معرفی 20 فونت معروف اینستاگرام مناسب طراحی کاور پست و استوری

استفاده از فونت مناسب در طراحی کاور پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام یکی از اقداماتی است که تاثیر زیادی در رشد پیج شما و رسیدن پست‌های شما به اکسپلور اینستاگرام دارد. در این مقاله با 10 تا از بهترین و معروف‌ترین فونت‌های اینستاگرامی آشنا می‌شویم.
چکیده این مطلب
10 فونت معروف طراحی کاور پست و استوری در اینستاگرام

بعد از ورود به هر پیجی اولین چیزی که توجه آدم را جلب می‌کند ساختار و ظاهر کلی پیج است، استفاده از فونت مناسب یکی از ارزان‌ترین راه‌های زیباتر کردن پیج و پست‌ها است. علاوه بر اینکه استفاده از فونت مناسب و جذاب در طراحی کاور پست‌ها باعث افزایش چشمگیر نرخ تعامل کاربران با پست‌های شما به خصوص در بخش هشتگ و اکسپلور اینستاگرام خواهد شد.

در ویدیو چند دقیقه‌ای زیر 20 فونت فارسی برتر و معروف اینستاگرام را باهم مقایسه کردیم

استفاده از فونت مناسب برای طراحی کاور پست‌ها حداقل 7 مزیت زیر را دارد:

  1. باعث بهبود خوانایی مطالب شما می‌شود
  2. جذابیت بصری مطالب شما را دوچندان می‌کند
  3. نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن پیج و مطالب است
  4. تاثیرگذاری مطالب را در ذهن مخاطبان بیشتر می‌کند
  5. استفاده از وزن‌های مختلف یک فونت دست شما را در طراحی بازتر می‌کند
  6. به صورت غیر مستقیم باعث افزایش تعامل مخاطبان با پیج شما خواهد شد
  7. بازدهی پست‌های شما را در هشتگ‌ها و اکسپلور اینستاگرام افزایش می‌دهد

و بسیاری مزایا دیگر که بعد از استفاده از فونت‌های زیر خودتان متوجه تاثیرشان در رشد پیج‌تان خواهید شد!

اما قبل از اینکه به سراغ فونت‌ها برویم باید بدانید که طراحی فونت از جمله کارهای هنری و نسبتا سخت است. مانند خیلی از محصولات دیجیتالی دیگر، برخی فونت‌ها رایگان و برخی از آن‌ها نیازمند پرداخت حق استفاده هستند.

5 فونتی که در ابتدای مقاله معرفی شده‌اند فونت‌های رایگان هستند که لینک دانلود آن‌ها در زیر هرکدام قرار داده شده است، اما 5 فونت بعدی فونت‌های غیررایگانی هستند که برای استفاده از آن‌ها باید به سایت فروشنده فونت مراجعه و بعد از پرداخت حق استفاده از فونت مورد نظر، آن‌ها را دانلود کنید.

فونت لاله زار

دانلود فونت لاله زار

فونت لاله زار یکی از فونت‌هایی‌ است که احتمالا با دیدن آن، یاد بنرها، کاورها و پوسترهای زیادی خواهید افتاد. نکته جالب این فونت سرمایه گذاری کمپانی گوگل برای ساخت آن است که در نهایت باعث رایگان بودن این فونت زیبا شده است.

دلیل نامگذاری این فونت هم به شباهت این فونت به طراحی‌های قدیمی پوستر فیلم‌ها در سال‌های نه چندان دور در ایران و تهران است.

معرفی فونت لاله زار

فونت وزیر

دانلود فونت وزیر

فونت وزیر یکی دیگر از فونت‌های محبوب و معروف این روزهای اینستاگرام است. این فونت هم مانند فونت لاله زار کاملا رایگان است اما همانند فونت‌های حرفه‌ای و پولی وزن‌های خیلی نازک، نازک، معمولی، کمی ضخیم و ضخیم را اختیارتان قرار می‌دهد که همین موضوع دست‌تان را برای طراحی کاورهای جذاب برای اینستاگرام حسابی باز می‌کند.

فونت فارسی وزیر بازطراحی فونت معروف Dejavu است و بر پایه همین فونت، فونت‌های معروف بسیاری مانند فونت صمیم، فونت دیروز و فونت شبنم هم توسعه داده شده‌اند.

معرفی فونت وزیر

فونت سرباز

دانلود فونت سرباز

فونت سرباز توسط مرتضی آخوندپور طراحی و توسعه داده شده است. این فونت زیبا بخاطر شکل منحصر به فردی که دارد در طراحی کاور پست‌های فانتزی‌تر به خصوص برای پیج‌های تفریحی و سرگرمی و یا پیج‌هایی که مرتبط با حوزه کودکان و نوجونان فعالیت می‌کنند انتخابی مناسب است.

فونت سرباز تنها در یک وزن Regular در دسترس است و مانند فونت قبلی دارای وزن‌های مختلف نیست. اما این فونت نیز همانند فونت وزیر از زبان‌های عربی و لاتین به خوبی پشتیبانی می‌کند.

معرفی و دانلود فونت سرباز

فونت رویا

دانلود فونت رویا

فونت رویا نیز یکی دیگر از فونت‌های کاملا رایگان فارسی است که اگرچه به خاطر روانی فوق العاده آن مناسب متن‌های طولانی است، اما در طراحی تیتر و کاور پسترها و پست‌های اینستاگرامی نیز مناسب است و جلب توجه می‌کند. این فونت، فونتی بسیار شیک، سنگین و روان است که جلوه‌ای خاص به پیج شما خواهد بخشید.

فونت رویا در دو وزن normal و bold یا تیره در دسترس است.

معرفی و دانلود فونت رویا

فونت تیتر

دانلود فونت تیتر

احتمالا این فونت را در پیج‌های اینستاگرامی زیادی دیده‌اید. فونت تیتر در عین رایگان بودن دقیقا برای همین کار ساخته شده است، ایجاد تیترهای چشم‌نواز و بزرگ که توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند.

معرفی و دانلود فونت تیتر

فونت کلمه

خرید فونت کلمه

از اینجا به بعد وارد فونت‌های غیر رایگان و پولی می‌شویم که برای استفاده از آن‌ها باید حق استفاده از آن‌ها را به سازنده فونت بپردازید. فونت کلمه یکی از فونت‌های محشر اینستاگرامی است که تقریبا در اکثر پیج‌های حرفه‌ای ردی از آن را می‌توانید پیدا کنید.

فونت کلمه بخاطر برخورداری از وزن‌های مختلف دست شما برای طراحی حسابی باز می‌گذارد و علاوه بر طراحی کاورهای جذاب و چشم‌گیر در طراحی انواع و اقسام پوستر، کارت ویزیت و بسیاری از کاربردهای دیگر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

فونت کلمه بخاطر ظاهر سرزنده و پویایی که دارد برای استفاده در پیج‌های مناسب جوانان، آموزش و کسب و کار گزینه‌ای فوق العاده است.

فونت کلمه دارای دو بسته اقتصادی و عادی است که در بسته اقتصادی تعداد وزن‌های کمتری از این فونت در اختیار شما قرار می‌گیرد و در عوض از قیمت کمتری نسبت به نسخه عادی آن برخوردار است.

در صورتی که برای طراحی کاور پست‌های خود می‌خواهید از این فونت زیبا استفاده کنید، تهیه بسته اقتصادی کارتان را راه خواهد انداخت و نیازی به تهیه بسته عادی آن نخواهید داشت.

معرفی و خرید فونت کلمه برای طراحی کاور پست و استوری اینستاگرام

فونت دماوند

خرید فونت دماوند

فونت دماوند سومین فونت غیر رایگان لیست ماست که بخاطر ظاهر متفاوت و درشتی که دارد در پیج‌های مختلفی مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. هماهنگی بسیار خوبی بین طراحی حروف فارسی و لاتین در این فونت وجود دارد که باعث می‌شود در نوشتارهایی که در آن‌ها حروف لاتین و انگلیسی نیز به کار رفته‌اند هماهنگی خوبی در سرتاسر متن مشاهده شود.

فونت دماوند همانند قله دماوند، ظاهری آرام و سنگین دارد و همین موضوع آن را برای طراحی کاور پست‌ها در پیج‌های جدی و رسمی کاندید می‌کند.

نمونه فونت دماوند در طراحی کاور پست های اینستاگرامی

فونت کولاک

خرید فونت کولاک

فونت کولاک اما برخلاف فونت‌های قبلی ظاهری فانتزی‌ دارد. فونتی که علاوه بر آنکه احتمالا آن را در پیج‌های معروفی دیده باشید، بخاطر جدیدتر بودن آن، تابه‌حال به آن توجه جدی نشده و به همین خاطر می‌تواند به پیج شما ظاهری منحصر به فرد و خاص دهد.

تنها ایراد این فونت زیبا تک وزن بودن آن است و به همین خاطر تنها برای طراحی تیترهای چشمگیر و درشت مناسب است و برای توضیحات طولانی و مقالات طولانی‌تر گزینه مناسبی نیست.

فونت کولاک بخاطر ظاهر خاصی که دارد برای پیج‌های هنری، سینمایی و خاص گزینه‌ای فوق العاده جذاب و زیباست.

معرفی فونت پولی کولاک برای ساخت کاور پست و طراحی پیج اینستاگرام

فونت فرهنگ

خرید فونت فرهنگ

اگر یک پیج اینستاگرامی رسمی و جدی دارید این فونت برای شما ساخته شده است. فونت فرهنگ فونتی با ظاهری جدید اما با درون مایه فونت‌های اصالت‌دار و قدیمی است و در یک نگاه رسمی بودن و حاوی اطلاعاتی مهم بودن را در ذهن تداعی می‌کند. فونت فرهنگ در 9 وزن مختلف توسط دو تن از هنرمندان عزیز کشورمان مسلم ابراهیمی و شهرزاد اکبری طراحی شده است و تقریبا تمام نیازهای شما در طراحی کاور پست‌ها، ریلزها و استوری‌ها برآورده می‌کند.

فونت فرهنگ فونت جدید برای طراحی پست و ریلز اینستاگرامی

فونت پیدا

خرید فونت پیدا

فونت پیدا توسط سیدناصر خادم که پیش‌تر طراحی او را در فونت کلمه می‌توانیم پیدا کنیم، در 9 وزن مختلف طراحی شده است و به جرات یکی از جذاب‌ترین فونت‌هایی است که هر پیج اینستاگرامی می‌تواند از آن بهره ببرد. طراحی حروف و ساختار جدی در عین حال امروزی و مدرن این فونت واقعا منحصر به فرد و چشم نواز است و قطعا در اکسپلور اینستاگرام توجهی خاص به پست‌ها و ریلزهای اینستاگرامی شما جلب خواهد کرد.

فونت پیدا از جمله فونت‌های جدید و خاص است که به تازگی مورد توجه طراحان قرار گرفته و از این حیث می‌تواند چهره‌ای جدید و خاص به پیج شما ببخشد. همچنین سبک خاص طراحی این فونت آن را به یکی از خواناترین فونت‌های فارسی تبدیل کرده است.

فونت پیدا مناسب طراحی عنوان کاور پست و استوری های اینستاگرام

فونت دیباج

خرید فونت دیباج

فونت دیباج یکی از کامل‌ترین فونت‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید و دارای سه سبک کاملا متفاوت در نمایش است و هر کدام از سبک‌ها دارای وزن‌ها مختلفی هستند که تمام نیاز شما را در طراحی برطرف می‌کنند. این فونت به خاطر طراحی زیبا و خوانای خود تابحال جوایز و دیپلم‌های افتخار متعددی را از آن خود کرده و یکی از زیباترین فونت‌های فارسی به حساب می‌آید.

نکته جالب در این فونت امکان تغییر contrast یا تیزی حروف است که علاوه بر امکان تغییر ضخامت در اختیار شما قرار می‌گیرد. همانطور که گفته شد شما در سه سبک مختلف از خیلی گرد تا کاملا تیز قابلیت تغییر و استفاده از این فونت جذاب را دارید که باعث می‌شود این فونت برای هر نیازی و هر پیجی به یکی از کامل‌ترین فونت‌های فارسی تبدیل شود.

فونت جذاب و تاثیر گذار دیباج برای جذب مخاطبان اینستاگرام

فونت رُخ

خرید فونت رخ

فونت رخ ظاهری جوان پسند و پر انرژی دارد و کمی فانتزی بودن آن باعث می‌شود که برای صفحات سرگرمی و تفریحی اینستاگرام به یکی از گزینه‌های جذاب تبدیل شود. فونت رخ در نسخه کامل خود 12 وزن مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که واقعا کامل است و هر نیازی را پوشش می‌دهد.

انرژی و حس شورمندانه این فونت در کنار خوانایی مناسب آن، همانطور که از اسم آن هم پیداست حسابی رخی متفاوت به ظاهر پست‌ها و استوری ها و ریلزهای شما خواهد بخشید و به خاطر جدید بودن آن توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

فونت رخ مناسب طراحی و ساخت پست های اکسپلوری

فونت گرامافون

خرید فونت گرامافون

اگر به دنبال فونتی هنری، آهنگین و همراه با احساس برای پیج خود می‌گردید قطعا گرامافون بهترین انتخاب شما خواهد بود. طراحی خاص فونت گرامافون باعث شده تا حروف در این فونت به نحوی به نظر برسند که گویی احساسی نهفته در درون خود دارند. ظاهر خاص این فونت برای پیج‌های هنری و احساسی فوق العاده است و استفاده از آن در طراحی کاور ریلزها و پست‌ها قطعا نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

احتمالا این فونت را در پوستر فیلم‌ها و مستندها دیده باشید. این فونت در 4 حالت مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد که در بافت داخلی حروف با یکدیگر متفاوت هستند و حسابی می‌توانند حس و حالی هنری به پست‌های شما ببخشند.

فونت متفاوت گرامافون برای طراحی ریلزهای اینستاگرامی

فونت گفته

خرید فونت گفته

فونت گفته توسط هنرمند خوب کشورمان علیرضا نعمت الهی در یک وزن توپر طراحی شده و مناسب طراحی کاور پست‌هاست. به خاطر تک وزن بودن آن قیمت آن نیز به نسبت سایر فونت‌ها مناسب‌تر است. اگر به دنبال فونتی هستید که از آن تنها در طراحی کاور پست‌ها به صورت درشت استفاده کنید فونت گفته می‌تواند انتخابی اقتصادی باشد که در عین اقتصادی بودن ظاهری منحصر به فرد و جذاب برای شما و پیج اینستاگرامی‌تان به ارمغان خواهد آورد.

فونت گفته بهترین فونت برای رفتن ریلزها به اکسپلورر اینستاگرام

فونت مربع

خرید فونت مربع

فونت مربع به خاطر ظاهر خاصی که دارد در دسته فونت‌های فانتزی قرار می‌گیرد. هرچند که این فونت جدید محسوب می‌شود اما به خاطر جذابیت زیاد آن به سرعت تبدیل به یکی از فونت‌های محبوب در رسانه‌ها شده و احتمالا فونت مربع را در تلویزیون و در برنامه‌های مختلف دیگر دیده باشید. انتخاب فونت مربع برای پیج‌های خودمانی و پیج‌هایی که با جوانان سر و کار دارند یک انتخاب هوشمندانه است.

طراحی چشم نواز و جذاب این فونت قطعا باعث خواهد شد که افرادی زیادی از شما در اینستاگرام درباره نام این فونت سوال کنند!

فونت مربع فونتی خاص برای طراحی کاور ریلزها در اینستاگرام است

فونت یکان بَخ

خرید فونت یکان بخ

بخ انتهایی فونت یکان بخ از نام طراح آن یعنی هنرمند عزیز رضا بختیاری فرد گرفته شده و در حقیقت بازطراحی بر روی فونت بسیار موفق، محبوب و پر کاربرد یکان است. ظاهر شیک و بدون ایراد فونت یکان بخ به گونه‌ای است که انگار آن را برای اطلاع رسانی ساخته اند. خوانایی یکان بخ همانند پدر خود فونت یکان فوق العاده عالی و بدون نقص است و به راحتی از هر فاصله‌ای می‌توان نوشته‌هایی که با یکان بخ نوشته شده باشند را به راحتی خواند.

ظاهر جذاب این فونت برای پیج‌هایی که به دنبال اطلاع رسانی هستند و یا می‌خواهند ظاهری شیک و جذاب در کنار خوانایی بالا داشته باشند انتخابی عالی است.

فونت یکان بخ مناسب برای ساخت استوری و ریلزهای جدی و بیزینسی

فونت اَبَر

خرید فونت ابر

فونت ابر نیز از جمله آثار هنری جناب رضا بختیاری فرد است که در سه سبک مختلف در اختیار طراحان قرار می‌گیرد که دو سبک مختلف آن در طراحی‌های زیر نمایش داده شده است. دست شما در استفاده از این فونت به قدری باز است که احتمالا بعد از خرید آن به فونت دیگری احتیاج پیدا نخواهید کرد که به صورت مکمل در کنار این فونت از آن استفاده کنید.

ظاهر امروزی فونت ابر در کنار خوانایی خوب آن، این فونت را برای طراحی کاور پست‌ها و حتی نوشته‌های طولانی مناسب کرده است و انتخابی مناسب برای طراحی رشته استوری‌ها پر از متن است.

فونت ابر با سه استایل مختلف در طراحی

فونت دوران

خرید فونت دوران

فونت دوران ظاهری کلاسیک دارد و جذابیت و اصالت فونت‌های کلاسیک را یکجا در درون خود جمع کرده است. طراحی نقطه‌ها در این فونت باعث شده که این فونت در عین حفظ اصالت خود ظاهری امروزی‌تر داشته باشد و خشک و بی روح به نظر نرسد. فونت دوران از جمله فونت‌های معروفی است که زیبایی آن به قدری بالاست که حتی در طراحی لوگو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ظاهر جذاب این فونت آن را برای تمام پیج‌هایی که به دنبال نمایش اصالت و زیبایی هستند، به انتخابی هوشمندانه و عالی تبدیل کرده است.

فونت دوران با استایل خاص و متفاوتی که دارد باعث رفتن پست ها به اکسپلور اینستاگرام خواهد شد

فونت انجمن

خرید فونت انجمن

فونت انجمن بیشترین تنوع وزن را در خود جای داده است و دارای 13 وزن مختلف همراه با 3 استایل مختلف در نمایش نقطه‌هاست که تاثیری چشم گیر در میزان فانتزی یا جدی بودن این فونت بازی می‌کنند. خوانایی خود این فونت در کنار خانواده‌ای بزرگ از وزن‌های مختلف، دست شما را استفاده از این فونت در مکان‌های مختلف باز می‌کنند.

اگر یک رشته استوری طولانی پر از نوشته دارید و یا می‌خواهید کاور ریلز میلیونی‌تان را طراحی کنید، فونت انجمن جوابگو تمام نیازهای شما خواهد بود.

فونت انجمن برای طراحی پست های اکسپلوری و ریلزهای میلیونی مناسب است

فونت ایران سنس

خرید فونت ایران سنس

فونت ایران سنس نام آشناترین فونت فارسی در وب‌فارسی است. کافه بازار، دیوار، آپارات، اسنپ و صدها وب‌سایت و اپلیکیشن ایرانی از این فونت جذاب و روان استفاده می‌کنند.

فونت ایران سنس از جمله فونت‌هاییست که دائما بروزرسانی و اصلاح می‌شود و با گذشت زمان خوانایی و روان بودن آن بهبود یافته است. بد نیست بدانید که در پژوهشی که توسط دکتر حسین سامانی صورت گرفت در میان ده فونت پرکابرد و معروف ایرانی فونت ایران سنس به عنوان روان‌ترین فونت فارسی نام گرفت.

در طراحی کاور پست‌های پیج‌های کسب و کاری، پیج‌های جدی‌تر و رسمی، فونت ایران سنس یک انتخاب ایده‌آل است.

فونت ایران سنس دارای یک رنج کامل از تمام وزن‌های مورد نیاز برای یک طراحی عالی است و به همین خاطر این فونت نیز همانند فونت کلمه، در چند بسته مختلف حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و اقتصادی عرضه می‌شود که تفاوت این بسته‌ها در تعداد وزن‌هایی است که داخل بسته مورد نظر قرار دارند.

معرفی و خرید فونت ایران سنس مناسب طراحی کاور پست و استوری اینستاگرام

انتخاب فونت فارسی مناسب اینستاگرام

تا اینجا با 10 تا از تاپ‌ترین و معروف‌ترین فونت‌های فارسی مناسب طراحی کاور پست‌های اینستاگرامی آشنا شدیم، انتخاب فونت مناسب تاثیر خیلی زیادی بر روی هویت یک کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی دارد و به نوعی می‌تواند معرف شخصیت و کاراکتر برند کسب و کار شما باشد.

همانطور که ورزش کردن با کت و شلوار کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، استفاده از فونت ناهمگون با جنس مخاطبان یک کسب و کار هم به راحتی به چشم مخاطبان تیزبین خواهد آمد.

بنابراین در انتخاب فونت مناسب، جنس مخاطبان و رده سنی آن‌ها را حتما مورد توجه خودتان قرار دهید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

6 پاسخ

  1. لامصب چقدر من دنبال این فونت های معروف اینستا گشتم که پیداشون کنم…
    دمتون گرم، خیلی مختصر، مفید و عالی بود

  2. بهترین فونت‌هایی بودن که میشه واسه اینستاگرام استفاده کرد، خیلیاشو دیده بودم قبلا هی دنبالشون بودم که اسمشون چیه، نحوه معرفی فونت‌هاتونم عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام