چگونه حساب اینستاگرام را خصوصی کنیم؟ پرایوت کردن اینستاگرام

چگونه اکانت اینستاگرام خود را روی خصوصی کنیم تا فقط فالوورهای تایید شده بتوانند پست‌ها و استوری‌هایی را که به اشتراک می‌گذاریم ببینند؟ نحوه قفل كردن صفحه اينستاگرام در نسخه‌های فارسی و انگلیسی و برای آیفون و اندروید به یک صورت انجام می‌شود که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم
چکیده این مطلب
چگونه حساب اینستاگرام را خصوصی کنیم خصوصی سازی اینستاگرام

شاید دوست نداشته باشید که هرکسی از هرجای دنیا، بتواند آخرین تصاویر مسافرت شما به شمال را ببیند. یا شاید علاقه‌ای به دیده شدن استوری‌های خود توسط افراد غریبه نداشته باشید. در این حالت، شما باید پیج اینستاگرام خود را پرایوت یا در اصطلاح ایرانی‌ها قفل کنید.

شخصی کردن حساب اینستاگرام، محدود به زمان خاصی نیست و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید اینستاگرام خود را قفل کنید.

در این آموزش، می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه اینستاگرام را پرایوت کنیم تا تنها فالورهای تایید شده ما بتوانند پست‌ها و استوری‌هایی که ما به اشتراک می‌گذاریم را ببینند.

قبل از شروع بد نیست که نکات زیر را بدانید:

  1. در اینستاگرام در حالت پیشفرض و بعد از ثبت نام، شما با یک پیج پابلیک یا عمومی رو به رو هستید و با گذاشتن پست و استوری در پیج خود هرکسی قادر خواهد بود تا مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط شما را ببیند.
  2. اگر پیج اینستاگرام شما یک پیج کسب و کاری و بیزینسی است، باید بدانید که خصوصی کردن مستقیم پیج‌های بیزینسی عملا غیر ممکن است! برای انجام این کار شما باید در ابتدا یاد بگیرید که چگونه پیج اینستاگرام را از حالت بیزینس خارج کنید و آن را به یک حساب معمولی یا شخصی تبدیل کنید و سپس طبق آموزش همین صفحه آن را به یک حساب خصوصی یا قفل شده تبدیل کنید.

یک نمونه حساب خصوصی اینستاگرام

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیج‌های پرایوت یا خصوصی با یک تصویر قفل دیده می‌شوند.

معنی switch to private یک پیج پرایوت در اینستاگرام نمونه

به این معنی که تنها فالورهای تایید شده این اکانت قادر هستند پست و استوری‌های منتشر شده توسط آن را مشاهده کنند. اما بخش‌هایی مانند تصویر پروفایل، بیوگرافی، لینک وبسایت، تعداد فالورها و فالویینگ‌ها و برخی اطلاعات جزئی دیگر با وجود خصوصی بودن پیج همچنان قابل مشاهده هستند و متاسفانه در اینستاگرام قابلیتی برای محافظت از آن‌ها در برابر افراد بیگانه پیش‌بینی نشده است.

قفل كردن صفحه اينستاگرام در اندروید و iOS

بد نیست که بدانید نحوه خصوصی سازی اینستاگرام انگلیسی و فارسی با یکدیگر تفاوتی ندارند؛ علاوه بر آن، مراحل شخصی کردن پیج اینستاگرام در iOS و اندروید نیز یکسان است.

برای خارج کردن اینستاگرام از حالت عمومی و نمایش همگانی، در ابتدا باید از قسمت پروفایل اینستاگرام خود، وارد بخش تنظیمات شوید.

برای این کار، از بخش پروفایل حساب خود، بر روی سه خط افقی یا منو تنظیمات اینستاگرام بزنید و گزینه تنظیمات یا Settings را انتخاب کنید.

نحوه قفل كردن صفحه اينستاگرام فارسی

بعد از وارد شدن به بخش تنظیمات، بر روی گزینه حریم خصوصی یا privacy بزنید.

ورود به بخش حریم خصوصی اینستاگرام برای پرایوت کردن اکانت اینستا

پس از وارد شدن به بخش حریم خصوصی، باید وضعیت گزینه حساب شخصی یا private account را به حالت فعال دربیاورید.

قفل كردن صفحه اينستاگرام در آیفون و اندروید

در ادامه پیغامی به شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد تا خصوصی کردن پیج اینستاگرام خود را تایید کنید. بنابراین بر روی گزینه تایید switch to private به معنی تغییر اکانت به خصوصی بزنید.

معنی switch to private به خصوصی تغییر دهید است

به همین سادگی عملیات خصوصی سازی حساب اینستاگرام شما تمام شد و باهم یاد گرفتیم که چگونه پیج پابلیک را پرایوت کنیم.

حالا تنها افرادی قادر به دیدن محتوای حساب اینستاگرام شما هستند که شما فالو کرده باشند (افرادی که شما آن‌ها را فالو کرده‌اید تنها در صورتی قادر به دیدن پست‌های شما هستند که آن‌ها هم شما را فالو یا دنبال کنند).

قفل كردن صفحه اينستاگرام در مرورگر موبایل یا کامپیوتر

در نسخه جدید اینستاگرام، قفل کردن صفحه در نسخه تحت وب اینستاگرام نیز در دسترس است. برای قفل كردن پيج در اينستاگرام تحت وب، همانند مراحل موبایل، در ابتدا از بخش پروفایل باید وارد قسمت تنظیمات یا Settings شویم.

چگونه قفل اینستاگرام را فعال کنیم در اینستاگرام وب

در بخش تنظیمات گزینه Privacy and Security را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

در اینستاگرام تحت وب در مرورگر کامپیوتر چگونه پیج را قفل کنیم

توجه داشته باشید که نسخه تحت وب اینستاگرام تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند.

تغییر زبان اینستاگرام از انگلیسی به فارسی و بالعکس

در بالاترین قسمت، یعنی در بخش Account Privacy، مانند تصویر زیر تیک گزینه Private Account را بزنید.

 

آموزش خصوصی کردن پیج اینستاگرام در کامپیوتر

به همین سادگی کار تمام است و حساب اینستاگرام شما از حالت پابلیک یا عمومی به حالت پرایوت یا خصوصی تبدیل شد.

ویژگی پیج‌های خصوصی اینستاگرام

همانند خیلی از موارد دیگر، خصوصی کردن پیج اینستاگرام هم با مزایا و معایبی همراه است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. پیج‌های خصوصی از قابلیت‌ها و مزایا منحصر به فرد اکانت‌های حرفه‌ای اینستاگرام (بیزینس و سازنده) محرومند و با حرفه‌ای کردن پیج اینستاگرام به صورت خودکار پیج شما از حالت خصوصی خارج خواهد شد.
  2. با خصوصی کردن پیج اینستاگرام، افراد برای دیدن محتوای صفحه شما، باید درخواست دنبال کردن یا فالو ارسال کنند و تنها افرادی موفق به اینکار می‌شوند که درخواست آن‌ها توسط شما مورد قبول واقع شود.
  3. با قفل شدن صفحه اینستاگرام شما، سایر افراد قادر به انتشار پست‌های شما در استوری‌های خود نیستند و ویژگی اشتراک پست‌ها در استوری تنها مختص پیج‌های Public یا عمومی است.
  4. همانند اشتراک پست در استوری‌ها، اشتراک پست پیج‌های شخصی در دایرکت هم با مشکل مواجه است و افراد تنها وقتی قادر به دیدن محتوای ارسالی هستند که پیج مورد نظر درخواست فالو آن‌ها را قبول کند.
  5. با خصوصی کردن پیج، دیگر امکان راه یافتن پست‌ها به بخش هشتگ و اکسپلور اینستاگرام وجود ندارد.

چرا پیجم قفل نمیشه

مهم‌ترین دلیل جلوگیری اینستاگرام از قفل شدن پیج‌ها، حرفه‌ای (Business یا Creator) بودن پیجی است که قصد خصوصی سازی آن را دارید. همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، برای خصوصی کردن پیج‌های حرفه‌ای، شما در ابتدا باید به حساب شخصی اینستاگرام برگردید و حساب خود را از حالت بیزینس یا سازنده خارج کنید و سپس اقدام به پرایوت کردن پیج خود کنید.

چگونه اینستاگرام را از حالت خصوصی خارج کنیم

در انتهای این مقاله، مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی که برای مخاطبان در خصوص نحوه قفل كردن صفحه اينستاگرام نسخه جدید پیش آمده است را پاسخ داده‌ایم، اما شاید همچنان سوالی برای شما بی‌پاسخ مانده باشد. بنابراین اگر همچنان جواب سوال یا مشکلتان را نگرفته‌اید، از طریق بخش نظرات، آن را با ما مطرح کنید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام