نام کاربری اینستاگرام چیست و چگونه یوزرنیم خود را پیدا کنیم؟

هرکسی که در اینستاگرام فعالیت می‌کند دارای یک شناسه یکتا و منحصر به فرد است که به وسیله آن از سایر کاربران اینستاگرام متمایز می‌شود. در اینستاگرام و بسیاری از محیط‌های نرم افزاری دیگر به این شناسه یکتا، نام کاربری (username) یا آیدی (ID) نیز گفته می‌شود.
چکیده این مطلب
نام کاربری یعنی چه در اینستا

دقیقا همانطور که مردم ایران از طریق شناسه‌ای به نام کدملی از یکدیگر قابل تشخیص می‌شوند، کاربران در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام هم به وسیله یک شناسه یکتا و منحصر به فرد باید قابل شناسایی باشند.

در بیشتر نرم‌افزارها و برنامه‌ها، به این شناسه یکتا، آیدی (ID)، نام حساب (account name)، نام کاربری یا به انگلیسی یوزرنیم (username) نیز گفته می‌شود. در حقیقت نام کاربری به کاربران کمک می‌کند که اولا در سیستم قابل تشخیص و شناسایی باشند و ثانیا بتوانند تنظیمات و مشخصات خود را بدون اشتباه شدن با افراد دیگر در سیستم ذخیره کنند.

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، جیمیل و … از مفهوم یوزرنیم یا نام کاربری استفاده می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم که با مفهوم نام کاربری در اینستاگرام بیشتر آشنا شویم و یاد بگیریم که چطور آیدی یا شناسه اینستاگرام خود را پیدا کنیم و در صورت لزوم در اختیار سایر افراد قرار دهیم.

نام کاربری در اینستاگرام یعنی چه و چه کاربری دارد؟

همانطور که گفته شد در برنامه اینستاگرام هم کاربران به کمک یک شناسه یکتا و منحصر به فرد از همدیگر جدا می‌شوند. در اینستاگرام به این شناسه یکتا، یوزرنیم (username) یا در نسخه فارسی اینستاگرام، نام کاربری گفته می‌شود.

بنابراین وقتی صحبت از نام کاربری افراد در اینستاگرام است، منظور ما یک شناسه کاملا یکتا و منحصر به فرد است که از طریق آن می‌توانیم افراد مختلف را در اینستاگرام پیدا کنیم. در حقیقت مهم‌ترین کاربرد نام کاربری در اینستاگرام این است به کاربران کمک می‌کند تا سایر کاربران اینستاگرام را به راحتی و تنها با جستجو نام کاربری همدیگر پیدا کنند.

آیا آیدی همان نام کاربری است؟

اگر کمی عمیق‌تر شویم، در حقیقت در داخل پایگاه‌های داده اینستاگرام همراه با هر نام کاربری، یک شناسه کاملا یکتا و منحصر به فرد نیز ذخیره می‌شود که از چشم کاربران عادی اینستاگرام مخفی است.

در دنیای دیتابیس‌ها و اصطلاحات پایگاه داده به این شناسه یکتا، آیدی گفته می‌شود. دقیقا همانطور که گفتیم نام کاربری اینستاگرام هر فرد یکتاست؛ شناسه یا آیدی اینستاگرام تمام افراد در اینستاگرام هم یکتاست و هر نام کاربری در اینستاگرام با یک آیدی منحصر به فرد متناظر است.

به همین خاطر در اصطلاحات عامیانه و در کاربرد روزمره به نام کاربری اینستاگرام، آیدی اینستاگرام هم گفته می‌شود که منظور افراد از آیدی اینستاگرام همان یوزرنیم یا نام کاربری حساب شماست.

آیدی اینستاگرام من کجاست؟

همانطور که گفتیم هر حساب کاربری در اینستاگرام علاوه بر داشتن یک نام کاربری دارای یک شناسه یکتا به نام آیدی نیز هست. به عنوان مثال آیدی حساب کاربری دیجی کالا در داخل اینستاگرام 1434739621 است اما اینستاگرام به کاربران عادی خود اجازه مشاهده این آیدی را نمی‌دهد و شما برای مشاهده این آیدی باید به سراغ ابزارهای کمکی مانند این وبسایت بروید.

اما همانطور که گفتیم، در کاربرد روزمره و در 99.99% مواقع وقتی صحبت از آیدی اینستاگرام می‌شود، منظور افراد از این واژه همان نام کاربری اینستاگرام است که در بخش پروفایل کاربری هرحساب قابل مشاهده و یا تغییر است.

آموزش نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام

برای مشاهده یوزر نیم یا همان نام کاربری اینستاگرام خود، بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، وارد بخش پروفایل یا حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. به همین منظور بر روی تصویر پروفایل اکانت خود بزنید.

نام کاربری چیست در اینستا مشاهده نام کاربری در پروفایل اینستاگرام

در بخش پروفایل وارد گزینه Edit profile یا در اینستاگرام‌های فارسی ویرایش نمایه شوید.

چگونه نام کاربری اینستا را پیدا کنیم برای مشاهده روی edit profile بزنید

در این بخش می‌توانید نام کاربری حساب خود را مشاهده کنید و یا آن را به یک نام کاربری منحصر به فرد دیگر تغییر دهید.

در این قسمت میتوانید نام کاربری خود را مشاهده کنید و یا نام کاربری جدید خود را وارد کنید

شرایط یوزرنیم اینستاگرام

کاربران اینستاگرام به کمک نام کاربری خود از همدیگر قابل شناسایی می‌شوند، بنابراین لازم است تا در هنگام ثبت نام در اینستاگرام و یا ویرایش نام کاربری، یکتا بودن نام کاربری افراد حفظ شود و هیچ گاه دو فرد متفاوت دارای یک یوزرنیم یکسان نباشند. به طور کلی قوانین زیر در هنگام انتخاب نام‌های کاربری در اینستاگرام وجود دارند:

  1. اگر نام کاربری انتخابی شما قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده باشد، امکان ثبت آن برای شما وجود ندارد.
  2. با حذف یک اکانت، نام کاربری مرتبط با آن اکانت نیز از دسترس خارج می‌شود و قابل ثبت مجدد نیست.
  3. نام‌های کاربری در اینستاگرام تنها شامل حروف، اعداد و دو کاراکتر نقطه و آندرلاین هستند.
  4. در انتهای نام‌های کاربری در اینستاگرام نمی‌توان از کاراکتر نقطه استفاده کرد.
  5. در یوزرنیم اینستاگرام نمی‌توان تنها از اعداد استفاده کرد.

علاوه بر این‌ها، در نسخه جدید اینستاگرام نیز، با تغییر نام کاربری، نام کاربری قبلی به مدت 14 روز برای صاحب قبلی آن محفوظ باقی می‌ماند و به مدت دو هفته توسط سایر افراد قابل ثبت نیست.

تفاوت نام کاربری و نام نمایشی در اینستاگرام

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید تفاوت نام نمایشی (Account Name) با نام کاربری (Username) است. همانطور که گفتیم هر حساب کاربری در اینستاگرام دارای یک شناسه یکتا به نام یوزرنیم یا نام کاربری است که از طریق آن از تمام کاربران موجود در اینستاگرام متمایز می‌شود.

اما در کنار نام کاربری یا Username، یک نام نمایشی و غیریکتا به نام Account Name نیز وجود دارد که هر چیزی می‌تواند باشد. برخلاف نام کاربری که باید یکتا باشد، نام نمایشی کاربران در اینستاگرام می‌تواند یکسان و تکراری باشد.

علاوه بر این، تمام کاربران در اینستاگرام ملزم به داشتن یک یوزرنیم منحصر به فرد هستند، در صورتی که اکانت شما حتی می‌تواند نام نداشته باشد. نام نمایشی شما در اینستاگرام که به اختصار به آن Name نیز گفته می‌شود در پروفایل‌های کاربری در زیر تصویر پروفایل شما نمایش داده می‌شود.

تفاوت نام کاربری و نام نمایشی در اینستاگرام

در هنگام جستجو کاربران در اینستاگرام نیز نام اکانت شما در زیر نام کاربری اکانت شما نمایش داده می‌شود. بنابراین انتخاب یک نام و نام کاربری مناسب در افزایش شانس شما در پیدا شدن در نتایج جستجو اینستاگرام بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نمایش نام کاربری و نام در جستجوهای اینستاگرام تفاوت آنها

سخن پایانی: لزوم انتخاب نام کاربری مناسب

همانطور که گفته شد مهم‌ترین کاربرد نام کاربری در اینستاگرام پیدا کردن حساب‌های کاربری مختلف در بخش جستجو اینستاگرام است. به همین منظور در وهله اول انتخاب نام کاربری مناسب و در وهله دوم انتخاب نام مناسب برای حساب اینستاگرام از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

انتخاب یک نام کاربری مناسب و عالی به خاطر محدودیت یکتابودن نام‌های کاربری در اینستاگرام کمی دشوار است، اما دست شما برای انتخاب نام نمایشی‌تان در اینستاگرام باز است.

به عنوان یک توصیه کلی، درصورتی که علاقه‌مند پیدا شدن اکانت خود در فضای اینستاگرام و توسط جستجو سایر افراد هستید، استفاده از نام و نام خانوادگی و یا ترکیبی از آن‌ها در انتخاب نام و نام کاربری اکانت‌های شخصی یک گزینه مناسب به شمار می‌رود.

اکانت‌ها تجاری و مرتبط با برندها نیز، تا جای ممکن باید در نام و نام کاربری خود اسم برند و همینطور حوزه‌های مرتبط با فعالیت خود را در نظر بگیرند تا شانس بیشتری در جستجوهای اینستاگرام داشته باشند.

البته فراموش نکنید که استفاده از داده‌های کاملا شخصی مانند شماره تلفن همراه، کدملی و یا استفاده تکراری از رمز عبور در نام یا نام کاربری به احتمال زیاد برای شما دردسرساز خواهد شد و شانس نفوذ هکرها به اکانت و حساب کاربری اینستاگرام شما را افزایش می‌دهد.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام