چگونه اینستاگرام را از حالت خصوصی خارج کنیم؟ پابلیک کردن پیج

اینستاگرام این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده تا هر زمان که اراده کنند، پیج اینستاگرام خود را عمومی کنند و پیج خود را باز کنند. با خارج شدن پیج از حالت خصوصی، رفتار اینستاگرام با پیج شما نیز عوض خواهد شد که در این مقاله به این موضوع نیز پرداخته‌ایم.
چکیده این مطلب
چگونه اینستاگرام فارسی را از حالت خصوصی خارج کنیم

با خصوصی کردن پیج اینستاگرام، دیگر تمام افراد قادر به دیدن پست‌ها و استوری‌هایی که شما به اشتراک گذاشته‌اید نیستند. اما پیج‌های خصوصی به خاطر ماهیت حفظ حریم خصوصی افراد، دارای برخی محدودیت‌ها هستند. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید پست‌های یک پیج خصوصی را برای دوستان خود ارسال کنید، یا پست‌های آن‌ها را داخل استوری خود به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، پیج‌های خصوصی به خاظر ماهیت خود، قابلیت راه یابی به بخش اکسپلور یا کاوش و همچنین بخش هشتگ‌های اینستاگرام را ندارند (تنها افرادی قادر به مشاهده پست‌های شما در این بخش‌ها هستند که شما را فالو داشته باشند) و به همین دلیل شانس زیادی برای رشد داخل اینستاگرام ندارند.

به همین خاطر ممکن است برخی افراد به دنبال راه حل خارج کردن پیج خود از حالت خصوصی باشند و بخواهند پیج اینستاگرام خود را عمومی کنند. با باز کردن پیج و برداشتن قفل حریم خصوصی اینستاگرام، چند اتفاق مهم خواهد افتاد که لازم است قبل از توضیح مراحل باز کردن قفل اینستاگرام به آن‌ها اشاره کنیم:

  1. با پابلیک کردن پیج، درخواست فالو تمام افرادی که در لیست انتظار شما هستند به صورت خودکار پذیرفته می‌شود و این افراد به یکباره به لیست فالورهای شما اضافه می‌شوند، اتفاقی که ممکن است خوش آیند شما نباشد. بنابراین قبل از پابلیک کردن پیج خود این مسئله را نیز زیر نظر داشته باشید.
  2. با عمومی کردن صفحه اینستاگرام هرکسی می‌تواند به محتوای داخل پیج شما دسترسی داشته باشد.
  3. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید مجددا اینستاگرام را از حالت عمومی خارج کنید و برای اینکار محدودیتی وجود ندارد.
  4. با پابلیک کردن صفحه و خارج شدن از حالت شخصی، اینستاگرام این اجازه را دارد تا پست‌های شما را در بخش کاوش (Explore) یا خانه (Home) به افرادی که حتی شما را دنبال نمی‌کنند نمایش دهد.

نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که با حرفه‌ای کردن پیج (تبدیل پیج به حساب بیزینس یا سازنده)، به صورت خودکار صفحه شما از حالت پرایوت خارج خواهد شد.

چگونه پیج اینستاگرام را عمومی کنیم (در اندروید و iOS)

مراحلی که برای خارج کردن پیج از حالت خصوصی باید انجام دهیم در اینستاگرام فارسی و انگلیسی یکسان است و تفاوتی در مراحل و انتخاب گزینه‌ها وجود ندارد. برای اینکه قفل اینستاگرام را باز کنیم و پیج خود را به یک پیج همگانی و عمومی تبدیل کنیم، دقیقا مراحلی مشابه مراحلی که در آموزش “چگونه پیج پابلیک را پرایوت کنیم” انجام دادیم باید طی کنیم.

به همین منظور از بخش حساب کاربری یا پروفایل از طریق منو همبرگری وارد بخش Settings یا تنظیمات اینستاگرام می‌شویم.

چگونه اینستاگرام فارسی را از حالت خصوصی خارج کنیم

در بخش تنظیمات، باید وارد گزینه حریم خصوصی یا Privacy شویم.

نحوه باز کردن قفل پیج اینستا در بخش privacy

سپس در بالاترین قسمت، برای اینکه اینستاگرام را از حالت خصوصی خارج کنیم باید گزینه Private account را به وضعیت خاموش دربیاوریم.

برای پابلیک کردن پیج خصوصی باید گزینه private account را خاموش کنیم

با انجام اینکار، اینستاگرام یک پیام هشدار به ما نمایش می‌دهد و از ما می‌خواهد که یکبار دیگر با قاطعیت تصمیم خود را تایید کنیم. بنابراین بر روی گزینه Switch to Public به معنی تغییر به وضعیت عمومی بزنید.

معنی switch to public باز کردن قفل پیج است

به همین سادگی پیج اینستاگرام شما از حالت خصوصی خارج شده و قفل پیج شما باز می‌شود و حالا هر کسی می‌تواند محتوای داخل صفحه اینستاگرام شما را مشاهده کند.

چگونه پیج اینستاگرام را باز کنیم (در مرورگر موبایل یا کامپیوتر)

در نسخه جدید اینستاگرام، امکان تغییر وضعیت حریم خصوصی اینستاگرام به نسخه تحت وب آن نیز اضافه شده است و از طریق مرورگر در کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیز می‌توان وضعیت خصوصی یا عمومی بودن پیج را تغییر داد.

برای اینکار در ابتدا از بخش پروفایل باید وارد قسمت تنظیمات یا Settings شویم.

چگونه پیج اینستاگرام را باز کنیم در نسخه تحت وب اینستا

در بخش تنظیمات گزینه Privacy and Security را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

در اینستاگرام تحت وب در مرورگر کامپیوتر چگونه قفل پیج را باز کنیم

اگر پیج شما خصوصی باشد، در بالاترین قسمت، یعنی در بخش Account Privacy، باید گزینه Private Account در حالت تیک خورده باشد و برای عمومی کردن پیج اینستاگرام خود باید تیک این گزینه را مانند تصویر زیر بردارید.

آموزش باز کردن قفل صفحه اینستاگرام و خارج شدن از حالت خصوصی اینستا

به همین سادگی قفل اینستاگرام پیج شما باز شد و حالا هرکسی می‌تواند بدون فالو کردن شما، به محتوا صفحه‌تان دسترسی داشته باشد.

ویژگی پیج‌های عمومی اینستاگرام

عمومی کردن پیج اینستاگرام علاوه بر مزایا مختلفی که دارد ممکن است گزینه مناسبی برای تمام افراد نباشد، در لیست زیر به برخی از مزایا و معایب عمومی بودن پیج اشاره کرده‌ایم:

  1. پست‌های پیج‌های عمومی می‌توانند در بخش هشتگ‌ها و همینطور اکسپلور و هوم افرادی که پیج شما را فالو ندارند نمایش داده شوند و جذب فالور کنند.
  2. چون برای مشاهده محتواها نیازی به فالو کردن یک پیج عمومی نیست، احتمال دانلود و کپی شدن محتواها از پیج‌های عمومی بیشتر است.
  3. می‌توان پست‌ها و استوری‌های پیج‌های عمومی را به کمک قابلیت اشتراک در استوری به اشتراک گذاشت و همین قابلیت به رشد پیج‌های عمومی کمک زیادی می‌کند.
  4. مشابه گزینه قبل، امکان به اشتراک گذاشتن پست‌های پیج‌های عمومی در داخل دایرکت اینستاگرام نیز وجود دارد و همین موضوع رغبت کابران برای به اشتراک ارسال پست‌ها به دوستان‌شان را بیشتر می‌کند.

ترفند پایانی: نمایش خصوصی محتواها در پیج‌های عمومی

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چطور می‌توان هم از مزایا پیج‌های عمومی مثل رشد بیشتر در اینستاگرام استفاده کرد و هم در عین حال بتوان کاری کرد که تنها یکسری از کاربران مخصوص پیج‌مان به محتواهای خاصی دسترسی داشته باشند؟

یکی از راه‌حل‌های مناسبی که برای این چالش می‌توان به کار گرفت، استفاده از استوری‌ها در قالب کلوز فرند است. به این ترتیب بدون نیاز به خصوصی کردن پیج خود می‌توانید محتواهای خاص‌تان را تنها به افرادی نمایش دهید که در لیست کلوز فرند اینستاگرام شما قرار دارند و به این ترتیب فقط افرادی قادر به دیدن این استوری‌ها هستند که شما از قبل آن‌ها را داخل لیست کلوز فرند پیج خود قرار داده‌اید.

در انتهای این مقاله، مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی که برای مخاطبان در خصوص نحوه باز کردن قفل صفحه اينستاگرام پیش آمده است را پاسخ داده‌ایم، اما شاید همچنان سوالی برای شما بی‌پاسخ مانده باشد. بنابراین اگر همچنان جواب سوال یا مشکلتان را نگرفته‌اید، از طریق بخش نظرات، آن را با ما مطرح کنید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

8 پاسخ

  1. سلام
    من چند ساله پیجم پرایوته و الان میخام تبدیل به پابلیکش کنم و تمام این سال ها هر کس بهم ریکوئست داده بود رو نگه داشتم ..میخاستم ببینم اگر پیجو پابلیک کنم الان که درخواستامو نگاه میکنم فقط دویست نفرو نشون میده بعد از پابلیک کردن همه اونایی که طی چند سال بهم ریک دادن و درخواستشونو بر نداشتن هم جز فالورزام میشن؟؟یا فقط همین دویست نفر؟؟؟

  2. سلام
    من پيجم يكهفته اي ميشه كه نميتونم بحالت پابليك در بيارم
    وقتي اون دكمه رو آن ميكنم
    زيرش اون Switch to Public نمياد برام
    ميشه راهنمايي بفرماييد
    خيلي ممنون ميشم
    برام اون سويئچ اصلا ميره زير صفحه و بالا نمياد كه بزنم روش

    1. سلام، اینطور که متوجه شدیم انگار مشکل از نمایش دکمه تغییر پیج در گوشی شماست، به عنوان راه حل جایگزین می‌تونید از نسخه تحت وب اینستاگرام برای انجام اینکار استفاده کنید.

      1. نمیشه میری نسخه تحت وب هدایت میکنه به اپلیکیشن یا داخل وب هر چیزی کلیک میکنی نمیاره تنظیمات اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام