آموزش ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام از طریق سایت و اپلیکیشن

میخوام اینستاگرام داشته باشم اما بلد نیستم چطور در اینستا پیج بسازم؛ در این آموزش به صفر تا صد ساخت پیج اینستاگرام و روش‌های مختلف ثبت نام در اینستاگرام پرداخته‌ایم و یاد می‌گیریم که چطور یک اکانت جدید در اینستاگرام برای خودمان بسازیم.
چکیده این مطلب
آموزش صفر تا صد ساخت اکانت جدید در اینستاگرام

ضریب نفوذ اینترنت در ایران به بیش از 94 درصد رسیده و این یعنی از هر 100 ایرانی 94 نفر به طریقی به شبکه اینترنت دسترسی دارند. نکته جالب‌تر اینجاست که از میان این 94 نفر، چیزی در حدود نیمی از آن‌ها در اینستاگرام یک اکانت یا حساب کاربری دارند و در آن فعالیت می‌کنند.

اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنوز وارد بزرگترین شبکه اجتماعی حال حاضر ایران نشدید، نگران نباشید؛ در این آموزش با مراحل و نحوه ایجاد نام کاربری در اینستاگرام و مراحل ثبت نام در آن آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم که چطور برای خودمان یک اکانت جدید در اینستاگرام بسازیم.

قبل از شروع آموزش و یادگیری نحوه ایجاد و ساخت اکانت جدید در اینستاگرام، بد نیست که ابتدا کمی با نکات و روش‌های مختلف ثبت نام در اینستاگرام آشنا شویم.

روش‌های مختلف ایجاد یک اکانت جدید در اینستاگرام

برای عضویت در اینستاگرام و ساخت یک اکانت جدید، شما یا به یک شماره همراه و یا یک ایمیل نیاز دارید. به این ترتیب در صورتی که در ورود به اینستاگرام با مشکل رو به رو شوید، به کمک شماره تلفن همراه معرفی شده و یا از طریق ایمیل‌تان، قادر به بازیابی اکانت اینستاگرام خود خواهید بود.

بنابراین با حالت‌های زیر شما می‌توانید یک اکانت در اینستاگرام برای خودتان بسازید:

  1. ساخت اکانت اینستاگرام با شماره و بدون ایمیل
  2. ساخت اکانت اینستاگرام با ایمیل و بدون شماره

همچنین به خاطر داشته باشید که برای استفاده از اینستاگرام، شما حتما نیازمند یک تلفن همراه هوشمند نیستید، بلکه حتی از طریق سایت اینستاگرام و با کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ هم می‌توانید برای خودتان یک حساب جدید بسازید و از طریق مرورگر کامپیوتر خود (گوگل کروم، فایرفاکس و …) از اینستاگرام استفاده کنید.

به این خاطر، در این آموزش با هر دو روش مختلف ساخت حساب کاربری اینستاگرام یعنی:

  1. با گوشی و از طریق اپلیکیشن
  2. با کامپیوتر و از طریق سایت

آشنا می‌شویم.

فراموش نکنید که در صورتی که بعد از ساخت پیج، به هر دلیلی اکانت شما از دسترس‌تان خارج شود، شما به کمک ایمیل و شماره همراهی که در هنگام ثبت نام به اینستاگرام معرفی کرده‌اید قادر به بازیابی حساب خود خواهید بود، بنابراین حتما در هنگام ثبت نام در اینستاگرام از ایمیل و شماره موبایل معتبر و در دسترس خود استفاده کنید و ترجیحا هر دو اطلاعات شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید.

ساخت اکانت اینستاگرام با گوشی از طریق اپلیکیشن

برای ساخت یک اکانت جدید در اینستاگرام، شما پیش از هرچیز باید اپلیکیشن اینستاگرام را بر روی تلفن همراه خود دانلود و نصب نمایید. Google play در گوشی‌های اندرویدی و App store در گوشی‌های ایفون، بهترین منابع برای دانلود و بروزرسانی اینستاگرام هستند و همواره توصیه می‌شود که تنها از این دو منبع برنامه اینستاگرام خود را دریافت یا بروز کنید.

مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است در اینستاگرام‌های فارسی و انگلیسی و سیستم عامل اندروید و iOS عینا یکسان است.

  1. برای اولین بار، بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن اینستاگرام با ورود به اینستاگرام، با صفحه زیر رو به رو خواهید شد.
    ساخت حساب کاربری اینستاگرامبا توجه به زبان پیشفرض تلفن همراه شما این صفحه به فارسی یا انگلیسی به شما نمایش داده خواهد شد. از طریق گزینه بالای صفحه می‌توانید از همین ابتدا زبان اینستاگرام خود را تغییر دهید؛ در خصوص انتخاب زبان اینستاگرام خیلی نگران نباشید، چرا که بعد از ثبت نام و فعالیت در اینستاگرام به راحتی می‌توانید زبان اینستاگرام خود را از انگلیسی به فارسی و از فارسی به انگلیسی تغییر دهید.
  2. برای ساخت یک اکانت جدید و ثبت نام در اینستاگرام بر روی گزینه ایجاد حساب جدید (Create new account) بزنید.
    ایجاد نام کاربری در اینستاگرام
  3. در این قسمت باید یکی از اطلاعات تلفن یا ایمیل یا هر دو آن‌ها را وارد کنید. در این آموزش ما ساخت اکانت جدید را تنها از طریق شماره ادامه می‌دهیم. به همین خاطر با انتخاب کشور ایران، بدون وارد کردن صفر ابتدا شماره، شماره تلفن همراهی که قصد ساخت اکانت جدید با آن را دارید وارد کنید و بر روی دکمه next یا بعدی بزنید.
    ایجاد نام کاربری در اینستا چیست
  4. یک کد تایید 6 رقمی به شماره همراه وارد شده شما ارسال خواهد شد؛ اگر از ایمیل برای ساخت اکانت خود استفاده کردید، این کد تایید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
    کد تایید ساخت اکانت جدید در اینستاگرام
  5. کد تایید دریافتی را در باکس مربوطه وارد کنید تا شماره تلفن یا ایمیل شما تایید شود.
    آموزش کامل ساخت اکانت جدید در اینستاگرام ایفون و اندروید
  6. در این قسمت از شما خواسته می‌شود که یک نام و یک پسورد برای اکانت خود انتخاب کنید.
    ساخت اکانت اینستاگرام با شماره تلفن همراهدقت کنید که نامی که در این قسمت وارد می‌کنید یوزرنیم یا نام کاربری شما نیست و آیدی حساب شما محسوب نمی‌شود. برای اطلاعات بیشتر در اینباره، حتما مقاله نام کاربری اینستاگرام چیست را مطالعه کنید، در این مقاله به تفاوت‌های نام کاربری با نام نمایشی در اینستاگرام پرداخته‌ایم.
    علاوه بر نام، باید یک رمز عبور قوی نیز برای حساب خود انتخاب کنید که می‌توانید از آموزش ساخت یک رمز عبور قوی و به یاد ماندنی در سایت دگردیسی برای انجام بهتر اینکار استفاده کنید.
    در صورتی که علاقه‌مند به خاطر سپردن رمز عبور اکانت خود در اینستاگرام هستید تیک گزینه به خاطر سپردن گذرواژه را بزنید. به کمک این قابلیت در دفعات بعدی که قصد ورود به اکانت اینستاگرام خود را داشته باشید، بدون نیاز به رمز عبور می‌توانید وارد حساب خود شوید. حتما توصیه می‌شود که بعد از ثبت نام، برای امنیت بیشتر رمز عبور دو مرحله‌ای اکانت اینستاگرام خود را نیز فعال کنید.
    در نهایت دو گزینه ادامه و همگام سازی مخاطبین و ادامه بدون همگام سازی مخاطبین پیش روی شماست که باید یکی از این دو را برای ادامه مراحل ثبت نام انتخاب کنید؛ همگام سازی مخاطبین در اینستاگرام باعث می‌شود که اینستاگرام به لیست مخاطبین تلفن همراه شما دسترسی پیدا کند و از این طریق خیلی سریع‌تر حساب‌های کاربری مرتبط به شما و دوستان و آشنایان‌تان را به شما پیشنهاد کند. علاوه بر این با انتخاب گزینه همگام سازی مخاطبین، سایر مخاطبان شما نیز از عضویت شما در اینستاگرام باخبر خواهند شد.
  7. در این مرحله باید تاریخ کامل تولد خودتان را به روز و ماه و سال‌های میلادی وارد کنید.
    ورود اطلاعات مربوط به تاریخ تولد برای ثبت نام در اینستاگرامدقت کنید که این مرحله یکی از مراحل بسیار مهم ثبت نام در اینستاگرام است و حتما تاریخ تولد درست و دقیق خود را وارد کنید و از وارد کردن اطلاعات فیک خودداری کنید.
    نکته مهم و قابل توجه این است که اگر برای کسب و کار خود در حال ساخت حساب جدید هستید، بجای تاریخ تولد تاریخ تاسیس کسب و کارتان را وارد نکنید! چرا که اینستاگرام حساب‌های کاربری مرتبط با افرادی که کمتر از سن قانونی هستند، به خصوص حساب‌های کاربری زیر 13 سال را غیرفعال می‌کند و در آینده با مشکلات مختلفی رو به رو خواهید شد.
  8. در این مرحله باید یک یوزرنیم یا نام کاربری منحصر به فرد برای خود انتخاب کنید.
    ثبت نام در اینستاگرام و انتخاب نام کاربریاسمی که در این قسمت انتخاب می‌کنید همان آیدی است که سایر افراد به کمک آن قادر به پیدا کردن شما در اینستاگرام هستند. بنابراین در انتخاب آن کمی دقت کنید. هرچند که بعد از ثبت نام در اینستاگرام نیز، می‌توانید به راحتی و بدون محدودیت آن را تغییر دهید که برای اینکار نیز می‌توانید از مقاله تغییر نام کاربری در اینستاگرام کمک بگیرید.
  9. در این مرحله تقریبا کار تمام است و با زدن دکمه نام نویسی ثبت نام شما در اینستاگرام تکمیل می‌شود و یک حساب کاربری برای شما در اینستاگرام ساخته خواهد شد. با زدن دکمه نام نویسی شما ملزم به موافقت با شرایط و خط مشی اینستاگرام خواهید شد که می‌توانید آن‌ها را نیز مطالعه کنید.
    ساخت پیج در اینستاگرام به کمک اپلیکیشن اینستا
  10. اگر در داخل فیس بوک یک حساب کاربری لاگین شده دارید، می‌توانید به کمک این بخش دوستان خودتان در فیس بوک را در اینستاگرام هم دنبال کنید، در غیر این صورت روی گزینه Skip بزنید تا از این مرحله عبور کنید.
    پیدا کردن دوستان فیس بوک در اینستا در مراحل ثبت نام اکانت جدید
  11. مجددا تایید کنید که علاقه‌ای به اضافه کردن دوستان فیس بوک خود به اکانت اینستاگرام ندارید.
    رد کردن درخواست اضافه کردن دوستان فیس بوک به اینستاگرام
  12. افزودن عکس نمایه یا انتخاب عکس پروفایل هم یکی از اقداماتی است که همین حالا می‌توانید آن را انجام دهید و یا انجام آن را به بعد موکول کنید. در صورتی که فعلا تمایلی به انتخاب تصویر پروفایل خود ندارید روی گزینه Skip بزنید.
    رد کردن مرحله انتخاب عکس نمایه در هنگام ثبت نام اینستاگرامدرصورتی که عکس پروفایلتان آماده است و می‌خواهید آن را تنظیم کنید نیز، برای انتخاب عکس پروفایل روی گزینه افزودن عکس بزنید.
    افزودن عکس به پروفایل اینستاگرام در حین مراحل ثبت نامسپس از شما خواسته می‌شود تا از یکی از منابع زیر عکس پروفایل خود را انتخاب کنید:
    انتخاب عکس پروفایل در مراحل ساخت اکانت اینستا

    • وارد کردن از فیس بوک: درصورتی که در فیس بوک اکانت فعال و لاگین شده دارید، می‌توانید از تصاویر فیس بوک خود استفاده کنید
    • گرفتن عکس: در هنگام ثبت نام می‌توانید با دوربین گوشی از خودتان عکس بگیرید
    • انتخاب از کتابخانه: همچنین می‌توانید از یکی از تصاویر گالری گوشی خود استفاده کنید

    برای درک بهتر مراحل انجام کار، در ادامه مراحل انتخاب عکس از کتابخانه را بررسی می‌کنیم. بنابراین با زدن گزینه انتخاب از کتابخانه به گالری گوشی خود هدایت خواهید شد. در اینجا عکس مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
    صفر تا صد ساخت پیج اینستاگرام به همراه آموزش کاملبا انتخاب عکس پروفایل، اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد که عکس انتخابی‌تان را به عنوان اولین پست اینستاگرام‌تان نیز منتشر کند، با قبول گزینه “همچنین این عکس را به عنوان پست به اشتراک بگذارید” این اتفاق خواهد افتاد؛ درصورتی هم که علاقه‌مند نیستید که عکس پروفایلتان در صفحه اینستاگرام‌تان منتشر شود تیک این گزینه را بردارید، در نهایت برای عبور از این مرحله روی گزینه Next یا بعدی بزنید.
    همچنین میخواهید این عکس را به عنوان پست به اشتراک بگذارید

  13. لیستی از سلبریتی‌ها و افراد سرشناس در اینستاگرام برای دنبال کردن به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید آن‌ها را فالو یا دنبال کنید. همچنین اگر همگام سازی مخاطبان را انتخاب کرده باشید، احتمالا برخی از دوستان خود را نیز در این قسمت پیدا خواهید کرد!
    ایجاد اکانت جدید اینستا میخوام اینستاگرام داشته باشم
  14. کار تمام است، ساخت پیج در اینستاگرام با موفقیت تکمیل شد و حالا شما هم جزوی از جامعه یک میلیارد نفری اینستاگرام هستید!
    چگونه در اینستا پیج بسازیم تکمیل مراحل ساخت پیج اینستا

اگر از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنید یا تمایلی به استفاده از اینستاگرام در گوشی همراه خود ندارید، در ادامه مراحل عضویت و ثبت نام در اینستاگرام از طریق سایت اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

ساخت اکانت اینستاگرام با کامپیوتر از طریق سایت

برای ساخت اکانت جدید اینستاگرام با کامپیوتر باید وارد سایت اینستاگرام به نشانی www.instagram.com شوید. برای اینکار می‌توانید از مرورگر کامپیوتر، لپ‌تاپ و یا حتی موبایل خودتان استفاده کنید.

  1. با ورود به سایت اینستاگرام با صفحه زیر رو به رو خواهید شد. برای ساخت حساب کاربری جدید در اینستاگرام روی گزینه آبی رنگ sign up کلیک کنید.
    ساخت اکانت اینستاگرام از طریق گوگل
  2. ثبت نام در اینستاگرام از طریق سایت برخلاف اپلیکیشن اینستاگرام، در یک مرحله، تمام اطلاعات ایمیل یا شماره موبایل، نام کامل، نام کاربری و پسورد شما را درخواست می‌کند. برخلاف روش آموزش ثبت نام در اینستاگرام با گوشی، اینبار می‌خواهیم با ایمیل و بدون شماره، یک حساب اینستاگرام جدید برای خودمان ایجاد کنیم. بنابراین در باکس اول تنها ایمیل خود را وارد می‌کنیم و بدون نیاز به ثبت شماره، حساب اینستاگرام خود را می‌سازیم.
    در باکس‌های بعدی نیز باید به ترتیب اطلاعات زیر را وارد کنید:

    • Mobile Number or Email: آدرس ایمیل یا شماره موبایل
    • Full name: نام کامل
    • Username: نام کاربری
    • Password: رمز عبور

    ورود اطلاعات مورد نیاز برای ساخت اکانت اینستاگرام

  3. همانند ثبت نام در گوشی، در اینجا نیز از شما تقاضا می‌شود تا تاریخ تولد واقعی خودتان را وارد کنید. نکاتی که در ثبت نام اپلیکیشن در این خصوص گفته شد در ثبت نام با کامپیوتر نیز صادق است بنابراین حتما تاریخ تولد خود را بالاتر از 18 سال ثبت کنید و حتما تاریخ تولد واقعی خودتان را ثبت کنید.
    ثبت نام در اینستاگرام از طریق سایت
  4. اکنون باید به ایمیل یا تلفن همراه خودمان مراجعه کنید و کد تایید 6 رقمی ارسال شده خود را مشاهده کنید، در این آموزش چون برای ساخت اکانت اینستا از ایمیل استفاده کردیم، کد تایید ارسالی به ایمیل ارسال شده است که آن را در زیر مشاهده می‌کنید.
    کد تایید ارسال شده به ایمیل برای ایجاد اکانت اینستاگرام
  5. حال باید کد تایید دریافت شده را در باکس مربوط به ثبت نام در اینستاگرام وارد کنید.
    ورود کد تایید برای ساخت حساب کاربری جدید در اینستاگرام
  6. کار تمام است و ثبت نام شما انجام شد، در انتهای ثبت نام نیز دقیقا مشابه مراحل ثبت نام در گوشی، اینستاگرام لیستی از پیج‌های معروف و پرطرفدار اینستاگرام را برای دنبال کردن به شما پیشنهاد می‌کند. با کلیک بر روی تصویر پروفایل بالای صفحه نیز می‌توانید وارد بخش Profile یا حساب کاربری خود شوید.
    پیج‌های پیشنهادی اینستاگرام برای دنبال کردن بعد از ساخت اکانت جدید در اینستاگرام
  7. نام و نام کاربری که موقع ثبت نام وارد کرده‌اید را در پروفایل اکانت خود می‌توانید مشاهده کنید.
    مشاهده پروفایل اینستاگرام بعد از ثبت نام
  8. برای ورود به بخش تنظیمات پیج خود و تغییر تصویر پروفایل، نام نمایشی، نام کاربری و وارد کردن سایر اطلاعات خود مجددا روی عکس پروفایل بالا صفحه کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید.
    ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام بعد از ساخت پیج
  9. بعد از ورود به بخش تنظیمات نیز، به راحتی می‌توانید تصویر پروفایل خودتان را انتخاب کنید و یا تغییر دهید. همچنین در این بخش به سایر اطلاعات اکانت خود و ویرایش آن‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.
    تنظیمات اکانت و انتخاب عکس پروفایل بعد از ثبت نام اینستاگرام در کامپیوتر یا لپ تاپ

نکاتی که بعد از ساخت پیج در اینستاگرام باید به آن‌ها توجه کنید

  • بعد از ساخت اکانت، اطلاعات پیج خود را تکمیل کنید، برخی از این اطلاعات شامل بایوگرافی، جنسیت، تصویر پروفایل و نام نمایشی پیج است.
  • به منظور حفظ امنیت اکانت خود، حتما ورود دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید.
  • به منظور حفظ امنیت پیج خود، هر چند وقت یکبار پسورد اکانت خود را تغییر دهید.
  • به هیچ عنوان اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهید.
  • اگر بدون شماره یا بدون ایمیل ثبت نام خود را انجام داده‌اید، حتما هر دو اطلاعات ایمیل و شماره تماس خود را وارد کنید تا در صورت به وجود آمدن مشکل و از دسترس خارج شدن اکانت‌تان، شانس بیشتری برای بازگردانی پیج خود داشته باشید.
  • همواره سعی کنید از یک لوکیشن مشخص وارد برنامه اینستاگرام خود شوید و تا جای ممکن در هنگام استفاده از اینستاگرام از ابزارهای تغییر موقعیت جغرافیایی استفاده نکنید.
  • از ربات‌ها و سایر ابزارها مانند آنفالو یاب و … به هیچ عنوان استفاده نکنید، استفاده از این سرویس‌ها منجر به بسته شدن پیج شما خواهد شد.
  • به حریم خصوصی افراد در اینستاگرام احترام بگذارید.
  • اطلاعات خودتان درباره استفاده و کار با اپلیکیشن اینستاگرام را بالا ببرید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام