چگونه زبان اینستاگرام را از انگلیسی به فارسی یا بالعکس تغییر دهیم؟

چگونه زبان اینستاگرام را از انگلیسی به فارسی یا بالعکس از فارسی به انگلیسی عوض کنیم؟ در این مقاله به صورت کامل، به صورت تصویری و ویدیویی نحوه تغییر زبان اینستاگرام به زبان دلخواه‌ را بررسی کرده‌ایم.
چکیده این مطلب
آموزش نحوه تغییر زبان اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب این روز‌های ایران، طبق گزارشات منتشر شده در سال 2022 بیش از 60 میلیون کاربر ایرانی فعال دارد. تنوع و حجم گسترده ایرانی‌هایی که در حال استفاده از این برنامه هستند باعث شده تا برخی از کاربران ایرانی در استفاده از این برنامه مشکلاتی را گزارش کنند.

یکی از این مشکلات، زبان پیشفرض اینستاگرام است که ممکن است به دلایل مختلف بخواهید آن را به زبان دیگری تغییر دهید.

به صورت پیش فرض وقتی اینستاگرام را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب می‌کنید، اینستاگرام از زبان پیش‌فرضی که در اندروید یا آیفون تنظیم کرده‌اید پیروی می‌کند و به این ترتیب اگر زبان موبایل شما انگلیسی است اینستاگرام شما هم به صورت پیش‌فرض انگلیسی بوده و بالعکس.

به همین خاطر، یکی از راه‌های خیلی ساده برای تغییر زبان اینستاگرام، تغییر زبان پیش‌فرض تلفن همراه است.

اما این روش به خاطر مشکلات مختلفی که دارد توصیه نمی‌شود و در ادامه می‌خواهیم به این بپردازیم که چطور بدون تغییر زبان کلی تلفن همراه، زبان پیش‌فرض اینستاگرام را عوض کنیم.

در حین عوض کردن زبان اینستاگرام از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی، بخاطر وجود تحریم‌ها و در دسترس نبودن برخی سرویس‌های اینستاگرام برای ما ایرانی‌ها، ممکن است به مشکلاتی برخورده باشید که در این مقاله به راه حل آن‌ها نیز پرداخته‌ایم.

قبل از ادامه، حتما توصیه می‌کنیم که اینستاگرام خود را چه در آیفون و چه در گوشی‌های اندرویدی به آخرین نسخه بروزرسانی کنید و سپس مراحل توضیح داده شده را انجام دهید.

اگر زمان کافی برای مطالعه این مقاله را ندارید، حتما توصیه می‌کنیم که ویدیو دو دقیقه‌ای زیر در این خصوص را مشاهده کنید.

نکته: دقت کنید که این مراحل در تمام گوشی‌های اندرویدی اعم از سامسونگ، شیائومی، هواوی و … و گوشی‌های آیفون که از سیستم عامل IOS استفاده می‌کنند، یکسان است.

چگونه زبان اینستاگرام را فارسی کنیم؟

برای عوض کردن زبان اینستاگرام به فارسی، در ابتدا وارد پروفایل خود شوید و بر روی آیکون همبرگری گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

سپس از بین گزینه‌ها، گزینه Settings را انتخاب کنید.

تغییر زبان اینستاگرام از انگلیسی به فارسی چطور انجام میشود

در مرحله بعدی، وارد بخش Account شوید.

وارد بخش account اینستا خود شوید تا به بخش زبان دسترسی پیدا کنید

سپس گزینه Language را انتخاب کنید

برای تغییر زبان از انگلیسی به فارسی گزینه language را انتخاب کنید

از بین زبان‌های مختلف، زبان فارسی را پیدا کرده و انتخاب کنید.

نکته: اینستاگرام از بیش از 30 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و در این بخش هر زبان دیگری که مدنظرتان هست را می‌توانید انتخاب کنید.

نکته 2: زبانی که در این بخش انتخاب می‌کنید ارتباطی به زبان اصلی گوشی شما نداشته و فقط باعث تغییر زبان اینستاگرام خواهد شد.

بعد از تغییر زبان اینستاگرام به فارسی، تمام بخش‌های اینستاگرام شما به صورت زیر، برعکس و راست چین خواهند شد.

اینستاگرام زبان فارسی چگونه است

معایب تغییر زبان اینستاگرام به فارسی

در گذشته با تغییر زبان اینستاگرام به فارسی، یکی از بزرگترین مشکلات، برعکس شدن رای کاربران فارسی در نظرسنجی‌های استوری‌های اینستاگرام بود که بعد از آپدیت‌های اخیر این مشکل برطرف شده است (اگر همچنان این مشکل را تجربه می‌کنید، اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید).

با وجود حل شدن بسیاری از مشکلات اینستاگرام فارسی، یکی از عمده مشکلات استفاده از اینستاگرام فارسی، ترجمه‌های ناملموس و کمتر شنیده شده آن است.

به عنوان مثال در اینستاگرام فارسی، بخش اکسپلور به کاوش ترجمه شده است که احتمالا برخلاف خود واژه اکسپلور زیاد به گوشتان آشنا نباشد.

اگر بخواهید آموزش اینستاگرام را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید ترجمه‌های فارسی تاحدودی شما را به چالش خواهند کشید، چرا که اکثر آموزش‌های حرفه‌ای اینستاگرام در زبان انگلیسی آن ارائه می‌شوند.

مشکل فارسی نشدن اینستاگرام قبل و بعد از آپدیت

یکی از مشکلاتی که ممکن است در تغییر زبان اینستاگرام به آن بربخورید، عوض نشدن زبان اینستاگرام بعد از انجام مراحل گفته شده یا برخی از مشکلاتی است که بعضی از کاربران بعد از آپدیت کردن اینستاگرام خود گزارش کرده‌اند.

دلیل وجود این مشکلات بحث تحریم‌ها و یا بسته بودن فیس بوک در ایران است که باعث می‌شود برخی از قسمت‌های اینستاگرام هم که از سرویس‌های فیس بوک استفاده می‌کنند، به درستی کار نکنند و یا بعد از آپدیت‌ها دچار مشکل شوند.

برای حل این مشکلات، کافی است یکبار با IP کشورهای دیگر به جز ایران وارد حساب اینستاگرام خود شوید و مراحل گفته شده را مجددا انجام دهید.

چگونه زبان اینستاگرام را انگلیسی کنیم؟

اگر از فارسی کردن زبان اینستاگرام خود پشیمان شده‌اید و یا به هر دلیلی دوست دارید که اینستاگرام را به صورت انگلیسی تجربه کنید، مراحل زیر را انجام دهید.

مجددا وارد بخش حساب کاربری خود شوید.

اینبار منوی همبرگری را از سمت چپ بالا پیدا و انتخاب کنید.

روی گزینه تنظیمات بزنید.

چطور زبان اینستا را انگلیسی کنیم؟

از بین گزینه‌ها، گزینه حساب را انتخاب کنید

برای تغییر زبان به انگلیسی گزینه حساب را انتخاب کنید

سپس گزینه زبان را انتخاب کنید

آموزش تغییر زبان اینستاگرام

در اینجا، شما دو زبان English که یکی مربوط به کشور آمریکا و لهجه آمریکایی و دیگر English (UK) که مربوط به کشور انگستان و لهجه بریتانیایی است را مشاهده می‌کنید.

انتخاب زبان انگلیسی برای اینستا

بهتر است بر روی گزینه اول یعنی English بزنید

نحوه تغییر زبان اینستاگرام در کامپیوتر (اینستاگرام وب)

ممکن است بخواهید زبان اینستاگرام خود را در کامپیوتر و تحت نسخه اینستاگرام وب تغییر دهید.

اولین نکته در خصوص اینستاگرام وب، عدم پشتیبانی آن از زبان فارسی است. به این معنی که در نسخه کامپیوتر اینستاگرام ما به زبان فارسی دسترسی نداریم و به طور کلی زبان‌های محدودتری پشتیبانی می‌شوند.

به هر حال برای تغییر زبان اینستاگرام در نسخه تحت وب آن، مراحل زیر را انجام دهید.

بعد از ورود به اینستاگرام از بخش بالا، سمت راست، بر روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

آموزش تغییر زبان اینستاگرام در وب

بعد از ورود به تنظیمات از بخش پایینی، روی گزینه English کلیک کنید.

آموزش تصویری عوض کردن زبان اینستاگرام در کامپیوتر

از بین گزینه‌‎ها، زبان موردنظر خود را انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد، زبان فارسی در نسخه وب اینستاگرام پشتیبانی نمی‌شود.

جمع بندی نکات گفته شده

در این مقاله به بررسی کامل نحوه عوض کردن زبان اینستاگرام پرداختیم، در پایان نکات مهمی که باید به آن‌ها توجه کنید را برای شما جمع بندی کرده‌ایم:

  1. اینستاگرام از زبان پیشفرض تلفن همراه شما پیروی می‌کند و با تغییر زبان گوشی، زبان اینستاگرام هم تغییر خواهد کرد.
  2. اگر در حین تغییر زبان اینستاگرام به فارسی به مشکل برخوردید از ابزارهای تغییر IP استفاده کنید تا تغییرات شما در سرورهای اینستاگرام اعمال شوند
  3. اگر در استفاده از اینستاگرام فارسی مشکلاتی نظیر برعکس بودن رای در نظرسنجی‌های استوری را دارید، اینستاگرامتان آپدیت نیست و باید آن را بروزرسانی کنید
  4. برای فارسی کردن اینستاگرام خود از ورژن‌های فارسی سازی شده و غیراصلی اینستاگرام استفاده نکنید
  5. در نسخه تحت وب و کامپیوتر اینستاگرام زبان فارسی پشتیبانی نمی‌شود
  6. اگر به مشکلات عجیب و غریب برخوردید، نگران نباشید، اینستاگرام پر از باگ‌های مختلف و عجیب و غریب است و به این ویژگی مشهور است! بنابراین تنها صبر کنید تا با بروزرسانی‌های آینده مشکل شما برطرف شود

اپلیکیشن اینستاگرام به صورت کامل در اندروید و آیفون از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف اپلیکیشن، پشتیبانی از زبان فارسی در نسخه وب و کامپیوتر اینستا هنوز وجود ندارد.

خیر، اینستاگرام به صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند اما همانطور که در مقاله گفته شد، ممکن است در حین استفاده از این برنامه به زبان فارسی به برخی مشکلات جزئی بربخورید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

ترتیب پیشنهادی دگردیسی برای مطالعه سری آموزشی کار با اینستاگرام

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام