افزودن لینک به استوری اینستاگرام برای اکانت های با کمتر از 10 هزار فالوور

افزودن لینک به استوری اینستاگرام خود خیلی راحت میتوانید مخاطب را به صفحه دلخواهتان هدایت کنید و فروش خوبی را برای کسب و کار خود رقم بزنید
چکیده این مطلب
چگونه به استوری اینستاگرام خود لینک اضافه کنیم

برای استفاده از قابلیت لینک در اینستاگرام دیگر نیازی نیست که به 10هزار نفر فالور برسید و شما با هر تعداد فالووری که داشته باشید می‌توانید به راحتی مخاطبانتان را به لینک مورد نظر خود هدایت کنید و با استفاده از استراتژی‌های شخصی خود و کسب و کارتان نسبت به افزایش ترافیک و فروش سایت خود اقدام کنید.

در این مقاله به صورت گام به گام و تصویری می‌بینیم که چطور می‌توان بدون نیاز به 10 هزار فالور به استوری اینستاگرام خود لینک اضافه کنیم.

فواید استفاده از لینک در استوری اینستاگرام

قبل از شروع بد نیست که به برخی از فواید استفاده از لینک در استوری‌های اکانت اینستاگرام خود اشاره کنیم:

افزایش ترافیک

قابلیت لینک در استوری به شما این امکان را خواهد داد تا خیلی راحت مخاطب را به سمت سایت خود هدایت کنید. با این کار شما می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال می‌توان از انتشار مقاله جدید در سایت خبر داد و با استفاده از لینک استوری اینستاگرام را به مقاله مورد نظر لینک کرد و یا با روش‌های خلاقانه‌تری در طی یکسری رشته استوری موضوع خاصی را آموزش داد و در نهایت برای توضیحات تکمیلی مخاطب را به صفحه مورد نظر در سایت هدایت کرد.

فروش محصول

این روزها اینستاگرام به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات تبدیل شده است و با استفاده از رسانه قوی که در اختیارتان است شما این امکان را دارید تا به راحتی و با کمترین هزینه، محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنید و به فروش برسانید، مخصوصا اگر تعداد فالوور بالایی هم داشته باشید.

با اضافه شدن قابلیت لینک در استوری اینستاگرام این امر سریع‌تر و ساده‌تر نیز شده است و تنها کافیست محصول یا خدمت خود را در استوری معرفی کنید و در نهایت لینک مستقیم صفحه خرید محصول را در استوری‌های خود منتشر کنید.

به این صورت اگر فردی قصد خرید داشته باشد فرایند خرید برای وی بسیار راحت شده و علاوه بر احساس رضایت فرد از خرید راحت و بدون سردرگمی قطعا فروش شما نیز بالاتر خواهد رفت.

لینک سازی

با کمک قابلیت جذاب لینک در استوری اینستاگرام می‌توانید خیلی راحت تمامی شبکه‌های اجتماعی دیگر خود از جمله کانال یوتیوب، کانال تلگرام و اکانت توییتر و … را به مخاطبین خود معرفی کنید.

با این کار علاوه بر این که به افزایش مخاطب خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر کمک کردید باعث لینک‌سازی قوی و جلب اعتماد بیشتر بین مخاطبین خود نیز شده‌اید.

قرار دادن لینک در استوری برای چه کسانی ممکن است؟

در ابتدا این قابلیت فقط برای افرادی با اکانت‌های تایید شده یا به اصطلاح رایج‌تر آن‌هایی که تیک آبی دارند فعال شد و با گذشت زمان و با آپدیت‌های جدیدتر این قابلیت برای اکانت‌هایی با فالوور بالای 10هزار نفر فعال شد و این قابلیت خود یکی از انگیزه‌های اصلی برای رسیدن به 10هزار فالوور اول برای افراد بود.

اما در بروزرسانی‌های اخیر، اینستاگرام این قابلیت خیلی عالی را برای تمامی اکانت‌ها فعال کرد و دیگر اهمیتی ندارد که شما تیک آبی دارید یا نه و یا فالوورهای شما چه تعداد است، بدون هیچ مشکلی می‌توانید از گزینه پرکاربرد لینک در استوری‌های خود استفاده کنید.

آموزش تصویری افزودن لینک به استوری اینستاگرام

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام بسیار ساده است و در ادامه در دو گام به توضیح آن خواهیم پرداخت.

آماده سازی استوری مورد نظر

در مرحله اول باید استوری خود را ایجاد کنید، به این صورت که وارد استوری اینستاگرام شوید و عکس یا ویدیو مورد نظر خود را همان لحظه ضبط کنید و یا وارد گالری سیستم خود شده و عکس یا ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید.

افزودن لینک به استوری اینستاگرام

پس از آن که استوری را آماده کردید و متن و اطلاعات مورد نظر خود را بر روی آن قرار دادید، بایستی لینک را به استوری خود اضافه نمایید.

برای این کار باید وارد بخش استیکرهای استوری شده که به دو روش قابل انجام است، اول این که صفحه استوری خود را بالا بکشید تا وارد بخش استیکر ها شوید و یا این که از آیکون استیکر که در بالای صفحه وجود دارد اقدام کنید.

پس از این که وارد بخش استیکرهای اینستاگرام شدید، باید از گزینه لینک که در تصویر زیر مشخص شده است استفاده کنید.

این گزینه برای تمامی اکانت‌ها فعال شده است و اگر آن را در میان استیکرهای خود نمی‌بینید، اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید تا گزینه لینک به استیکرهای شما اضافه شود.

افزودن لینک به استوری در اینستاگرام

با کلیک بر روی استیکر لینک، وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد.

در این بخش بایستی لینک صفحه مقصد خود را به صورت کامل در بخش URL وارد نمایید و اگر مایل هستید یک نام شخصی سازی شده برای لینک خود قرار دهید.
بر روی گزینه Customise sticker text کلیک کنید.
قرار دادن url لینک مورد نظر در استیکر لینکدر باکس باز شده اسم دلخواه خود را بنویسید و در نهایت بر روی گزینه Done کلیک کنید.نوشتن عنوان مورد نظر در لینک استوری

روش درست استفاده از لینک در استوری اینستاگرام

در ارتباط با استفاده درست از لینک در استوری اینستاگرام به صورت کلی باید گفت که روش درست یا غلطی وجود ندارد، اما در ادامه یکسری نکات را بیان می‌کنیم که با رعایت کردن آن‌ها احتمال این که بازخورد بهتری از  سمت مخاطبان داشته باشید بیشتر است:

  1. حتما از کال تو اکشن‌ یا دعوت به اقدامهای مناسب استفاده کنید. با یک جمله خلاقانه یا با استفاده از گیف‌های متحرک و هر روش دیگری که به نظرتان باعث ترغیب مخاطب می‌شود، از آن‌ها درخواست کنید تا بر روی گزینه لینکی که در صفحه قرار داده‌اید کلیک کنند.

نوع نمایش لینک در صفحه استوری برای مخاطب

  1. صفحه استوری خود را زیادی شلوغ نکنید، سعی کنید در عین سادگی اطلاعات خود را به مخاطب ارائه دهید و از آن‌ها بخواهید بر روی لینک مورد نظر شما کلیک کنند. وجود المان‌های زیادی در تصویر باعث از بین رفتن تمرکز شده و در کل ممکن است مخاطب متوجه لینک و کال تو اکشن مورد نظر شما نشود.
  2. در تمام استوری‌های خود و به صورت پی در پی از لینک‌ها استفاده نکنید. این کار باعث نادیده گرفته شدن لینک‌های مهمی که می‌خواهید مخاطب به آن توجه ویژه داشته باشد می‌شود.
  3. سعی کنید از طریق رشته استوری‌های جذاب ذهن مخاطب را برای آن چه که می‌خواهید به آن لینک دهید آماده کنید و در نهایت در استوری‌های آخر لینک خود را قرار داده و با یک دعوت به اقدام عالی نتیجه مورد نظر خود را بگیرید.

جمع بندی

قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو برای صاحبان کسب و کار است تا بدین وسیله بتوانند فروش برنامه‌ریزی شده‌تری را داشته باشند.

اگر بتوانید با استفاده از روش‌های خلاقانه استفاده درستی از لینک ها داشته باشید، قطعا می‌توانید فروش و ترافیک بالایی را در سایت خود تجربه کنید.

در این مقاله در ارتباط با روش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام و فواید آن صحبت کردیم امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد اگر در ارتباط با این مبحث سوال یا ابهامی دارید از طریق بخش کامنت‌ها سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

در هر استوری اینستاگرام تنها می‌توان یک لینک قرار داد و نه بیشتر.

فعال شدن استیکر لینک در اکانت اینستاگرام شما هیچ شرط خاصی ندارد و نیازی نیست در اکانت خود تغییراتی ایجاد کنید. این قابلیت در تمامی اکانت‌ها اعم از عادی یا تجاری فعال است.

بهترین راهکار برای انجام این کار استفاده از پلتفرم‌های واسط مثل زیلینک است که به صورت سازماندهی شده و خیلی مرتب می‌توان لینک‌ها را درون آن قرار داد و لینک ساخته شده را در استیکر لینک استوری قرار داد.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام