آیا به یک سایت نیاز دارم؟

چکیده این مطلب
آیا برای کسب و کارم به یک وبسایت نیاز دارم

اهمیت کسب و کار در اینترنت در دنیای امروز

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تا کنون چند وب سایت در دنیا به وجود آمده است،  طبق آمار به روز اینترنتی  بالغ بر یک میلیارد هفتصد میلیون وب سایت در دنیا وجود دارد که هر روزه بر تعداد آنها افزوده میشود که این خود نشان از قدرت و اهمیت روز افزون اینترنت در زندگی انسان امروز است. از جمله بیل گیتس ” اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صحنه ی کسب و کار محو می شود”  تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل .
اما آیا واقعا شما نیاز به وب سایت دارید ؟؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

احساس نیاز به سایت در کسب و کار شما

قبل از شروع باید از خود بپرسید که مشتریان شما چه کسانی هستند ؟ شما چطور میتوانید آنها را پیدا کنید ؟ آیا محصولات و خدمات شما در اینترنت جستجو میشود یا خیر؟
کاربران از موتورهای جستجو برای پیدا کردن چیزهایی که میخواهند استفاده میکنند و معمولا یک قصد مشخص دارند مثل خرید کردن، افزایش اطلاعات و آگاهی و …  پس برای کسب و کار شما مهم است که راحت پیدا شوید. به عنوان مثال وقتی کاربری جمله ای مثل “از کجا یک موبایل خوب بخرم” را جستجو میکند، واضح است که او یک خریدار بالقوه است و با حضور شما در فضای اینترنتی و نتایج گوگل ممکن است او به خریدار بالفعل شما تبدیل شود.

هدف شما مشخص کننده فعالیت آنلاین شما

شما باید بدانید که با حضور آنلاین خود چه چیزی را میخواهید به دست بیاورید ؟جذب مشتری حضوری بیشتر، فروش آنلاین بیشتر یا این که فقط میخواهید اطلاعات مفیدی در ارتباط با کسب و کار خود به افراد بدهید و به نوعی افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند.
راه های زیادی برای دیده شدن آنلاین وجود دارد
1. یک سایت را از اول برنامه نویسی کنید
2. از سایت های آنلاین خود آموز استفاده کنید
3. از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید
4. از یک وبلاگ ساده شروع کنید
5.یا فقط در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

به عنوان مثال اگر یک مغازه فروش لباس دارید با ثبت موقعیت کسب و کار در گوگل مپ هزاران نفر به راحتی در گوگل شما را پیدا خواهند کرد . استفاده از آپ های شبکه های اجتماعی و پیام رسان به شما این اجازه را میدهند تا مشتریان خود را از محصولات و ارتقاء های جدید آگاه کنید.
همانطور که کسب و کار شما  گسترش پیدا میکند ساختن سایت از پایه به شما کمک میکند تا کسب و کار شما توسعه بیشتری پیدا کند و برندتان تقویت شود و به صورت کلی مشروعیت بیشتری داشته باشید.

با داشتن سایت چه چیزی به دست می آورم

همان طور که میدانید شما میتوانید برای فعالیت آنلاین خود از پلتفرم های مختلفی مثل پلتفرم های عکس استفاده کنید که هر یک از این پلتفرم ها دارای محدودیت هایی هستند مثل داشتن کنترل کمتر بر روی رنگ متن و لوگوی شرکت و …
اما با داشتن سایت جداگانه میتوانید

1. تصمیم بگیرید هرچیزی دقیقا به چه شکل و چطور دیده شود و کنترل 100 درصدی بر روی هر چیزی که میخواهید ارائه دهید داشته باشید و قادر به شخصی سازی کسب و کار آنلاین خود باشید برای رسیدن به این هدف شما نیاز به کمک یک متخصص در این زمینه دارید.
2. تمام مشتریان احتمالی شما به راحتی و با یک سرچ ساده در فضای اینترنت به دنبال شما می گردند. وب سایت شما را بررسی می کنند و از شما درخواست می کنند که به آن ها خدماتی ارائه دهید یا محصولی را بفروشید.
3. از جمله دلایل داشتن وب سایت اینکه  با داشتن یک وب سایت 24 ساعت روز و 7 روز هفته برای مشتریان و متقاضیان و.. در دسترس هستید و میتوانید فروش داشته باشید.
4. با داشتن یک وب سایت شما یک مرجع کامل از اطلاعات و سوابق قابل دسترس برای همه ی کارمندان و مشتریان خود در هر کجای دنیا که باشند دارید.
بدون اینکه درگیر بایگانی کاغذ و اختصاص فضای فیزیکی به آرشیو خود باشید یا حتی هزینه های اضافی بپردازید. و به علاوه یک ویترین از سوابق و خدمات و توانایی های خود برای همه دارید.
و بسیار دلیل دیگر….

نکاتی برای نگهداری بهتر از سایت

اگر متوجه اهمیت کسب و کار در اینترنت شده اید و به این نتیجه رسیدید که داشتن وب سایت برای کسب و کار شما بهتر از نداشتن آن است و سایت خود را راه انداختید به چند نکته کلیدی زیر برای بهبود سایت خود توجه کنید!

  1. از سایت خود بک آپ بگیرید
    اگر وب‌سایت جزء با ارزش ترین دارایی کسب و کار شما است و نمیخواهید که هیچ صفحه ای را از دست بدهید یا لحظه ای سایتتان غیر فعال باشد، تهیه نسخه پشتیبان راهی است که توصیه میشود، میتوانید از افزونه های مختلف بک آپ گیری برای این کار استفاده کنید که به صورت خودکار در بازه های زمانی تعیین شده توسط شما از سایت نسخه پشتیبان تهیه میکند.
  2.  سایت خود را ایمن نگه دارید
    امنیت بحث بسیار پیچیده ای است ولی برای شروع یک راه مهم برای افزایش امنیت سایت، کاهش تعداد پلاگین هایی استفاده شده در سایت است که در این کار افراد حرفه ای میتوانند کمک خوبی برای شما باشند، از پلاگین ها و تم های مطمئن استفاده کنید ، تم و پلاگین های سایت خود را همواره به روز نگه دارید، استفاده از پلاگین های امنیتی مثل wordfence هم پیشنهاد میشود
  3. محتوای خود را به روز نگه دارید
    از جزئیات کوچک سایت گرفته تا هر چیز دیگری که در سایت خود دارید را چند وقت یک بار به روز کنید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام