به صورت کامل با نحوه استفاده از قابلیت کلوز فرند در اینستاگرام، اینکه کلوز فرند و لیست دوستان صمیمی کجاست، نحوه گذاشتن استوری کلوز فرند و خارج کردن استوری از حالت کلوز فرند و به طور کلی صفر نا صد استفاده از کلوز فرند در اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

کلوز فرند اینستاگرام کجاست؟

اولین سوالی که به ذهن می‌رسد، این موضوع است که کلوز فرند اینستا کجاست و اصلا چطور می‌توان از این قابلیت استفاده کرد! همانطور که متوجه شدید به کمک قابلیت کلوز فرند می‌توان استوری‌های خصوصی‌تر را با بخش مخصوصی از فالوورها به اشتراک گذاشت؛ بنابراین برای استفاده از این قابلیت، در مرحله اول باید مشخص کنیم که چه فالوورهایی امکان دیدن استوری‌های کلوز فرند ما را دارند و چه فالوورهایی این استوری‌ها را نباید ببینند.

قبل از هرچیز لیست دوستان صمیمی خود را ایجاد کنید

برای مشخص کردن لیست دنبال کنندگان مجازی که حق مشاهده استوری‌های کلوز یا صمیمی ما را دارند، باید مراحل زیر را طی کنیم:

1. بر روی تصویر پروفایل‌تان بزنید تا وارد حساب کاربری‌تان شوید.

برای ورود به کلوز فرند بر روی تصویر پروفایل خود بزنید

2. در حساب کاربری خود، بر روی آیکون همبرگری گوشه بالا بزنید تا منو گزینه‌های بیشتر برای شما باز شود.

کلوز فرند کجاست

3. بر روی گزینه Close Friends (در اینستاگرام‌های فارسی دوستان صمیمی) بزنید.

دوستان صمیمی اینستاگرام کجاست

4. در این مرحله می‌توانید یک لیست مشخص از فالوورهایی که دوست دارید تنها آن‌ها قادر به دیدن استوری‌های کلوز فرند شما باشند ایجاد کنید. برای اینکار حتی خود اینستاگرام یک لیست پیشنهادی از فالوورهایی که تعامل بیشتری با آن‌ها داشته‌اید به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها خیلی سریع‌تر دوستان نزدیک خودتان را پیدا کنید؛ علاوه بر این برای جستجو سریع در بین فالوورها می‌توانید از جستجو نیز کمک بگیرید.

لیست کلوز فرند اینستاگرام

نکته جالب اینجاست که در تهیه این لیست، شما می‌توانید کاربرانی خارج از لیست فالوورهای خود را نیز به لیست کلوز فرند خودتان اضافه کنید. در این حالت اگر صفحه شما یک پیج عمومی باشد، شما می‌توانید افرادی که پیج شما را فالو نکرده‌اند نیز به این لیست اضافه کنید تا حتی آن‌ها هم قادر به دیدن استوری‌های کلوز شما باشند.

5. در نهایت بر روی دکمه Done بزنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

اضافه و کم کردن به لیست دوستان صمیمی اینستاگرام close friends

بعد از انجام این مراحل لیست دوستان صمیمی شما آماده است و ازین پس با انتشار استوری‌های کلوز فرند تنها این افراد قادر به مشاهده آن‌ها هستند.

چگونه استوری کلوز فرند بگذاریم؟

مراحل گذاشتن استوری به صورت کلوز فرند، با گذاشتن استوری‌های عادی کاملا یکسان است. تنها نکته متفاوت در هنگام انتشار استوری‌هاست. انتشار استوری‌های کلوز فرند از دو طریق قابل انجام است. در روش سریع‌تر، بعد از آماده کردن محتوا استوری، تنها کاری که لازم است انجام دهید، زدن دکمه Close friends (دوستان صمیمی) و انتشار به یکباره استوری کلوز فرند شماست.

نحوه گذاشتن استوری کلوز فرند

اما در صورتی که می‌خواهید کنترل بیشتری بر روی لیست کلوز فرند و افرادی که دقیقا قرار است این استوری شما را ببینند داشته باشید، بجای دکمه Close friends روی دکمه دایره‌ای گوشه پایین بزنید.

آموزش گذاشتن داستان به صورت دوستان صمیمی

از لیست باز شده، گزینه وسط یعنی Close friends را انتخاب کنید.

انتشار استوری به صورت کلوز فرند close friends story

در این حالت تعداد افرادی که در لیست کلوز فرند شما قرار دارند نیز به شما نمایش داده می‌شود، علاوه بر آن با لمس آن می‌توانید لیست کلوز فرند خود را قبل از انتشار استوری ویرایش کنید.

ویرایش کلوز فرند لیست قبل از انتشار استوری

در نهایت با زدن دکمه Share استوری کلوز فرند خودتان را منتشر کنید.

ویرایش لیست کلوز فرند بعد از انتشار استوری

اگر در حین انتشار استوری کلوز فرند خود دقت کافی را به خرج نداده باشید، ممکن است استوری شما به افرادی نمایش داده شود که در لیست کلوز فرند شما از قبل قرار داشته‌اند اما نباید این استوری شما را مشاهده کنند.

در این حالت برای ویرایش لیست کلوز فرند، استوری مورد نظرتان را باز کنید و بر روی مستطیل سبز رنگ ستاره دار که نشان کلوز فرند بودن استوری است، بزنید.

ویرایش لیست کلوز فرند بعد از انتشار استوری

سپس روی گزینه Edit your Close Friends list بزنید و در نهایت لیست کلوز فرند خود را بروز رسانی کنید.

ویرایش close friend list بعد از استوری گذاشتن

با حذف افراد از این لیست، استوری شما از معرض دید آن‌ها خارج خواهد شد و اگر فرد یا افراد جدیدی به لیست شما اضافه شوند، استوری کلوز فرند شما به آن‌ها نیز نمایش داده خواهد شد.

چگونه استوری را از حالت کلوز فرند خارج کنیم؟ (حذف استوری کلوز فرند)

ممکن است بعد از انتشار استوری کلوز فرند خود، به این نتیجه برسید که بد نیست استوری‌تان را به صورت عمومی نیز برای تمام فالوورها منتشر کنید. در این حالت احتمالا به دنبال گزینه‌ای برای خارج کردن استوری از حالت کلوز فرند خواهید گشت؛

اما متاسفانه در اینستاگرام هنوز قابلیت خارج کردن استوری از حالت کلوز فرند وجود ندارد و برای اینکار باید استوری کلوز فرند خود را حذف و سپس همان استوری را یکبار دیگر به صورت عمومی منتشر کنید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به آموزش نحوه گذاشتن استوری کلوز فرند و نکات مربوط به کلوز فرند لیست اینستا پرداختیم. همانطور که متوجه شدید اولین قدم در هنگام استفاده از قابلیت کلوز فرند، ایجاد لیست کلوز فرند و افزودن دنبال کنندگان مشخص به این لیست است. بعد از انجام اینکار به راحتی مشابه سایر استوری‌های عادی اینستاگرام، می‌توان استوری کلوز فرند مشاهده کنید.

استوری‌های کلوز فرند تحت هیچ شرایطی و با هیچ برنامه و اپلیکیشن و ترفندی توسط افرادی که در لیست کلوز فرند شما نباشند، قابل مشاهده نیستند؛ بنابراین با خیال راحت از این قابلیت استفاده کنید.

در نهایت سوالات و نظرات خود در خصوص کلوز فرند اینستاگرام را در بخش نظرات این مقاله مطرح کنید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام