چگونه بفهمیم با یک شماره یا ایمیل چند اکانت اینستا داریم؟

از کجا بفهمیم چند اکانت اینستا داریم؟ چگونه تمام حساب‌های اینستاگرام‌مان را پیدا کنیم؟ این سوالات شاید عجیب به نظر برسند، اما وقتی تعداد اکانت‌هایی که در اینستاگرام ساخته‌اید از دستتان در برود، جواب آن‌ها کمی سخت خواهد شد!
چکیده این مطلب
از کجا بفهمیم چند اکانت اینستا داریم

تاثیر بیش از حد اینستاگرام روی زندگی و کسب و کار کاربران آن غیر قابل انکار است. اینستاگرام با ضریب نفوذ بیش از 60 درصدی در ایران، در صدر لیست شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده ایرانیان است؛

در این میان بسیاری از افراد، علاوه بر یک حساب کاربری، با چندین و چند اکانت مختلف در داخل آن فعالیت می‌کنند. یک حساب کاربری برای کسب و کار، یک حساب کاربری عمومی، یک حساب کاربری خصوصی، خانوادگی و احتمالا چند حساب کاربری که قبلا ساخته شده و امروز فراموش شده‌اند!

بنابراین خیلی دور از ذهن نیست که بعد از مدتی فعالیت گسترده و مختلف در اینستاگرام با این چالش مواجه شوید که اصلا تمام حساب های اینستاگرام من چندتاست؟ گاهی حتی این سوال ممکن است درباره تعداد اکانت‌هایی که تابحال با یک شماره خاص یا ایمیل خاص ساخته‌اید، پرسیده شود.

در این مقاله قصد داریم که به روش‌های مختلفی بپردازیم که می‌توانید به کمک آن‌ها تمام اکانت‌های اینستاگرامی که تابحال با یک شماره یا ایمیل ساخته‌اید را پیدا کنید.

چگونه تمام حساب های اینستاگرام را پیدا کنیم

قبل از شروع برای گشتن و پیدا کردن تمام اکانت‌هایی که احتمالا تابحال ساخته‌اید، بد نیست که با ساختار ثبت نام و عضویت در اینستاگرام کمی آشنا شویم.

در اینستاگرام هر فردی به کمک یک شماره موبایل یا ایمیل می‌تواند برای خود یک حساب کاربری جدید ایجاد کند. اما محدودیت تعداد اکانت اینستاگرام هم باعث می‌شود که به صورت آزادانه نتوان با یک شماره یا ایمیل حساب‌های کاربری بی‌شماری ایجاد کرد.

طبق اعلام رسمی اینستاگرام در آخرین بروزرسانی‌های آن، با هر شماره موبایل حداکثر تا 5 یوزر مختلف را می‌توان ایجاد کرد و هر ایمیل حداکثر با 5 اکانت مختلف می‌تواند در ارتباط باشد (برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله زیر که در خصوص آخرین محدودیت‌های ثبت نام در اینستاگرام است را نیز مطالعه کنید).

حداکثر چند اکانت در اینستاگرام می‌توان ساخت؟

بنابراین درصورتی که با هر ایمیل یا شماره تلفن، 5 اکانت را بتوانید پیدا کنید، امکان وجود اکانت‌های بیشتر کمی بدور از انتظار است. البته این نکته را فراموش نکنید که بعد از ثبت نام نیز می‌توان اطلاعات پروفایل اینستاگرام که ایمیل و شماره تلفن هم بخشی از آن است را تغییر داد و ممکن است بتوانید یک اکانت را، هم از طریق یک ایمیل و هم از طریق یک شماره پیدا کنید. نکته مهم دیگر این است که ممکن است فرآیند ثبت نام را با یک شماره تلفن خاص انجام داده باشید اما بعد از مدتی شماره تلفن دیگری را بجای آن در تنظیمات اینستاگرام خود وارد کرده باشید و دیگر امکان پیدا کردن اکانت مدنظرتان با شماره‌ای که در ابتدا از طریق آن ثبت نام را انجام داده‌اید وجود ندارد.

بنابراین با این در نظر گرفتن این پیش‌فرض‌ها، به سراغ بررسی روش‌های می‌رویم که به کمک آن‌ها می‌توانیم اکانت‌های مختلفی که تابحال ساخته‌ایم را پیدا کنیم.

3 روش برای پیدا کردن تمام اکانت‌های اینستاگرامی که تابحال ساخته‌ایم

برای اینکه بفهمیم با شماره مان چند اکانت اینستا داریم و تعداد اکانت های اینستاگرام با یک ایمیل را پیدا کنیم، سه روش مختلف وجود دارد که البته روش آخر در صورتی کمک کننده است که اطلاعات ورود به تمام اکانت‌های خودتان را از قبل داشته باشید و هیچ اکانتی را گم نکرده باشید!

  1. کمک گرفتن از خود اینستاگرام برای پیدا کردن اکانت‌های ساخته شده با یک شماره یا ایمیل
  2. پیدا کردن پیام‌های ثبت نام در اینستاگرام در لابه‌لای ایمیل‌ها و پیامک‌ها
  3. لاگین کردن در تمام حساب‌های اینستاگرام و بررسی اطلاعات ثبت شده

راه حل اول – کمک گرفتن از اینستاگرام (بهترین روش)

اینستاگرام در آپدیت‌های اخیر خود، بالاخره قابلیتی را اضافه کرد که افراد به کمک آن می‌توانند تمام حساب‌های کاربری خودشان را که با یک ایمیل یا شماره خاص در ارتباط است پیدا کنند.

برای استفاده از آن، باید به صفحه لاگین اینستاگرام بروید که برای اینکار باید:

  1. از حساب اینستاگرام خود خارج شوید تا با مراجعه دوباره به اینستاگرام با صفحه لاگین رو به رو شوید.
  2. در بخش پروفایل > در بالای صفحه روی آیدی خودتان بزنید > در منو باز شده گزینه add account یا افزودن حساب را انتخاب کنید > log into existing account یا ورود به سیستم حساب کنونی را بزنید تا به صفحه لاگین اینستاگرام هدایت شوید.

بعد از ورود به صفحه لاگین، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صفحه لاگین بر روی گزینه Get help logging in بزنید.
    از کجا بفهمیم چند اکانت اینستا داریم لاگین اینستاگرام
  2. در پنجره باز شده، شما به سه طریق وارد کردن ایمیل، شماره یا نام کاربری می‌توانید حساب‌های کاربری خودتان را پیدا کنید. در باکس مربوطه شماره یا ایمیلی که می‌خواهید بفهمید با آن شماره یا ایمیل چند اکانت اینستا دارید را وارد کنید.
    پیدا کردن تعداد اکانت های اینستاگرام با یک شماره یا یک ایمیل
  3. در مرحله بعد، اینستاگرام برای اینکه مطمئن شود که شما به شماره یا ایمیل وارد شده واقعا دسترسی دارید و متعلق به شماست، یک کد 6 رقمی را به آن ارسال می‌کند که باید کد دریافتی را در این باکس وارد کنید.
    چگونه بفهمیم با شماره ما چند اکانت اینستا داریم از طریق get help اینستاگرام
  4. در این مرحله اینستاگرام لیستی از تمام اکانت‌های شما که با ایمیل یا شماره مربوطه در ارتباط هستند را به شما نمایش می‌دهد که می‌تواند وارد آن‌ها شوید.
    چند تا اکانت اینستا دارم لیست تمام اکانت های اینستاگرام من

دو مرحله بعد مخصوص افرادی است که بر روی حساب خود رمز دو مرحله‌ای اینستاگرام را فعال کرده‌اند. تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام باعث افزایش امنیت حساب اینستاگرام شما خواهد شد، به این صورت که حتی با لو رفتن پسوردتان، باز هم کسی قادر به ورود به اکانت شما نیست. برای یادگیری نحوه فعال‌سازی آن می‌توانید از آموزش زیر کمک بگیرید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام را فعال کنیم؟

  1. در صورت فعال بودن رمز دومرحله‌ای مستقیما وارد اکانت خود نخواهید شد و با صفحه‌ای مشابه صفحه زیر مواجه خواهید شد که با توجه به نوع رمز دو مرحله‌ای اینستاگرام‌تان باید از آن عبور کنید. در صورتی که به روش مربوطه دسترسی ندارید بر روی گزینه try another way بزنید
    تمام حساب های اینستاگرام من ورود به اکانت های اینستاگرام گم شده
  2. در لیست باز شده روی گزینه backup codes (کدهای پشتیبان) بزنید تا به کمک استفاده از آن‌ها بتوانید وارد حساب کاربری خودتان شوید.
    از کجا بفهمم چند حساب اینستاگرام دارم
    در صورتی که به این روش نیز دسترسی ندارید باید از پشتیبانی اینستاگرام کمک بگیرید.

راه حل دوم – پیدا کردن اکانت از طریق پیام‌های تایید ثبت نام

برای فهمیدن اینکه با یک ایمیل یا یک شماره، چند اکانت اینستا داریم از پیام‌های تایید ثبت نام اینستاگرام در میان پیامک‌ها و ایمیل‌های ارسالی توسط اینستاگرام نیز می‌توان استفاده کرد؛ چرا که فرمت پیامک‌ها و ایمیل‌های اینستاگرام برای تایید ثبت نام تقریبا ثابت است و با کمی جستجو لابه‌لای پیام‌ها، می‌توان ردپای آن‌ها در میان ایمیل‌ها و پیامک‌ها پیدا کرد.

در صورتی که با یک ایمیل خاص در اینستاگرام ثبت نام کرده باشید، اینستاگرام برای تایید و احراز هویت آدرس ایمیل اعلامی شما، یک ایمیل حاوی کد 6 رقمی ارسال می‌کند تا مطمئن شود شما به ایمیل مورد نظر دسترسی دارید و ایمیل وارد شده یک ایمیل معتبر است.

نمونه ایمیل ارسالی اینستاگرام بعد از ثبت نام برای پیدا کردن تمام اکانت های اینستاگرام من

در حقیقت وجود این ایمیل‌ها در صندوقچه ایمیل‌های شما نشان می‌دهد که با ایمیل مورد نظر شما یک حساب اینستاگرام ساخته شده است. اما خوشبختانه یا متاسفانه اینستاگرام به خاطر حفظ حریم خصوصی کاربران خود، هیچ ردپایی از نام کاربری اینستاگرامی که با این ایمیل ساخته شده است در متن ایمیل‌های تاییدی خود باقی نمی‌گذارد.

اما نگران نباشید، برای فهمیدن نام کاربری اکانتی که با ایمیل موردنظر شما ساخته شده، حالا که از وجود یک اکانت با ایمیل مورد نظر مطمئن شده‌اید می‌توانید به کمک روش اول نام کاربری آن را نیز پیدا کنید.

دقیقا به همین روش در میان پیامک‌های دریافتی اینستاگرام شماره مورد نظرتان نیز می‌توانید جستجو کنید و از وجود اکانت‌های اینستاگرامی که با شماره مدنظر شما ساخته شده‌اند باخبر شوید.

نمونه اس ام اس تایید ثبت نام اینستا که از طریق آن میتوان اکانت اینستاگرام را پیدا کرد

پیامک تایید شماره تلفن و ثبت نام اینستاگرام، پیامکی مشابه پیامک بالاست.

راه حل سوم – ورود به تمام اکانت‌ها و بررسی اطلاعات ثبت شده (در صورت ممکن)

اما راه حل آخر مناسب افرادی است که اولا از تمام اکانت‌هایی که تابحال ساخته‌اند اطلاع دقیقی دارند و دوما به اطلاعات ورود تمام آن‌ها نیز دسترسی دارند اما نمی‌دانند دقیقا هر اکانت و حساب اینستاگرام را با چه شماره و ایمیلی ایجاد کرده‌اند.

برای فهمیدن این موضوع کافیست در هر کدام از اکانت‌های خود مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد بخش پروفایل کاربری خودتان شوید.
  2. روی گزینه Edit profile یا ویرایش نمایه بزنید.
    ورود به پروفایل کاربری برای فهمیدن چند اکانت اینستا داریم
  3. در قسمت پایین بر روی گزینه Personal information یا اطلاعات شخصی که با رنگ آبی مشخص شده است بزنید.
    personal information برای پیدا کردن تمام حساب های کاربری اینستا
  4. در این قسمت می‌توانید اطلاعات تماس و ایمیل ثبت شده در حساب کاربری‌تان را مشاهده کنید.
    شماره و ایمیل ثبت شده در پروفایل اینستا

جمع بندی

در این مقاله به 3 روش مختلف برای پیدا کردن اکانت‌های اینستا که با یک شماره یا ایمیل مشخص ثبت شده‌اند پرداختیم. به طور خلاصه:

  1. امکان پیدا کردن اکانت‌های ثبت شده با یک شماره یا ایمیل از طریق خود اینستاگرام وجود دارد.
  2. در صورت پیدا کردن ایمیل‌های تایید یا پیامک‌های تایید شماره در صندوقچه پیامک‌ها یا ایمیل‌ها می‌توان احتمال داد که با ایمیل یا شماره مورد نظر یک حساب اینستاگرام وجود دارد.
  3. در صورتی که می‌دانید چند حساب اینستاگرام دارید و به اطلاعات ورود آن‌ها نیز دسترسی دارید، از طریق مشخصات حساب‌ها می‌توانید متوجه ایمیل و شماره تماس ثبت شده در هر اکانت شوید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام