لیست کامل بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل (آخرین الگوریتم‌های گوگل)

  • خانه
  • سئو
  • لیست کامل بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل (آخرین الگوریتم‌های گوگل)
تاریخچه آپدیت الگوریتم‌های گوگل با شرح کامل جزییات و تغییراتی که بعد از هر بروزرسانی در الگوریتم‌های گوگل افتاده است را در این مقاله می‌خوانید
چکیده این مطلب
تاریخچه تمام الگوریتم های گوگل از ابتدا تا کنون

آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2021

آپدیت‌های اسپم – چهارشنبه 2 تیر 1400

در دوم و هفتم تیر، گوگل دو آپدیت مرتبط با اسپم را منتشر کرد. اگرچه خیلی مشخص نیست که این دو آپدیت چه ارتباطی به همدیگر دارند و دقیقا چه چیزی را هدف قرار داده‌اند و درحالی که برخی سایت‌های خاص تغییرات چشمگیری را در رتبه‌بندی‌های خود داشتند، اما به طور کلی هیچ تاثیر واضحی بر رتبه‌بندی‌ها مشخص نشد.


آپدیت هسته ژوئن 2021 – چهارشنبه 12 خرداد 1400

گوگل در اقدامی بی‌سابقه، بروزرسانی‌های هسته جولای و ژوئن را به طور همزمان اعلام کرد، بروزرسانی هسته ژوئن از 12 تا 22 خرداد منتشر شد و در 13 خرداد با ثبت دمای 107.3 درجه در سرویس MOZCast به اوج خود رسید.


بروزرسانی بخش نظرات محصولات (Product Reviews Update) – پنج شنبه 19 فروردین 1400

گوگل از آپدیتی خبر داد که هدف آن پاداش به دیدگاه‌های با ارزش و عمیق در مقایسه با دیدگاه‌های کم ارزش و اسپم است (که در زمان راه ‌اندازی تنها روی زبان انگلیسی تاثیر خواهد گذاشت). با اینکه به نظر می‌رسد این بروزرسانی بر روی کیفیت نظرات متمرکز است اما دقیقا مشخص نیست که چه عواملی بر روی این ارزیابی تاثیرگذار هستند.


بازگشت نمایش فیچر اسنیپت‌ها (featured snippet) – جمعه 22 اسفند 1399

سه هفته بعد از کاهش چشمگیر 40 درصدی در نمایش فیچر اسنیپت‌ها در صفحه نتایج گوگل بالاخره آن‌ها به همان وضعیت قبلی خود تا قبل از حذف برگشتند. گوگل هیچ موضوعی را تایید نکرد و در اینباره هیچ توضیحی ارائه نداد.


کاهش چشمگیر در نمایش فیچر اسنیپت‌ها (featured snippet) – جمعه 1 اسفند 1399

جمعه 1 اسفند 1399 بود که سرویس MozCast (سرویسی که تغییرات جایگاه سایت‌ها را به صورت اعداد و ارقامی مشابه اطلاعات هواشناسی به کاربران نمایش می‌دهد و روزهای طوفانی این سرویس خبر از الگوریتم‌های جدید گوگل می‌دهند!) کاهشی 40 درصدی در نمایش فیچر اسنیپت‌ها (featured snippet) در صفحه نتایج گوگل (SERP) ثبت کرد. این کاهش به قدری زیاد بود که می‌توان آن را پایین ترین حد نمایش فیچر اسنیپت ها (featured snippet) از سال 2015 تاکنون دانست!
با بررسی دقیق‌تر جزییات این کاهش می‌توان فهمید که بیشترین کاهش شامل حال جستجوهای تک کلمه‌ای و به طور خاص حوزه سلامت و مالی شده است.


اضافه شدن تکنولوژی Passage Indexing به جستجوهای انگلیسی در آمریکا – چهارشنبه 22 بهمن 1399

در چهارشنبه 22 بهمن 1399 گوگل رسما اعلام کرد که از تکنولوژی جدید خود به نام Passage Indexing (یا Passage Ranking) در جستجوهای انگلیسی در حال استفاده است. همچنین به گفته گوگل این تکنولوژی به صورت تقریبی تا 7 درصد می‌تواند نتایج جستجو را دستخوش تغییرات کند. تکنولوژی Passage Indexing گوگل را قادر می‌سازد تا جواب طولانی‌ترین سوالات کاربران را همانند پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه از میان انبوهی از اطلاعات وب سایت ها بیابد و به کاربران نمایش دهد.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2020

آپدیت بدون نام – پنج شنبه 27 آذر 1399

چند روز بعد از آپدیت هسته دسامبر، سرویس MozCast (سرویسی که تغییرات جایگاه سایت‌ها را به صورت اعداد و ارقامی مشابه اطلاعات هواشناسی به کاربران نمایش می‌دهد و روزهای طوفانی این سرویس خبر از الگوریتم‌های جدید گوگل می‌دهند!) تغییرات در رتبه سایت ها را در درجه بالا 99 درجه فارنهایت ثبت کرد(درجه فارنهایت سرویس MozCast ارتباطی به دمای واقعی ندارد و دمای بیشتر در این سرویس نشان دهنده تغییرات زیاد در رتبه سایت هاست)
برخی این تغییرات را ادامه آپدیت هسته دسامبر میدانند و برخی معتقدند این تغییرات خود یک آپدیت جدید بوده است.


آپدیت هسته دسامبر 2020 – پنج شنبه 13 آذر 1399

گوگل خبر از یک آپدیت هسته داد که به نظر می‌رسد به سرعت در حال گسترش است و بیشترین تاثیر آن در تاریخ 3 دسامبر یعنی پنج شنبه 13 آذر ماه رخ داد. چند روز بعد برخی از سایت ها گزارش بازگشت رتبه خود را دادند که به نظر می‌رسد این بازگشت رتبه به صورت محدود اتفاق افتاده است.


باگ ایندکس شماره 2 (Indexing Bug Pt. 2) – دوشنبه 21 مهر 1399

دوشنبه 21 مهر بود که گوگل ادعا کرد عمده اشکالات indexing و canonicalization برطرف شده است. همچنین سرویس MozCast (سرویسی که تغییرات جایگاه سایت‌ها را به صورت اعداد و ارقامی مشابه اطلاعات هواشناسی به کاربران نمایش می‌دهد و روزهای داغ و طوفانی این سرویس خبر از الگوریتم‌های جدید گوگل می‌دهند!) دمای 104 درجه فارنهایت را ثبت کرد که نشان می‌دهد تغییرات اساسی در رتبه سایت ها اتفاق افتاده است.


باگ ایندکس شماره 1 (Indexing Bug Pt. 1) – سه شنبه 8 مهر 1399

اواسط شهریور ماه بود که گوگل مشکلات indexing و canonicalization را تایید کرد. در 2ام و 8ام مهر ماه نیز برخی کاربران از کاهش صفحات ایندکس شده خود شکایت می‌کردند.


آپدیت بدون نام – شنبه 25 مرداد 1399

درحالی که رنک ترکرها (Rank Tracker) و MozCast به خاطر تغییرات شدید در رتبه سایت ها خبر از یک آپدیت می‌دادند، گوگل اما این تغییرات را به عنوان آپدیت جدید خود تایید نکرد، همچنین در روزهای آینده نیز برخی از سایت ها از بازگشت موقعیت خود به موقعیت های قبلیشان خبر دادند که نشان می‌دهد ممکن است این تغییرات موقتی بوده باشد.


اشتباه گوگل (Google Glitch) – دوشنبه 20 مرداد 1399

دوشنبه 20 مرداد ماه بود که سئوکاران اخبار کاهش رتبه های شدیدی که در نتایج گوگل رخ داده است را به اشتراک می‌گذاشتند، این تغییرات به حدی شدید بود که اگر در حالت عادی رخ می‌داد تصور می‌شد که کلمه مورد نظر کامل پنالتی شده است و برای چند ساعت، نتایج صفحه اول گوگل، نتایجی کاملا نامرتبط نمایش داده می‌شد! بعدا گوگل نیز این اشتباه خود در ایندکس کردن سایت ها را پذیرفت و رسما به آن اقرار کرد.


رفع باگ گوگل – دوشنبه 2 تیر 1399

ابزارهای ردیابی رتبه (rank tracking tools) کاهش های شدید رتبه برخی از سایت ها را گزارش کردند و درحالی که گوگل آپدیت هیچ الگوریتمی را تایید نکرد، یکی از نمایندگان گوگل اشکال موجود در سیستم ایندکس کردن سایت ها را تایید کرد.


آپدیت هسته می 2020 – دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

دوشنبه 15 اردیبهشت ماه بود که گوگل رسما خبر از یک آپدیت هسته جدید داد (دومین آپدیت هسته سال 2020)، این بروز رسانی منجر به تغییرات زیادی در رتبه سایت‌ها شد، این تغییرات به حدی زیاد بود که ابزار MozCast دمای تغییرات را 113 درجه نمایش داد که این مقدار دما، بیشترین مقدار بعد از آپدیت مدیک (Medic) در مرداد 1397 (August 2018) است.


همه‌گیری کرونا (Corona Pandemic) – چهارشنبه 21 اسفند 1398

اگرچه COVID-19 یک بروزرسانی برای الگوریتم‌های گوگل نیست، اما باعث شد رفتار سرچ کاربران به طور کلی دستخوش تغییرات زیادی شود، به نظر می‌رسد اعلامیه سازمان بهداشت جهانی WHO(World Health Organization) در 21 اسفند مبنی بر همه‌گیری کرونا یک نقطه عطف اساسی باشد. همچنین در 16 روز از 31 روز ماه مارس (اسفند و فروردین) سرویس MozCast دمایی بالاتر از 90 درجه را ثبت کرد.


آپدیت بدون نام – جمعه 18 بهمن 1398

چندین ابزار برای چندین روز متوالی تغییرات رتبه‌بندی بالایی را ثبت کردند (همچنین سرویس MozCast در 18 بهمن، یک قله را با دمای 116 درجه را به ثبت رساند) اما نمایندگان گوگل تاکید کردند که این آپدیت نبوده و همچنین برخی مجموعه داده‌ها نیز خبر از این می‌دادند که این تغییرات تا پنج روز بعد یعنی 23 بهمن ماه خنثی شده‌اند.


حذف تکرار فیچر اسنیپ‌ها (featured snippet) – چهارشنبه 2 بهمن 1398

تا قبل از این بروزرسانی، زمانی که یک نتیجه به عنوان فیچر اسنیپت انتخاب می‌شد (فیچر اسنیپت‌ها نتایجی هستند که به صورت برجسته در جایگاه صفر گوگل نمایش داده می‌شوند با این هدف که نیاز کاربر را در همان صفحه SERP پاسخ دهند)، این شانس را داشت که یکبار در جایگاه صفر و یکبار در جایگاه یک نمایش داده شود (معمولا نتایج یک تا چهار این شانس را پیدا می‌کنند که به صورت فیچر اسنیپت (featured snippet) در جایگاه صفر نمایش داده شوند)، اما بعد از این بروزرسانی نتایجی که به عنوان فیچر اسنیپت انتخاب می‌شوند دیگر در نتایج عادی (جایگاه یک به بعد) تکرار نمی‌شوند، این تغییر سیاست در نحوه نمایش نتایج جستجوها، باعث تغییرات زیادی در CTR(Click Through Rate) سایت‌ها شد.


آپدیت هسته ژانویه 2020 – پنج شنبه 26 دی 1398

پنج شنبه 26 دی ماه، خبر بروزرسانی هسته دیگری منتشر شد، در طی سه روز سرویس MozCast نیز تغییرات زیاد رتبه سایت‌ها را با دمای بیشتر از 97 درجه، همانند سه بروزرسانی هسته قبلی، به نمایش گذاشت.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2019

استفاده بین المللی گوگل از الگوریتم برت (BERT) – دوشنبه 18 آذر 1398

گوگل تایید کرد که الگوریتم پردازش زبان طبیعی BERT به صورت جهانی و در 70 زبان دنیا در حال استفاده است. این اطلاعیه پس از حدس و گمان از طرف جامعه SEO کاران منتشر شده است و زمان دقیق ارائه آن مشخص نیست.


آپدیت برت (BERT) – سه شنبه 30 مهر 1398

گوگل الگوریتم و سخت‌افزار زیرساخت خود را برای پشتیبانی از مدل پردازش زبان طبیعی برت (BERT) بروزرسانی کرد. الگوریتم برت (BERT) به گوگل کمک می‌کند تا جستجوهای زبان طبیعی را بهتر تفسیر کند و محتوا سرچ شده را درک کند.


آپدیت بدون نام – چهارشنبه 10 مهر 1398

ترک کننده های صفحه نتایج(SERP Tracker) تغییرات رتبه بندی را در چند روز متوالی ثبت کردند. سرویس MozCast نیز شروع این تغییرات را که در دو روز بعد یعنی جمعه 12 مهر ماه به اوج خود رسید ثبت کرد. گوگل هرگونه انتشار آپدیت جدید را رد کرد و جزییات بیشتری درباره این موضوع منتشر نشد.


آپدیت هسته سپتامبر – سه شنبه 2 مهر 1398

گوگل بروزرسانی دیگری را در هسته الگوریتم های خود انجام داد. این آپدیت با دمای 97 درجه در MozCast به ثبت رسید و به نظر می‌رسد بر روی سایت‌هایی که پیش از این، از آپدیت‌های گوگل تاثیر پذیرفته بودند، بیشترین تاثیر را گذاشت.


آپدیت موریک (Maverick) – جمعه 21 تیر 1398

اوضاع رنک ترکرها (Ranking Tracker) و صحبت‌هایی که بین وبمستران رد و بدل می‌شد خبر از یک آپدیت جدید می‌داد. این آپدیت هرچند که توسط گوگل تایید نشد و جزییاتی از آن توسط گوگل ارائه نشد، اما در بین وبمستران به آپدیت موریک(Maverick) معروف شد.


آپدیت تنوع سایت (Site Diversity) – پنج شنبه 16 خرداد 1398

گوگل از قبل خبر یک بروزرسانی مرتبط با تنوع سایت‌ها (Site Diversity) در نتایج جستجو را اعلام کرده بود. هدف از این بروزرسانی جلوگیری از تکرار بیش از 2 بار یک سایت در صفحه نخست نتایج بود (ناگفته نماند که یک سایت با تمام زیر دامنه‌های آن نیز از نظر گوگل یک سایت به نظر می‌آیند). اما با اینحال، طبق بررسی‌های دقیق انجام شده توسط وبسایت MOZ تاثیر این بروزرسانی به سختی قابل لمس است.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2018

آپدیت هسته مدیک (Medic) – چهارشنبه 10 مرداد 1397

گوگل با رائه گزارش‌های گسترده‌ای درباره تاثیر زیاد بروزرسانی‌های گسترده‌ای که در الگوریتم‌های خود انجام داده است این موضوع را تایید کرد. این اتفاقات در طول حدود یک هفته انجام شدند اما در اول و دوم ماه آگوست به اوج خود رسیدند. اگرچه این آپدیت به صورت گسترده‌ای تمام حوزه‌های مختلف را تحت تاثیر خود قرار داد اما به نظر می‌رسد که حوزه‌های مربوط به سلامتی بیشترین تاثیر را از این بروزرسانی پذیرفته‌اند.


هشدارهای امنیتی گوگل کروم (بر روی کل سایت) – سه شنبه 2 مرداد 1397

بعد از هشدار گوگل کروم به کاربران درباره سایت‌هایی حاوی فرم‌های ناامن (بدون HTTPS)، نسخه 68ام مرورگر گوگل کروم سایت‌هایی که از پروتکل HTTPS استفاده نمی‌کردند را به صورت غیر ایمن نمایش می‌داد. این تغییر در ۲۴ جولای انجام شد، اما منوط به نصب آخرین نسخه‌ی کروم توسط کاربران، هفته‌ها و یا ماه‌ها به طول انجامید.


آپدیت سرعت موبایل (Mobile Speed) – دوشنبه 18 تیر 1397

شش ماه بعد از اعلام قبلی گوگل، گوگل به روز رسانی سرعت موبایل (Mobile Speed) را منتشر کرد و سرعت صفحات در نسخه موبایل را به شاخص‌های رتبه‌بندی خود اضافه کرد. طبق گفته گوگل، این بروز رسانی تنها بر روی سایت‌های کند و سرعت پایین تاثیر می‌گذارد همچنین بعد از این آپدیت نیز، هیچ مدرکی مبنی بر تغییرات عمده رتبه بندی سایت‌ها در موبایل وجود ندارد.


انتشار موبایل فرست ایندکس (Mobile-First Index) – دوشنبه 6 فروردین 1397

سرانجام گوگل اعلام کرد که موبایل فرست ایندکس (ایندکس اولیه سایت‌ها در نسخه موبایل) منتشر شده است. اما از آنجایی که این موضوع، از ماه‌ها قبل در حال آزمایش است، انتقال سایت‌ها به نسخه موبایل فرست ایندکس (Mobile-First Index) به تدریج انجام خواهد شد و صاحبان سایت‌ها، در گوگل سرچ کنسول خود باید منتظر اعلام این اطلاعیه باشند.


آزمایش صفحات نتایج بدون نتیجه ارگانیک – چهارشنبه 23 اسفند 1396

در مجموعه کوچکی از گراف‌های دانش مثل گراف‌های دانش مربوط به کوئری‌های زمان، تاریخ و یا ماشین حساب و تبدیل واحد، گوگل هیچ نتیجه ارگانیکی نشان نمی‌داد و تنها یک دکمه “نمایش تمامی نتایج” به صفحات جستجو خود اضافه کرد. تنها یک هفته بعد، گوگل این آزمایش را متوقف کرد، اما به نظر می‌رسد که این موضوع یک نشانه مهم از اتفاقات آینده است.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2017

هشدارهای امنیتی گوگل کروم (فرم‌ها) – سه شنبه 26 مهر 1396

همراه با عرضه نسخه 62ام گوگل کروم، گوگل فشار خود بر وبسایت‌ها برای مهاجرت به نسخه HTTPS را بیشتر کرد و به همین منظور در این نسخه از کروم در صفحاتی که فرم‌های ناامن حضور داشتند به کاربران هشدار داده می‌شد. این موضوع به قدری جدی بود که بر روی بازدید بسیاری از وبسایت‌ها تاثیر چشمگیری گذاشت.


50 درصد از نتایج صفحه اول دارای HTTPS – یکشنبه 27 فروردین 1396

بر طبق آمار 10 هزار جستجو مختلف در سرویس MozCast، اینطور مشخص شد که تا آوریل 2017 چیزی در حدود 50 درصد از نتایج صفحه اول گوگل را نتایجی تشکیل می‌دادند که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کردند. این عدد تا پایان سال 2017 به 75 درصد رسید.


مجازات تبلیغات سرزده (Intrusive Interstitial Penalty) – سه شنبه 21 دی 1395

به طرز خیلی نادری، 5 ماه پیش از این تاریخ، گوگل هشدار داده بود که با تبلیغاتی که به صورت سرزده در تلفن‌های همراه نمایش داده می‌شوند و به تجربه کاربری سایت‌ها در موبایل‌ها آسیب می‌زنند برخورد خواهد کرد. در دو روز 21ام و 22ام دی ماه، سرویس MozCast حکایت‌گر تغییرات زیادی بود در صورتی که جامعه سئوکاران، کمترین تاثیر را بر روی سایت‌هایی که باید تحت تاثیر قرار می‌گرفتند، گزارش کردند.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2016

آپدیت بدون نام – پنج شنبه 20 آبان 1395

در پنج شنبه 20 آبان و هشت روز بعد یعنی جمعه 28 آبان، برای تغییرات رتبه بندی سایت‌‌ها، دو قله ثبت شد که برخی تغییرات 28ام را به نوعی جبران تغییرات اتفاق افتاده در 20 آبان می‌دانستند. هر دو این تاریخ‌ها توسط گوگل تایید نشد. بسیاری از وبمستران هم خبر از اتفاقات تلخی دادند که در این دوره تجربه کردند، با اینحال کسی نمی‌داند که اتفاقات افتاده تصادفی بوده یا خیر.


فاز دوم پنگوئن 4.0 – پنج شنبه 15 مهر 1395

فاز دوم بروز رسانی پنگوئن 4.0، بی اثر کردن تمام پنالتی‌های قبلی پنگوئن بود. به نظر می‌رسد این اتفاق بعد از راه اندازی کد‌های جدید رخ داده است و ممکن است چند هفته طول بکشد. سرویس MozCast نیز در پنج شنبه 15 مهر در اوج این بروز رسانی، یک قله 116 درجه‌ای برای این تغییرات ثبت کرد.


فاز اول پنگوئن 4.0 – سه شنبه 6 مهر 1395

فاز اول بروزرسانی پنگوئن 4.0 که احتمالا شروع آن از چند روز قبل بوده است، عرضه نسخه جدید و نرم شده‌ای از الگوریتم پنگوئن بود که به جای جریمه کردن سایت‌ها، لینک‌های بد را بی ارزش می‌کرد. زمان دقیقی برای بروزرسانی نمی‌توان مشخص کرد اما چیزی که مشخص است این آپدیت در طی چند روز اتفاق افتاده است.


اعلامیه پنگوئن 4.0 – جمعه 2 مهر 1395

تقریبا بعد از دوسال انتظار، گوگل بالاخره خبر از یک به روز رسانی بزرگ برای پنگوئن داد. طبق گفته گوگل، پنگوئن جدید به صورت زنده یا real time ساخته شده و در هسته اصلی موتور جستجو قرار گرفته است. این بروز رسانی تاثیر اولیه کوچکی داشت اما همانطور که بعدا مشخص شد، به روز رسانی پنگوئن به صورت غیر معمولی طولانی و در چند فاز اتفاق افتاده است (به روز رسانی‌های 6 مهر و 15 مهر مربوط به فازهای اول و دوم پنگوئن 4.0 را ببینید).


صاریغ (Possum) – پنج شنبه 11 شهریور 1395

اگرچه گوگل تغییرات اتفاق افتاده را تایید نکرد، اما سرویس MozCast تغییرات زیاد جایگاه سایت‌ها و افت شدید لوکال پک (Local Pack) را با حرارت 108 درجه به ثبت رساند. فعالان انجمن‌های سئو محلی (Local SEO) هم شک شدید اتفاق افتاده در لوکال پک‌ها (Local Pack) را گزارش کردند. داده‌ها حاکی از این بودند که این بروز رسانی (یا احتمالا یک بروز رسانی همزمان دیگر) تاثیر شدیدی بر نتایج اورگانیک گوگل گذاشته است.

(اگر از نام صاریغ تعجب کرده‌اید، صاریغ به دسته‌ای از کیسه داران گفته می‌شود که در جنگل‌های آمریکا جنوبی زندگی می‌کنند)


موبایل فرندلی (Mobile-Friendly) 2.0 – پنج شنبه 23 ادیبهشت 1395

یکسال پس از اولین الگوریتم دوست‌دار موبایل گوگل، یعنی موبایل گدون (Mobile-Geddon)، گوگل برای حمایت از سایت‌های سازگار با موبایل (Mobile-Friendly) بروزرسانی دیگری منتشر کرد تا باعث بهبود رتبه سایت‌های سازگار با موبایل، در نتایج جستجو موبایل شود. از آنجایی که بیشتر سایت‌های خارجی از قبل برای این الگوریتم آماده شده بودند و نمایش مناسبی در صفحات کوچک و موبایل داشتند، تاثیرات این آپدیت خیلی احساس نشد.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2015

رنک برین (RankBrain) – دوشنبه 4 آبان 1394

گوگل در 4 آبان (26 اکتبر) با اعلام یک خبر مهم، اینطور فاش کرد که الگوریتم رنک برین (RankBrain) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) برای ماه‌ها جزوی از الگوریتم گوگل بوده است و سومین عامل تاثیرگذار در رتبه بندی سایت‌هاست، هرچند که برخی‌ها اعتقاد دارند که شروع واقعی این اتفاق به بهار 2015 مربوط می‌شود.


پاندا 4.2 – جمعه 26 تیر 1394

گوگل از بروز رسانی جدید پاندا (به احتمال زیاد فقط مربوط به تازه سازی داده‌های پاندا) خبر داد و گفت که کامل شدن آن ممکن است ماه‌ها طول بکشد، به همین خاطر تاثیر فوری و نشانه‌ای از آپدیت در الگوریتم پاندا از آن مشخص نشد.


بروزرسانی موبایل به نام موبایل گدون (Mobilegeddon) – چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394

در اقدامی نادر، گوگل از قبل، از یک بروزرسانی الگوریتم خبر داد و اعلام کرد که از سه شنبه اول اردیبهشت (21 آوریل)، رتبه‌بندی سایت‌ها در موبایل برای سایت‌های موبایل فرندلی (Mobile Friendly) متفاوت خواهد بود. تأثیر این به روزرسانی در کوتاه مدت بسیار کمتر از حد انتظار بود و داده ها نشان داد که تغییرات ناشی از این آپدیت در دوم اردیبهشت ماه به اوج خود رسیده است.


آپدیت بدون نام – چهارشنبه 15 بهمن 1393

دنبال کننده‌های تغییرات صفحات نتایج گوگل (SERP-Tracker) و وبمستران زیادی، گزارش تغییر رتبه‌بندی سایت‌ها را دادند. حدس و گمانه‌ها شامل گستره وسیعی می‌شدند، برخی‌ها تصور می‌کردند که این بروزرسانی مرتبط با تجارت الکترونیکی (e-commerce) است و برخی این بروز رسانی را مربوط به نمایش سایت‌ها در موبایل می‌دانستند. با این وجود گوگل این بروزرسانی را تایید نکرد.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2014

گسترش کبوتر (Pigeon Expands) – دوشنبه 1 دی 1393

در روز‌های پایانی سال 2014 میلادی، مهم‌ترین الگوریتم محلی گوگل یعنی الگوریتم کبوتر (Pigeon) در کشورهای انگلستان، کاندا و استرالیا مورد بهره برداری قرار گرفت. گسترش الگوریتم کبوتر در اول دی ماه تایید شد، اما به نظر می‌رسد که یکی دو روز قبل‌تر منتشر شده باشد.


پنگوئن اورفلکس (Everflux) – چهارشنبه 19 آذر 1393

یکی از نمایندگان گوگل اعلام کرد که الگوریتم پنگوئن به سمت بروزرسانی‌های مداوم سوق پیدا کرده است و از بروزرسانی های عمده و غیرمنتظره دور شده است (برخی منابع این بروز رسانی را پنگوئن 3.1 نامگذاری کردند).


پنگوئن 3.0 – جمعه 25 مهر 1393

پس از یکسال از آخرین بروز رسانی پنگوئن، گوگل بالاخره دور تازه‌ای از به روز رسانی‌های این الگوریتم را شروع کرد. این طور که به نظر می‌رسد این آپدیت کوچک بوده است (چیزی کمتر از 1% جستجوهای انگلیسی در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر قرار گرفتند). زمان دقیق این به روز رسانی مخصوصا در سطح جهانی آن مشخص نشد و گوگل اعلام کرد که تاثیرات این آپدیت طی چند هفته مشخص خواهد شد.


پاندا 4.1 – سه شنبه 1 مهر 1393

گوگل خبر از یک بروز رسانی مهم در پاندا داد که شامل تغییراتی در الگوریتم آن نیز می‌شود. اینطور تخمین زده شد که این تغییرات بین 3 تا 5 درصد از جستجوها را تحت تاثیر قرار داده است. البته با توجه به عرضه نسبتا کند این بروز رسانی زمان دقیقی برای آن نمی‌توان مشخص کرد.


آپدیت HTTPS/SSL – چهارشنبه 15 مرداد

بعد از ماه‌ها حدس و گمانه‌زنی، گوگل بالاخره اعلام کرد که به سایت‌هایی که از پروتکل ارتباطی HTTPS استفاده می‌کنند توجهی بیشتری خواهد کرد و به صورت ناچیزی رتبه آن‌ها را افزایش خواهد داد. همینطور اعلام کرد که اگر این تغییر مثبت واقع شود در آینده این تاثیر بیشتر نیز خواهد شد.


کبوتر (Pigeon) – پنج شنبه 2 مرداد 1393

گوگل با این به روز رسانی دنیای جستجوی محلی (Local SEO) را به لرزه درآورد! این آپدیت به طرز چشم‌گیری نتایج محلی گوگل را تغییر داد و نحوه برخورد گوگل با جستجوهای محلی را به کلی دگرگون کرد. گوگل ادعا کرد که الگوریتم کبوتر (Pigeon) ارتباط نزدیک‌تری بین الگوریتم محلی و الگوریتم اصلی گوگل برقرار کرده است.


پاندا 4.0 – دوشنبه 29 اردیبهشت 1393

گوگل به روز رسانی جدید پاندا را تایید کرد. این آپدیت هم شامل تغییر در الگوریتم و هم استفاده از داده‌های تازه‌تر می‌شود. به صورت رسمی اعلام شد که این به روز رسانی تا 7.5% از جستجوهای کاربران انگلیسی زبان را تحت تاثیر قرار داده است.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2013

پنگوئن 2.1 – جمعه 12 مهر 1392

بعد از گپ چند ماهه آپدیت دیگری برای الگوریتم پنگوئن تایید شد. این طور که پیداست این به روز رسانی فقط مربوط به داده‌های الگوریتم می‌شود و تغییری بزرگی در خود الگوریتم ایجاد نشده است. به نظر می‌رسد که سطح تاثیر این آپدیت هم متوسط بوده هرچند که برخی از وبمستران گزارش دادند که ضربه سنگینی که بخاطر این آپدیت خورده‌اند.


مرغ مگس خوار (Hummingbird) – سه شنبه 29 مرداد 1392

در پنج شنبه 4 مهر، گوگل اعلام کرد که الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیزی در حدود یک ماه قبل منتشر شده و اینطور که با توجه به تغییرات رتبه سایت‌ها حدس زده می‌شد، احتمالا این آپدیت در تاریخ 29 مرداد ماه منتشر شده است. برخی‌ها الگوریتم مرغ مگس خوار را با آپدیت کافئین مقایسه کردند و اینطور که به نظر می‌رسد ممکن است تا چند ماه بعد باعث ایجاد تغییرات بزرگی در جستجوی معنایی (semantic search) و گراف دانش (Knowledge Graph) گوگل شود.


گسترش گراف دانش (Knowledge Graph Expansion) – جمعه 28 تیر 1392

طبق داده‌های سرویس MozCast اینطور به نظر می‌رسد که یک شبه، جستجوهایی که در آن‌ها گراف دانش (Knowledge Graph) نمایش داده می‌شوند تا 50.4% افزایش پیدا کردند و همینطور در داخل صفحه نتایج یک چهارم از کل جستجوها، به نحوی گراف‌های دانش (KG) نمایش داده می‌شوند.


احیا پاندا (Panda Recovery) – پنج شنبه 27 تیر 1392

گوگل یک به روز رسانی دیگر پاندا را تایید کرد. اگرچه مشخص نبود که این بروز رسانی مربوط به آپدیت‌های هر ده روز یکبار پاندا که مت کاتس (Matt Cutts) قبلا راجع به آن‌ها اطلاع داده بود است یا یک به روز رسانی مستقل است. هر چه که است، گوگل در این آپدیت نرمش بیشتری نسبت به سایت‌هایی که در نسخه‌های قبلی پاندا جریمه یا به اصطلاح پنالتی شده بودند از خود نشان داد.


آپدیت وام‌های یک‌روزه (Payday Loan update) – سه شنبه 21 خرداد 1392

گوگل خبر از بروزرسانی الگوریتمی داد که به صورت خاص بر روی نتایج اسپمی به خصوص نتایج مربوط به کلاه‌برداری‌های وام‌های یکروزه و سایت‌های بد متمرکز بود. این آپدیت در تاریخ 11 ژوئن اعلام شد اما مت کاتس اینطور حدس زد که این بروزرسانی در طی یک بازه یک تا دو ماهه نهایی خواهد شد.


رقص پاندا (Panda Dance) – سه شنبه 21 خرداد 1392

اگرچه در این تاریخ آپدیتی برای پاندا منتشر نشد اما مت کاتس (Matt Cutts) در نمایشگاه بازاریابی جستجو (Search Marketing Expo) اینطور عنوان کرد که پاندا هر ماه در حال آپدیت است و این آپدیت‌ها معمولا هر ده روز یکبار منتشر می‌شود. این گفته البته برخلاف تصور مردم بود که فکر می‌کردند بعد از بروز رسانی 25ام پاندا این الگوریتم در هر لحظه‌ای در حال بروز رسانی است.


پنگوئن 2.0 – چهارشنبه 1 خرداد 1392

بعد از ماه‌ها حدس و گمانه زنی بالاخره چهارمین آپدیت برای الگوریتم پنگوئن منتشر شد که توسط گوگل پنگوئن 2.0 نام گرفت. ماهیت دقیق تغییرات مشخص نبود اما برخی شواهد نشان می‌داد که پنگوئن 2.0 سطح صفحات (Page Level) را هدف قرار داده است.


ازدحام دامنه (Domain Crowding) – سه شنبه 31 اردیبهشت 1392

گوگل آپدیتی برای کنترل نمایش دسته‌جمعی نتایج مربوط به یک دامنه در صفحات دوم به بعد نتایج خود ارائه کرد. زمان دقیق این آپدیت مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که درست قبل از انتشار پنگوئن 2 در ایالات متحده و احتمالا در همان روز در سطح بین المللی منتشر شده است.


پاندا (آپدیت 25ام) – پنج شنبه 24 اسفند 1391

در نمایشگاه بازاریابی جستجو (Search Marketing Expo) مت کاتس (Matt Cutts) نوید یک به روز رسانی جدید برای پاندا داد. طبق گفته مت کاتس این آخرین بروز رسانی پاندا قبل از ادغام پاندا در هسته اصلی الگوریتم گوگل است.


پاندا (آپدیت 24ام) – سه شنبه 3 بهمن 1391

در 3 بهمن 1391 یعنی در اولین به روزرسانی سال جدید میلادی، گوگل خبر از تغییر در الگوریتم پاندا خود داد و طبق ادعا گوگل، این تغییر 1.2% جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داده است.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2012

پاندا (آپدیت 23ام) – جمعه 1 دی 1391

درست قبل از تعطیلات کریسمس، گوگل یکی دیگر از به روزرسانی‌های Panda را منتشر کرد. آن‌ها رسما آن را تازه کردن (Refresh) نامیدند. این تغییر 1.3٪ از درخواست‌های انگلیسی زبان را تحت تأثیر قرار داد که اندکی بیشتر از آپدیت 21ام و 22ام بود.


گسترش گراف دانش (Knowledge Graph Expansion) – سه شنبه 14 آذر 1391

گوگل گراف‌های دانش (Knowledge Graph) خود را به جستجوهای غیر انگلیسی زبان شامل اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ژاپنی، روسی و ایتالیایی  گسترش داد. این گسترش چیزی فراتر از یک ترجمه ساده بود و حتی قابلیت‌هایی به گراف دانش گوگل نیز اضافه شد.


پاندا (آپدیت 22ام) – چهارشنبه 1 آذر 1391

پس از چند سیگنال مختلف، گوگل بالاخره 22امین به روز رسانی پاندا را تأیید کرد که به نظر می‌رسد فقط مربوط به داده‌ها بوده است.


پاندا (آپدیت 21ام) – دوشنبه 15 آبان 1391

گوگل 21امین آپدیت پاندا را 5 هفته بعد از آپدیت 20ام منتشر کرد. گزارش‌ها نشان دادند که این بروز رسانی یک آپدیت کوچک‌تر بوده و 1.1% از جستجوهای انگلیسی تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.


پنگوئن (آپدیت سوم) – جمعه 14 مهر 1391

بعد از اشاره گوگل به اینکه بروز رسانی بعدی پنگوئن بزرگ خواهد بود، گوگل یک بروز رسانی جزئی برای این الگوریتم منتشر کرد که فقط 0.3% از جستجوها را تحت شعاع قرار داد. همانند الگوریتم پاندا، این بروز رسانی هم به وسیله شماره‌های ترتیبی نام گذاری شد و این سومین آپدیت اعلام شده برای پنگوئن بود.


پاندا (آپدیت 20ام) – پنج شنبه 6 مهر 1391

همراه با بروزرسانی EMD، یک برور رسانی اصلی هم برای پاندا منتشر شد که هم الگوریتم و هم داده‌های مربوط به این الگوریتم را دستخوش تغییر قرار داد. به طوری که 2.4% از جستجوها از این بروزرسانی تاثیر پذیرفتند. بخاطر بزرگ بودن این تغییرات، سئو کاران تصمیم گرفتند بجای نامگذاری این آپدیت به پاندا 3.9.3 به سراغ روش نامگذاری ترتیبی بروند و این بروزرسانی، آپدیت 20 ام از الگوریتم پاندا نامگذاری شد.


آپدیت مطابقت کامل دامنه (Exact-Match Domain) – پنج شنبه 6 مهر 1391

گوگل خبر از تغییر در نحوه برخورد با دامنه‌های کاملا منطبق (EMDs) داد. این تغییر به نحوی رهبری کننده یک جریان بزرگ در کاهش ارزش دامنه‌های کاملا منطبق یا Exact-Match Domains بود. داده‌های MozCast کاهش 10 درصدی حضور دامنه‌های کاملا منطبق (EMDs) را در نتایج گوگل نشان می‌داد. از نظر حجم تغییرات به وجود آمده، این نحوه نگرش جدید 0.6% از کل جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داد.


پاندا 3.9.2 – سه شنبه 28 شهریور 1391

بروز رسانی جدید پاندا تنها بر روی داده‌های این الگوریتم بود و تغییرات خیلی کوچکی همراه خود داشت.


پاندا 3.9.1 – دوشنبه 30 مرداد 1391

گوگل یک آپدیت کوچک برای پاندا منتشر کرد که چون آخرین آپدیت سری 3 پاندا به 3.9 ختم شده بود این آپدیت جدید 3.9.1 نام‌گذاری شد.


پاندا 3.9 – سه شنبه 3 مرداد 1391

یک ماه پس از پاندا 3.8 گوگل بروز رسانی جدیدی برای الگوریتم پاندا منتشر کرد. اگرچه هیچ روزی تغییرات رتبه‌بندی‌ها آنقدری برجسته نبود که احساس شود اما رتبه‌بندی‌ها برای 5، 6 روز نوسان داشت. در نهایت گوگل اعلام کرد که پاندا 3.9 چیزی در حدود 1 درصد از جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داده است.


هشدار لینک – پنج شنبه 29 تیر 1391

درست مثل ماه‌های مارس و آوریل وبمستران گزارش کردند که گوگل در مقیاس خیلی زیادی برای افرادی که به صورت غیرطبیعی لینک‌سازی انجام داده‌اند از طریق گوگل وبمستر هشدار ارسال کرده است. اما گوگل مجددا تغییر رویه داد و اعلام کرد که هشدارهای ارسال شده نشان دهنده یک مشکل جدی نیستند.


پاندا 3.8 – دوشنبه 5 تیر 1391

گوگل یک بروز رسانی دیگر برای داده‌های پاندا انجام داد، به نظر می‌رسد پاندا 3.8 تنها مربوط به داده‌های پاندا می‌شود و تاثیری بر روی خود الگوریتم نداشته است. همچنین تغییرات ناشی از آن کمتر از پاندا 3.7 بود.


پاندا 3.7 – جمعه 19 خرداد 1391

در روز جمعه 19 خرداد، گوگل یک آپدیت دیگر برای داده‌های مرتبط با الگوریتم پاندا منتشر کرد. طبق ادعا گوگل کمتر از یک درصد از جستجوها دستخوش تغییر قرار گرفته‌اند. اما بررسی‌ها نشان داد که تغییرات پاندا 3.7 از دو آپدیت قبلی یعنی پاندا 3.5 و 3.6 بیشتر بوده است.


پنگوئن 1.1 – جمعه 5 خرداد 1391

گوگل اولین بروزرسانی داده‌های مربوط به الگوریتم پنگوئن را پس از اولین آپدیت خود الگوریتم پنگوئن منتشر کرد. همچنین گوگل این موضوع را تایید کرد که داده‌های مربوط به الگوریتم پنگوئن همانند داده‌های الگوریتم پاندا خارج از هسته اصلی موتور جستجو پردازش می‌شوند.


گراف دانش (Knowledge Graph) – چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391

در یک گام مهم به سوی جستجوی معنایی (semantic search)، گوگل شروع به راه اندازی بخشی تحت عنوان گراف دانش (Knowledge Graph) کرد. یک بخش یکپارچه با صفحات نتایج جستجو (SERPs) که اطلاعات تکمیلی در مورد افراد، مکان‌ها و یا چیزهای خاص دیگر می‌دهد. همینطور انتظار می‌رود که با گذشت زمان پنل‌های دانش (Knowledge Panels) بیشتری در صفحات نتایج جستجو (SERPs) نمایش داده شوند.


پاندا 3.6 – جمعه 8 اردیبهشت 1391

یک هفته بعد از پاندا 3.5، گوگل بار دیگر یک بروزرسانی برای داده‌های مربوط به پاندا ارائه کرد. پیامدهای این به روزرسانی نامشخص بود و به نظر می‌رسد که تأثیرات این آپدیت نسبتاً اندک هستند.


پنگوئن (Penguin) – سه شنبه 5 اردیبهشت 1391

بعد از هفته‌ها بحث در خصوص “مجازات بهینه سازی بیش از حد” گوگل در نهایت آپدیتی به نام “Webspam Update” برای مبارزه با اسپم وبسایت‌ها منتشر کرد که بعدا پنگوئن نام گرفت. در الگوریتم پنگوئن تعداد زیادی از فاکتورهای اسپم مانند کیورد استافینگ (keyword stuffing) تنظیم شدند و پیش‌بینی می‌شد که این به روز رسانی 3.1% از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است.


پاندا 3.5 – پنج شنبه 31 فروردین 1391

در اواسط یک هفته شلوغ برای الگوریتم‌ها، گوگل خیلی بی سر و صدا یک بروزرسانی جدید برای پاندا منتشر کرد که البته بخاطر ترکیب بروزرسانی‌ها در این هفته اندازه‌گیری دقیق تغییرات پاندا کار آسانی نبود، اما چیزی که مشخص است این تغییرات جزیی بوده‌اند.


باگ دامنه‌های پارک شده (Parked Domain Bug) – دوشنبه 28 فروردین 1391

در پی گزارش برخی از وبمستران درباره تغییرات اتفاق افتاده در رتبه‌بندی‌ها، گوگل وجود یک خطا در رابطه با داده‌ها را تایید کرد که باعث شده بود برخی از دامنه‌ها به اشتباه به صورت دامنه پارک شده در نظر گرفته شوند و به این ترتیب بی ارزش شده بودند. هرچند که این اتفاق یک تغییر عمدی در الگوریتم نبود.


پاندا 3.4 – جمعه 4 فروردین 1391

گوگل این بار بروز رسانی جدید خود را طریق توییتر اعلام کرد. طبق اضهارات گوگل پاندا 3.4 در حدود 1.6% از نتایج را دستخوش تغییر کرده است.


ونیس (Venice) – دوشنبه 8 اسفند 1390

به عنوان بخشی از بروز رسانی‌های ماهیانه گوگل، گوگل از انتشار کدی به نام ونیس (Venice) خبر داد. به نظر می‌رسد این به روز رسانی محلی، هرچه بیشتر از داده‌های محلی گوگل استفاده می‌کند و باعث بومی‌تر شدن نتایج گوگل می‌شود. تاریخ دقیق عرضه این بروز رسانی دقیقا مشخص نیست.


پاندا 3.3 – دوشنبه 8 اسفند 1390

سه روز بعد از یک سالگی الگوریتم پاندا، گوگل نسخه 3.3 این الگوریتم را منتشر کرد که البته به نظر می‌رسید تغییرات آن جزیی باشد.


بسته 17 فوریه (February 17-pack) – جمعه 14 بهمن 1390

گوگل دور جدیدی از بهبودهای کیفی در نتایج جستجو را آغاز کرد (در کل 17 مورد). بسیاری از آن‌ها مربوط به سرعت، تازگی محتوا و غلط‌های املایی بودند. اما یک اطلاعیه مهم و اصلی ادغام الگوریتم پاندا در هسته موتور جستجو گوگل بود.


تبلیغات بیشتر از نصف (Ads above The Fold) – پنج شنبه 29 دی 1390

گوگل الگوریتم‌های مرتبط به چیدمان صفحه (page layout algorithms) خود را به روز رسانی کرد تا ارزش سایت‌هایی که بیش از نصف صفحه آن‌ها تبلیغات است را کاهش دهد. در گذشته تصور می‌شد که فاکتوری مشابه در الگوریتم پاندا این نقش را بازی می‌کند. اگرچه این آپدیت هیچ نام رسمی نداشت، اما در بین جامعه سئو کاران به الگوریتم “Top Heavy” شهرت پیدا کرد


پاندا 3.2 – چهارشنبه 28 دی 1390

گوگل تایید کرد که یک بروزرسانی در داده‌های مربوط به الگوریتم پاندا رخ داده است. اگرچه اشاره کرد که الگوریتم تغییری نکرده است.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2011

پاندا 3.1 – جمعه 27 آبان 1390

بعد از پاندا 2.5 گوگل شروع به بروزرسانی‌های پی در پی اما کوچک الگوریتم پاندا کرد. برخی این آپدیت را پاندا 3.1 نامیدند با اینکه هیچ بروزرسانی به طور رسمی 3.0 نام گذاری نشد.


آپدیت فرشنس (Freshness) – پنج شنبه 12 آبان 1390

گوگل اعلام کرد که الگوریتم فرشنس (Freshness)، تا 35 درصد از جستجوهای کاربران را تحت تاثیر قرار خواهد داد (تقریبا چیزی در حدود 3 برابر تاثیر پاندا 1.0 که به صورت عمومی توسط گوگل اعلام شد). این الگوریتم در ابتدا نتایج جستجوهای حساس به زمان را تحت تاثیر قرار داد، اما نشان دهنده تمرکز گوگل بر تازگی محتواهاست.


پاندا فلکس (Panda Flux) – چهارشنبه 13 مهر 1390

مت کاتس (Matt Cutts) در توییتی اینطور عنوان کرد که انتظار می‌رود در چند هفته آینده تغییراتی در رتبه بندی سایت‌ها بخاطر تغییرات الگوریتم پاندا اتفاق بیفتد.


پاندا 2.5 – چهارشنبه 6 مهر 1390

بعد از چندین ماه گوگل یک بروزرسانی دیگر برای الگوریتم پاندا خود ثبت کرد تا این بروزرسانی هفتمین آپدیت الگوریتم پاندا از زمان معرفی رسمی آن نامگذاری شود. اگرچه اطلاعات دقیقی از این بروزرسانی در دسترس نبود، اما تعدادی از سایت‌ها خبر از تغییرات شدید ترافیک و رتبه خود دادند.


پاندا 2.4 – جمعه 21 مرداد 1390

گوگل به صورت بین المللی برای جستجو‌های انگلیسی و غیر انگلیسی (به جز زبان‌های چینی، کره‌ای و ژاپنی) شروع به استفاده از الگوریتم پاندا کرد. همچنین در گزارشی از گوگل اینطور مشخص شد که این بروزرسانی چیزی بین 6 تا 9 درصد از جستجوها را در کشورهای متاثر از این بروزرسانی، تحت تاثیر قرار داده است.


پاندا 2.3 – سه شنبه 1 مرداد 1390

آنطور که از نتایج گوگل وبسمتر برمی‌آیند به نظر می‌رسد که یک بروزرسانی دیگر رخ داده است. مشخص نبود که آیا فاکتورهای جدیدی معرفی شده‌اند یا این اتفاق، فقط به روزرسانی داده‌های مرتبط با الگوریتم پاندا و فاکتورهای رتبه‌بندی است.


پاندا 2.2 – سه شنبه 31 خرداد 1390

گوگل به بروزرسانی پاندا ادامه داد و نسخه 2.2 رسما تایید شد. بروزرسانی‌های پاندا به صورت مجزا از نتایج زنده(real-time) گوگل اتفاق افتادند که به گونه‌‌ای یادآور بروزرسانی‌های اولیه گوگل دنس (Google Dance) است.


المان‌های صفحه‌بندی (Pagination Elements) – پنجشنبه 24 شهریور 1390

برای کمک به رفع مشکلات خزش سایت‌ها و صفحات تکراری ناشی از صفحه‌بندی‌، گوگل دو ویژگی rel=”next” و rel=”prev” را برای تگ‌های لینک‌ها معرفی کرد. همچنین گوگل اعلام کرد که یکپارچه‌سازی و کنونیکالیزیشن (canonicalization) خودکار صفحات “نمایش همه” بهبود یافته است.


معرفی اسکیما (Schema.org) – پنجشنبه 12 خرداد 1390

گوگل، یاهو و ماکروسافت به طور مشترک اعلام کردند که از رویکردی مشترک نسبت به داده‌های ساختار یافته پشتیبانی می‌کنند. همچنین چندین Schema (اسکیما یا طرحواره) جدید نیز برای ارائه نتایج غنی‌تر در نتایج جستجوها ایجاد شد.


پاندا 2.1 – دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

در ابتدا این بروزرسانی پاندا 3.0 لقب گرفت، در این بروزرسانی دور جدیدی از تغییرات اعمال شدند. با این وجود، تغییرات انجام شده به صورت دقیق توسط گوگل مورد بحث قرار نگرفتند و اینطور که مشخص است، تغییرات انجام شده جزیی بوده‌اند.


پاندا 2.0 – دوشنبه 22 فروردین 1390

گوگل بروزرسانی الگوریتم پاندا خود را برای تمام جستجوهای انگلیسی(بدون محدودیت در کشورها) ارائه کرد. سیگنال‌های کاربران در مورد بلاک سایت‌های بی‌کیفیت از طریق صفحات نتایج (SERPs) و مرورگر کروم نیز در یکدیگر ادغام شدند.


دکمه +1 گوگل – چهارشنبه 10 فروردین 1390

گوگل در واکنش به رقابت سایت‌های اجتماعی بزرگ مثل فیس بوک و توییتر، قابلیت جدیدی به نام دکمه +1 را درست در کنار پیوندهای نتایج خود اضافه کرد. کلیک بر روی دکمه +1 به کاربران این امکان را می‌داد که نتایج پولی و ارگانیک گوگل را در محدوده دوستان خود تحت تاثیر قرار دهند.


پاندا / مزرعه دار (Panda / Farmer) – چهارشنبه 4 اسفند 1389

یک بروزرسانی بزرگ در الگوریتم‌های گوگل، سایت‌ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد به طوری که به گفته گوگل تا 12 درصد از نتایج جستجو تحت تاثیر این بروزرسانی قرار گرفته‌اند. الگوریتم پاندا با محتواهای بی کیفیت و کم ارزش، سایت‌های مزرعه محتوا و سایت‌هایی که نسبت تبلیغات به محتوای بسیار بالایی دارند و موارد دیگر مرتبط به کیفیت محتواها به شدت برخورد می‌کند. مشابه سایر الگوریتم‌ها، الگوریتم پاندا نیز چندین ماه طول کشید تا به استفاده گسترده برسد، به طوری تاثیرات آن در اروپا 2 ماه بعد مشاهده شد.


آپدیت نسبت دادن (Attribution Update) – جمعه 8 بهمن 1389

در پاسخ به مطالب اسپم تولید شده و کپی بردار‌ی‌های شدید توسط وب اسکرپرها (web scraper ها ربات‌های خزنده‌ای هستند که اطلاعات یک سایت را جمع آوری می‌کنند) گوگل یک بروزرسانی جدید ارائه داد که هدف آن رتبه دهی بهتر به صاحبان اصلی محتوا و جلوگیری از فعالیت وب اسکرپرها بود. طبق گفته مت کاتس (Matt Cutts) این بروزرسانی 2 درصد از جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داده است. این بروزرسانی را می‌توان یک پیش درآمد واضح برای آپدیت‌های الگوریتم پاندا دانست


پنالتی overstock.com – شنبه 11 دی 1389

درست در اولین روز میلادی در یک رویداد نادر، درحالی که وبسایت overstock.com به صورت عمومی و علنی در حال سئو کلاه سیاه بود(خیلی خلاصه: این وبسایت به مشتریان خود در ازا دادن لینک به سایت overstock.com تخفیف می‌داد!)، در زمینه‌های مختلف دچار پنالتی‌های دستی و الگوریتمی شدید گوگل شد. یک ماه بعد نیز وبسایت JCPenney به علت مشابه، دچار پنالتی سراسری گوگل شد. هر دو این اتفاقات حاکی از تغییر نگرش گوگل نسبت به رتبه بندی سایت‌ها بودند و خبر از الگوریتمی جدید که بعدها پاندا نام گرفت می‌دادند.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2010

نظرات منفی (Negative Reviews) – چهارشنبه 10 آذر 1389

پس از افشاگری نیویورک تایمز درمورد کسب رتبه سایت تجارت الکترونیک DecoreMyEyes به وسیله نظرات منفی، گوگل در اقدامی نادر در واکنش به این موضوع الگوریتم‌های خود را طوری تغییر داد که سایت‌هایی که به وسیله تاکتیک‌ها و روش‌های مشابه درحال گرفتن رتبه هستند را تحت تاثیر قرار دهد.


سیگنال شبکه‌های اجتماعی (Social Signals) – چهارشنبه 10 آذر 1389

گوگل و بینگ تایید کردند که از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی به خصوص داده‌های فیس بوک و توییتر نیز برای رتبه‌بندی خود استفاده می‌کنند. مت کاتس تایید کرد که این اتفاق یک پیشرفت نسبتا جدید برای گوگل است. اگرچه خیلی از متخصصان سئو از مدت‌ها قبل این اتفاق را پیش‌بینی می‌کردند.


پیشنمایش فوری (Instant Previews) – دوشنبه 10 آبان 1389

به نتایج گوگل یک آیکون ذره‌بین اضافه شد که به کاربران این امکان را می‌داد که قبل از کلیک بر روی نتیجه مورد نظر، به صورت مستقیم صفحه فرود نتیجه مورد نظرشان را ببینند و بررسی کنند. این تغییر نشان می‌داد که گوگل تا چه حد بر روی کیفیت، طراحی و کاربردی بودن صفحات فرود نتایج خود متمرکز است.


نتایج فوری گوگل (Google Instant) – چهارشنبه 10 شهریور 1389

با توسعه پیدا کردن قابلیت Google Suggest سرویس جدیدی تحت عنوان Google Instant متولد شد که وظیفه داشت نتایج گوگل را همزمان با تایپ کاربر به او نشان دهد. سئوکاران بعد از مشاهده این تغییرات به شدت هیجان زده شدند اما در نهایت متوجه شدند که تاثیر این تغییرات بسیار جزیی بوده‌اند.


آپدیت برند (Brand Update) – شنبه 10 مرداد 1389

اگرچه این اتفاق یک بروزرسانی مثل سایر آپدیت‌های گوگل نیست باعث شد که یک دامنه بتواند بیشتر از یکبار در نتایج جستجو گوگل ظاهر شود. تا پیش از این، دامنه‌ها محدود به 1-2 بار نمایش در نتایج گوگل و یا یکبار همراه با نتایج تورفته محدود بودند.


انتشار کافئین (Caffeine Rollout) – سه شنبه 11 خرداد 1389

پس از ماه ها آزمایش، گوگل توسعه زیرساخت‌های کافئین را به پایان رساند. آپدیت کافئین نه تنها سرعت خام گوگل را افزایش می‌دهد، بلکه خزیدن (crawling) و ایندکس کردن (indexing) را بسیار در هم تنیده‌تر می‌کند، در نتیجه طبق گفته گوگل باعث تازگی بیشتر ایندکس‌ها (index) تا 50% خواهد شد.


آپدیت روز می (May Day) – شنبه 11 اردیبهشت 1389

در اردیبهشت ماه بود که وبسمتران متوجه افت قابل توجهی در ترافیک کلمات کلیدی طولانی (Long-tail keyword) خود شدند. بعدا مت کاتس تایید کرد که روز می یک تغییر الگوریتم با هدف تحت تاثیر قرار دادن کلمات کلیدی طولانی بوده است. به نظر می‌رسید که سایت‌هایی که در مقیاس بزرگ محتواهایی بی‌کیفیت و کوتاه تولید می‌کردند بیشترین ضربه را از این الگوریتم خورده‌اند. این تغییرات، خبر از الگوریتم پاندا می‌دادند که در یکسال بعد یعنی 2011 معرفی شد.


گوگل پلیس (Google Places) – پنج شنبه 12 فروردین 1389

اگرچه صفحات مکان‌های گوگل (Google places) در شهریور 1388 (سپتامبر 2009) معرفی شدند اما در آن زمان فقط بخشی از گوگل مپ (Google Maps) بودند. راه اندازی گوگل پلیس (Google Places) مرکز کسب و کارهای محلی (Local Business Center) گوگل را هم باز تعریف کرد. همینطور صفحات مکان‌ها (Places) هم با نتایج جستجو محلی ادغام شدند و گزینه‌های جدیدی همانند تبلیغات محلی (Local Advertising) هم اضافه شدند.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2009

جستجو بلادرنگ (Real-time Search) – سه شنبه 10 آذر 1388

این بار گوگل می‌توانست به صورت زنده و واقعی برخی از جدیدترین توییت‌ها، اخبار گوگل (google news)، محتواهای اخیرا ایندکس شده را در برخی از صفحات نتایج جستجو خود نمایش دهد. همچنین گوگل تلاش می‌کند تا از منابع بیشتری همانند شبکه‌های اجتماعی برای گسترش این ویژگی خود استفاده کند.


پیش‌نمایش کافئین (Caffeine Preview) – شنبه 10 مرداد 1388

گوگل از یک تغییرات گسترده در زیرساخت خود پرده برداشت که برای سرعت بخشیدن به خزیدن ربات‌های گوگل (crawling)، افزایش ظرفیت ایندکس (index) و یکی کردن ایندکس (index) و رتبه بندی (ranking) تقریبا در زمان واقعی (real-time) طراحی شده است. البته این بروزرسانی در نهایت در اوایل سال 2010 در ایالات متحده منتشر شد.


وینس (Vince) – یکشنبه 13 بهمن 1387

سئوکاران خبر از یک بروزرسانی به شدت بزرگ می‌دادند که به نظر می‌رسد طرفدار برندهای بزرگ است. اما مت کاتس این آپدیت را یک تغییر جزیی خواند. برخی‌ها نیز اینطور تصور می‌کردند که بروزرسانی Vince تاثیرات طولانی مدت و عمیقی به همراه خواهد داشت.


تگ Rel-canonical – یکشنبه 13 بهمن 1387

به طور مشترک سه شرکت گوگل، یاهو و ماکروسافت اعلام کردند که از تگ کنونیکال پشتیبانی خواهند کرد تا به این ترتیب وبمستران بتوانند بدون تاثیر بر کاربران، URLهای قانونی و اصلی را برای ربات‌های موتورهای جستجو مشخص کنند.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2008

پیشنهادات گوگل (Google Suggest) – جمعه 11 مرداد 1387

همزمان با تغییر اساسی گوگل در صفحه اصلی خود، گوگل امکانی به نام Suggests را به جستجوهای خود اضافه کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد که در حالی که در حال تایپ عبارت مورد جستجو خودشان هستند از سایر جستجوهای پیشنهادی هم استفاده کنند. بعدها گوگل از قابلیت Suggest خود برای راه اندازی و قدرت بخشیدن به سرویس Google Instant استفاده کرد.


دیویی (Dewey) – سه شنبه 13 فروردین 1387

به نظر می‌رسد که یک تغییر و تحول بزرگ در اواخر ماه مارس و اوایل ماه مارس رخ داده است، اما مشخصات این تغییر مشخص نیست. برخی اینطور گمانه‌زنی کردند که گوگل در حال کار روی امکانات داخلی خود نظیر سرویس Google Books است اما شواهد این موضوع نیز محدود بودند.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2007

بوفی (Buffy) – جمعه 11 خرداد 1386

به افتخار Vanessa Fox که در حال ترک گوگل بود، این بروزرسانی تحت عنوان Buffy نام‌گذاری شد. هیچکس نمی‌دانست که دقیقا چه تغییری اتفاق افتاده است اما مت کاتس در وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرد که Buffy تنها مجموعه‌ای از چند بروزرسانی کوچک بوده است.


جستجوی جامع (Universal Search) – سه شنبه 11 اردیبهشت 1386

این تغییر یک بروز رسانی برای الگوریتم‌های گوگل نبود، گوگل صفحات نتایج عادی خود را با اضافه کردن اخبار، ویدیو، تصاویر و جستجوی محلی (Local) به کلی متحول کرد. لیست ده تایی قدیمی صفحه نتایج گوگل هم بعد از طول عمر طولانی که داشت، با این اتفاق به تاریخ پیوست.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2006

هشدار دروغین (False Alarm) – جمعه 10 آذر 1385

با توجه به گزارشاتی که نشان می‌دادند که در ماه نوامبر بروزرسانی هسته بزرگی در راه است، همه در ماه دسامبر هیجان زده چشم انتظار انتشار یک آپدیت بزرگ و اصلی از سمت گوگل بودند، اما گوگل هیچ خبری از یک بروزرسانی اصلی را منتشر نکرد.


بروزرسانی تکمیلی (Supplemental Update) – چهارشنبه 10 آبان 1385

به نظر می‌رسید که در طول سال 2006، گوگل در حال اعمال تغییراتی در ایندکس مکمل و نحوه برخورد با صفحات فیلتر شده بود. گوگل در اواخر سال 2006 اعمال کرد که این تغییرات تکمیلی پنالتی نیستند (هرچند که در خیلی از مواقع احساسی شبیه به پنالتی شدن را منتقل می‌کردند).


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2005

پدر بزرگ (Big Daddy) – سه شنبه 10 آبان 1384

از دید فنی، Big Daddy همانند آپدیت جدیدتر کافئین (در سال‌های 2009 تا 2010) یک بروزرسانی زیرساختی در زیرساخت‌های گوگل بود. دقیقا مشابه کافئین این آپدیت نیز در طی مدت چند ماه و در مارس 2006 تکمیل شد. آپدیت Big Daddy نحوه برخورد گوگل با آدرس‌های کنونیکال (URL canonicalization)، ریدایرکت (301/302) و سایر موضوعات تکنیکال و فنی را تغییر داد.


نقشه های محلی گوگل (Google Local/Maps) – شنبه 4 مهر 1384

بعد از راه اندازی مرکز کسب و کارهای محلی (Local Business Center به اختصار LBC) در اسفند 1383 و تشویق مشاغل برای بروز رسانی اطلاعاتشان، گوگل داده‌های نقشه خود را (Google Maps) در LBC ادغام کرد. اقدامی که در نهایت باعث ایجاد تغییرات زیادی در سئو محلی (Local SEO) شد.


جاگر (Jagger) – شنبه 4 مهر 1384

گوگل مجموعه‌ای از آپدیت‌ها را منتشر کرد که بیشتر هدف آن‌ها مبارزه با لینک‌های بی‌کیفیت، تبادل لینک‌ها، مزارع لینک‌ها و لینک‌های پولی بودند. بروزرسانی‌های Jagger در سه مرحله از ماه سپتامبر تا اکتبر سال 2005 یکی پس از دیگری منتشر شدند. بیشترین تاثیر این آپدیت نیز در ماه اکتبر مشخص شد.


گیلیگان (Gilligan) – پنج شنبه 10 شهریور 1384

وبسمتران در بروزرسانی گیلیگان (Gilligan) (که با نام آپدیت False هم شناخته می‌شود) متوجه تغییراتی در رتبه‌بندی‌های گوگل شدند، اما گوگل اعلام کرد که هیچ آپدیت و بروزرسانی الگوریتم جدی اتفاق نیفتاده است. همچنین مت کاتس که آن زمان مسئول بخش اسپم گوگل بود هم در وبلاگ خود مطلبی نوشت و توضیح داد که گوگل داده‌های ایندکس خود را هر روز بروزرسانی می‌کند اما برخی معیارهای دیگر مثل PR Toolbar هر سه ماه یکبار بروزرسانی می‌شوند.


نقشه سایت XML – چهارشنبه 11 خرداد 1384

همزمان با بهره برداری از جستجوهای سفارشی، گوگل برای وبمستران هم حاوی خبرهای زیادی بود. گوگل به ومبسترها اجازه داد که از طریق ابزار وبسمتر تولز (Webmaster Tools) نقشه‌های سایت‌ را در فرمت XML ثبت کنند. با اینکار نقشه‌های سایت HTML سنتی و قدیمی کنار رفتند و به سئوکارها این اجازه داده شد که هرچند کم اما به صورت مستقیم، بر نحوه ایندکس و خزش سایت‌شان توسط گوگل تاثیر بگذارند.


جستجوی سفارشی سازی شده (Personalized Search) – چهارشنبه 11 خرداد 1384

برخلاف تلاش‌های قبلی گوگل برای شخصی سازی نتایج جستجو که البته نیاز به تنظیمات و ساخت پروفایل داشتند، در سال ۲۰۰۵ میلادی گوگل ایده جستجوی شخصی سازی شده را با استفاده‌ی مستقیم از تاریخچه‌ی جست‌وجوی کاربران پیاده سازی کرد. اگرچه در ابتدای امر این تاثیر کوچک بود اما پس از آن گوگل از تاریخچه جستجو کاربران برای مقاصد مختلفی استفاده کرد.


بوربن (Bourbon) – یکشنبه 11 اردیبهشت 1384

یکی از افراد گوگل (احتمالا مت کاتس) اعلام کرد که بروزرسانی اخیر گوگل چیزی در حدود 3.5 تغییر مختلف در کیفیت جستجوها را ایجاد کرده است. البته هیچکس متوجه نشده که منظور از 0.5 تغییر دقیقا چه تغییری بوده اما جامعه وبمستران اینطور حدس می‌زدند که آپدیت Bourbon باعث تغییر در نحوه برخورد گوگل با محتواهای تکراری و محتواهای غیر رسمی (non-canonical) در آدرس‌های مختلف (www در مقابل بدون www) شده است.


آلگرا (Allegra) – سه شنبه 13 بهمن 1383

وبمستران شاهد تغییراتی در رتبه‌بندی‌ها بودند، اما هیچ جزییاتی از یک آپدیت در دسترس نبود. برخی‌ها حدس می‌زدند که Allegra سند باکس گوگل را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که برخی دیگر اینطور تصور می‌کردند که این آپدیت LSI‌ها را تحت تاثیر قرار داده و تنظیم کرده است. علاوه بر این، برخی نیز اینطور تصور می‌کردند که گوگل شروع به جریمه لینک‌های مشکوک کرده است.


اضافه شدن ویژگی نوفالو (Nofollow) به لینک‌ها – شنبه 12 دی 1383

برای مبارزه با اسپم و کنترل کیفیت لینک‌های خروجی، گوگل، ماکروسافت و یاهو به طور مشترک، اقدام به معرفی ویژگی نوفالو در لینک‌ها کردند. لینک‌های نوفالو به صاحبان سایت‌ها کمک می‌کند تا تاثیر لینک‌های بی‌ارزش مانند لینک‌های ساخته شده در صفحات وبلاگ‌ها را از بین ببرند. اگرچه این اتفاق یک بروزرسانی الگوریتم نبود اما مسلما باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در نحوه عملکرد الگوریتم‌ها در آینده شد.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2004

عرضه گوگل داخل بورس آمریکا (Google IPO) – یکشنبه 11 مرداد 1383

اگرچه این تاریخ مربوط به یک بروزرسانی در الگوریتم‌های گوگل نیست، اما یک رویداد تاریخی مهم در شرکت گوگل محسوب می‌شود. در این روز گوگل 19 میلیون سهام فروخت، 1.67 میلیارد دلار سرمایه جمع کرد و ارزش بازار گوگل به بیش از 20 میلیارد دلار رسید. در سال 2005 ارزش سهام گوگل به بیش از دو برابر رسید.


برندی (Brandy) – یکشنبه 12 بهمن 1382

گوگل تغییرات زیادی از جمله تغییرات گسترده در ایندکس خود، ایندکس معنایی پنهان (Latent Semantic Indexing)، توجه به ارتباط بین آنکر تکست لینک‌ها و مفهوم جدیدی به اسم همسایه‌های یک لینک (neighborhoods) را ارائه کرد. LSI باعث افزایش توانایی گوگل در درک مترادف کلمات شد و تجزیه و تحلیل و جستجو کلمات کلیدی را به سطح بالاتری برد.


آستین (Austin) – پنج شنبه 11 دی 1382

بروزرسانی آستین (Austin) هرچیزی که فلوریدا از آن غافل مانده بود را پوشش می‌داد. گوگل به سرکوب تاکتیک‌های کلاه سیاه سئو داخلی از جمله متن نامرئی و تکرار زیاد کلمات کلیدی در تگ متا ادامه داد. برخی‌ها حدس می‌زدند که گوگل الگوریتم هیل تاپ (Hilltop) را وارد بازی کرده و به طور جدی‌تری بر روی ارتباط بین صفحات متمرکز شده است.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2003

فلوریدا (Florida) – شنبه 10 آبان 1382

بروزرسانی فلوریدا اولین بروزرسانی بود که نقش مهم بروزرسانی‌های گوگل (و احتمالا صنعت سئو) را به همه مدیران سایت‌ها نشان داد. بسیاری از سایت‌ها رتبه خودشان را از دست دادند و این موضوع باعث خشمگین شدن بسیاری از مشاغل شد. فلوریدا زنگ خطر تاکتیک‌های کم ارزش سئو در اواخر دهه 90 میلادی، مثل تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را به صدا در آورد و بازی را کاملا جذاب‌تر کرد!


ایندکس مکمل (Supplemental index) – دوشنبه 10 شهریور 1382

به منظور ایندکس صفحات بیشتری بدون به خطر افتادن عملکرد گوگل، گوگل با انتقال برخی از نتایج به ایندکس تکمیلی خود، نتایج را به دو قسمت تقسیم کرد. خطرات داشتن نتایج تکمیلی به بحث داغ سئو تبدیل شد، تا اینکه بعدا، ایندکس گوگل مجددا به صورت یکپارچه ادغام شد.


فریتز (Fritz) – سه شنبه 10 تیر 1382

رقص‌های ماهیانه گوگل درنهایت با بروزرسانی فریتز (Fritz) خاتمه یافت. گوگل حالا به جای تغییرات اساسی ماهیانه ایندکس خود، به یک رویکرد افزایشی و مداوم روی آورد. گفته می‌شود که بعد از آپدیت Fritz ایندکس گوگل به صورت روزانه آپدیت می‌شد.


اسمرالدا (Esmeralda) – یک شنبه 11 خرداد 1382

بروزرسانی اسمرالدا (Esmeralda) به عنوان آخرین بروزرسانی، از بروزرسانی‌های ماهیانه گوگل شناخته می‌شود چرا که فرآیند بروزرسانی‌های مداوم‌تری بعد از آن شروع شد و گوگل دنس گوگل (Google Dance) با مفهوم جدیدی به نام اورفلکس (Everflux) جایگزین شد. بروزرسانی Esmeralda همچنین خبر از تغییرات عمده زیرساختی در گوگل می‌داد.


دومینیک (Dominic) – پنج شنبه 11 اردیبهشت 1382

درحالی که تغییرات زیادی در ماه مه (May) مشاهده شد اما ماهیت دقیق بروزرسانی دومینیک (Dominic) مشخص نبود. با اینحال به نظر می‌رسد که نحوه شمارش یا گزارش بک لینک توسط گوگل به طرز چشمگیری تغییر کرده است.


کاساندرا (Cassandra) – سه شنبه 12 فروردین 1382

گوگل برخی از مشکلات ابتدایی در کیفیت لینک‌ها را بهبود داد و این بروزرسانی باعث کاهش تاثیر لینک‌های گسترده از دامنه‌های مشترک (co-owned domain) شد. یکی دیگر از اقدامات گوگل در بروزرسانی کاساندرا، مبارزه با لینک‌ها و متن‌های مخفی شده بود.


بوستون (Boston) – شنبه 12 بهمن 1381

این بروزرسانی که اولین بروزرسانی نام‌گذاری شده گوگل است به بروزرسانی بوستون (Boston) شناخته می‌شود. در ابتدا هدف گوگل بروزرسانی‌های ماهیانه بود که شامل ترکیبی از تغییر در الگوریتم‌‎ و بروزرسانی ایندکس گوگل می‌شد (که با نام گوگل دنس هم شناخته می‌شود). اما با بیشتر شدن بروزرسانی‌ها، ایده آپدیت ماهیانه به سرعت از بین رفت.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2002

اولین بروزرسانی ثبت شده – یکشنبه 10 شهریور 1381

قبل از آپدیت بوستون (Boston اولین بروزرسانی نام‌گذاری شده گوگل است) در پاییز سال 2002 یک تغییر اساسی در رتبه‌بندی سایت‌ها ایجاد شد. جزییات زیادی از این اتفاق در دست نیست اما به نظر می‌رسد چیزی بیشتر از بروزرسانی‌های ماهانه گوگل دنس و پیج رنک گوگل باشد.


آپدیت ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2000

تولبار گوگل (Google Toolbar) – جمعه 11 آذر 1379

با تضمین اینکه معیارهای SEO برای سال‌های متوالی ادامه‌دار خواهند بود، گوگل نوار ابزار مرورگر خود و به دنبال آن Toolbar PageRank (TBPR) را راه اندازی کرد. به محض اینکه مدیران سایت‌ها شروع به دیدن پیج رنک خود کردند، رقص‌های گوگل هم آغاز شدند.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

2 پاسخ

  1. فوق العاده بود! واقعا ممنونم بابت زحمتی که برای تهیه این تاریخچه کشیدید، کامل ترین و بهترین هیستوری بود که از الگوریتم‌های گوگل دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام