دیلیت اکانت و حذف کامل حساب واتساپ برای همیشه (آپدیت جدید)

همانند ایجاد حساب کاربری در داخل برنامه واتساپ، امکان حذف اکانت از داخل برنامه واتساپ نیز میسر است. در این مقاله فرآیند دیلیت اکانت یا حذف دائمی حساب کاربری واتساپ را در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS بررسی کرده‌ایم.
چکیده این مطلب
دیلیت اکانت واتس اپ به صورت کامل

همانطور که پیامرسان واتساپ به ما امکان و اجازه ثبت نام در برنامه خود را می‌دهد، این امکان را نیز در اختیار ما قرار می‌دهد که هر زمان خواستیم اکانت خود و تمامی اطلاعات موجود در آن را به صورت کامل پاک کنیم، انگار که نه انگار یک زمانی در آن برنامه حساب کاربری داشته‌ایم.

از آنجایی که اگر نسخه پشتیبان نداشته باشید، پس از حذف و نصب مجدد پیام‌رسان واتساپ در تلفن همراه خود تمامی محتویات چت‌ها و گروه‌ها و عکس و ویدیوهای شما پاک خواهد شد؛ ممکن است خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که با پاک کردن برنامه به نوعی اکانت خود را پاک کرده‌اند. اما واقعیت این است که حساب کاربری شما همچنان در پیام‌رسان واتساپ وجود دارد!

خوشبختانه اپلیکیشن واتساپ امکان دیلیت اکانت یا حذف حساب کاربری را در تنظیمات خود قرار داده است و برای این کار نیازی نیست از وبسایت آن استفاده نمایید و خیلی راحت و سریع می‌توانید حساب کاربری خود را در چند اقدام خیلی ساده از داخل خود برنامه به طور کامل پاک کنید.

در این مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت و به صورت گام به گام مراحل دیلیت اکانت واتس اپ در گوشی‌های اندروید و آیفون را بررسی خواهیم کرد.

دیلیت اکانت واتساپ در سیستم عامل اندروید

برای این که در گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ، شیائومی و … حساب واتساپ خود را دیلیت اکانت کنید،

1. وارد برنامه واتس اپ شده و بر روی سه نقطه بالای صفحه بزنید.

2. از بین گزینه‌های موجود وارد بخش Settings یا در واتس اپ فارسی وارد بخش تنظیمات شوید.

دیلیت اکانت حساب واتس اپ - ورود به تنظیمات3. از بخش تنظیمات بر روی گزینه Account یا حساب کاربری بزنید تا وارد بخش تنظیمات حساب کاربری واتساپ خود شوید.دیلیت اکانت حساب واتس اپ - ورود به بخش اکانت در تنظیمات

4. برای این که اکانت واتساپ خود را پاک کنید، گزینه Deleted my account یا حذف حساب کاربری را انتخاب نمایید.دیلیت اکانت حساب واتس اپ - ورود به بخش حذف اکانت در تنظیمات

5. در صفحه باز شده از شما می‌خواهد که شماره موبایل همین حسابی که قصد حذف کامل آن را دارید را وارد نمایید، پیش شماره کشور خود را انتخاب و در ادامه شماره تلفن را وارد نمایید.
دیلیت اکانت حساب واتس اپ - وارد کردن شماره تماسدر این صفحه یک گزینه دیگر تحت عنوان Change number instead وجود دارد که اگر قصد دارید شماره تماس واتساپ خود را تغییر دهید، به جای آن که حساب واتساپی خود را به طور کامل پاک کنید بهتر است از این گزینه استفاده کنید.

6. پس از وارد کردن شماره موبایل خود وارد صفحه جدیدی می‌شوید، در باکس اول از شما می‌خواهد که دلیل حذف کردن اکانت خود را بیان کنید. در ادامه به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت؛ اما نکته مهم این است که انتخاب هر کدام از این موارد هیچ تاثیری در روند حذف اکانت نداشته و در نهایت به درخواست شما حساب کاربری واتس‌اپ پاک خواهد شد و انتخاب این موارد صرفا برای اطلاعات بیشتر واتساپ است.

حذف حساب واتس اپ - انتخاب دلیل حذف اکانت

  • I am changing my device
    اگر گوشی تلفن همراه خود را تغییر داده‌اید، این گزینه را انتخاب کنید.
  • I am changing phone number
    اگر شماره موبایل خود را تغییر داده‌اید، این گزینه برای انتخاب مناسب است. البته راهکار بهتر این است که بجای حذف اکانت واتساپ خود، از امکان تغییر شماره همراه در واتساپ استفاده کنید.
  • I am deleting my account temporarily
    این گزینه به معنای این است که حساب کاربری خود را به طور موقت حذف می‌کنید و در آینده دوباره در برنامه حساب جدید ایجاد خواهید کرد.
  • WhatsApp is missing a feature
    اگر واتساپ شما به مشکل خورده و برخی از امکانات آن برای شما در دسترس نیست این گزینه می‌تواند انتخاب خوبی باشد
  • WhatsApp is not working
    بیان کننده این است که برنامه واتس‌اپ شما کار نمی‌کند و به همین دلیل قصد حذف آن را دارید.
  • Other
    اگر دلایل دیگری برای حذف حساب کاربری خود دارید این گزینه را انتخاب نمایید.

7. پر کردن باکس بعدی هم کاملا اختیاری است و از شما می‌خواهد پیشنهادات خود را جهت بهبود عملکرد برنامه بیان کنید. می‌توانید این باکس را خالی گذاشته و اصلا پر نکنید.
حذف اکانت واتس اپ - انتخاب دلیل پاک کردن حساب

8. بر روی DELETE MY ACCOUNT بزنید و در صفحه بعدی برای بار آخر از شما پرسیده می‌شود که آیا از حذف حساب کاربری واتساپ خود مطمئن هستید؟ در واقع این آخرین اخطار است و اگر دکمه DELETE MY ACCOUNT را لمس کنید حساب شما به طور کامل حذف خواهد شد.حذف کامل اکانت واتس اپ - آخرین اخطار

9. زمانی که حساب کاربری خود را پاک کنید برنامه واتساپی که در گوشی خود دارید به حالت اولیه بازگشته و دوباره می‌توانید با شماره موبایل دلخواه خود، اقدام به ایجاد حساب کاربری تازه‌ای در واتساپ کنید.
بازگشت به صفحه ورود پس از حذف کامل حساب واتس اپ

حذف حساب واتساپ در سیستم عامل iOS

حذف اکانت واتساپ در گوشی‌هایی با سیستم عامل iOS دقیقا مشابه با همان روندی است که در بخش قبلی توضیح دادیم، اما به دلیل رابط کاربری متفاوت واتساپ در گوشی‌های آیفون، در ادامه به شرح مختصری در این باره می‌پردازیم.

1. در مرحله اول وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید.

2. از میان گزینه‌های موجود در صفحه گزینه Account را انتخاب کنید.
دیلیت اکانت حساب واتس اپ در سیستم عامل ای او اس- ورود به بخش اکانت در تنظیمات

3. در صفحه Account گزینه Delete My Account را انتخاب کنید.
دیلیت اکانت حساب واتس اپ در سیتسم عامل ای او اس - ورود به بخش حذف اکانت در تنظیمات

4. در صفحه جدید، شماره موبایل خود را به همراه پیش شماره مورد نظر وارد کرده و دوباره بر روی دکمه Delete My Account بزنید.
دیلیت اکانت حساب واتس اپ در سیستم عامل ای او اس - وارد کردن شماره تماس

5. در صورتی که تمایل دارید، پیشنهادات خود را برای ارتقا برنامه واتساپ را وارد کنید و در غیر اینصورت با لمس دکمه Next و با تایید حذف حساب کاربری، اقدام به حذف اکانت واتساپ خود نمایید.
حذف حساب واتس اپ در سیستم عامل ای او اس - انتخاب دلیل حذف اکانت

زمانی که اکانت واتساپ خود را حذف می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از این که اکانت واتساپ خود را حذف کنید، توجه داشته باشید که با حذف حساب واتساپ:

  1. واتساپ حساب کاربری شما را به صورت دائم و بدون بازگشت حذف می‌کند.
  2. تاریخچه تمامی پیام‌های شما برای همیشه پاک خواهد شد.
  3. شما از تمامی گروه‌های واتساپی به صورت خودکار حذف خواهید شد.
  4. نسخه پشتیبان واتساپ شما که بر روی Google Drive است به صورت خودکار حذف خواهد شد.
  5. شماره تماس شما از لیست مخاطبین واتساپ دوستانتان پاک خواهد شد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از دیلیت اکانت حساب واتساپ، ممکن است حذف کامل اطلاعات شما تا 90 روز طول بکشد؛ ولی حتی در این مدت هم شما نمی‌توانید به داده‌ها و اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و تمامی اطلاعات شما به طور کامل از دست رفته است.

بنابراین قبل از تصمیم به حذف کامل حساب کاربری خود، بهترین کار این است که از اطلاعات حساب خود یک بکاپ کامل در نزد خود نگه دارید.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله فرآیند حذف حساب کاربری واتساپ را در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS توضیح دادیم و در ادامه فرآیندی که برای دیلیت اکانت واتس اپ طی می‌شود را بیان کردیم.

توجه داشته باشید که دیلیت اکانت واتساپ بیزنس نیز دقیقا مشابه با همین توضیحاتی است که در این مقاله بیان شد و هیچ تفاوت خاصی ندارد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، اگر در این خصوص سوال یا مشکلی دارید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

4 پاسخ

  1. سلام
    من در واتساپ توسط یکی از دوستام بلاک شدم و به دلایلی ناچار شدم اکانتمو حذف کنم حالا سوال اینه که بعد 90 روز که اطلاعات اکانت من به صورت کامل پاک میشه من از لیست بلاک این دوستم هم خارج میشم؟ ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام، خیر، بلاک واتساپ روی شماره اعمال میشه و تا زمانی که شماره شما تغییری نکرده از بلاک هم خارج نمیشید.

    2. سلام، اگر من واتس اپم رو دلت اکانت کنم، و همین بازه 3 ماهه هم بگذره، ایا باز چت های من روی گوشی بقیه با اسم و شماره من موجود میماند؟ یا مثل تلگرام انگار نه کسی اومده و نه کسی رفته

      1. سلام، واتس اپ به صورت peer to peer هستش و یک نسخه از تمام چت ها روی گوشی طرفین باقی میمونه و به همین خاطر امکان چیزی که مد نظر شماست وجود نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام