افزونه Wappalyzer چیست ؟

افزونه Wappalyzer یک ابزار فوق العاده راحت و کاربردی برای تشخیص زبان برنامه نویسی سایت و به صورت کلی تکنولوژی‌های به کار رفته در سایت است.
چکیده این مطلب
wappalyzer چیست

کسب اطلاعات در ارتباط با تکنولوژی‌های مختلف استفاده شده در یک سایت، برای هر کسی که در حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ باشد جذاب بوده و هست.
اگر شما برنامه نویس باشید به احتمال خیلی زیاد با زیرورو کردن سورس کدهای یک سایت‌ می‌توانید اطلاعات دست و پا شکسته‌ای را به دست بیاورید.
حالا سوالی که پیش خواهد آمد این است که خب خیلی از افراد کنجکاو و یا دیجیتال مارکترهایی که به کدنویسی آشنایی ندارند، چیکار کنند؟

بیخیال داستان بشویم یا برویم و برنامه نویسی یاد بگیریم؟ هیچ کدام، فقط کافیست که تا آخر این مقاله همراه ما باشید، تا راحت‌ترین و سریع‌ترین راه استخراج این اطلاعات ناب را به شما یاد بدیم
در این مقاله قصد داریم شما را با افزونه Wappalyzer که افزونه تشخیص زبان برنامه نویسی سایت است  آشنا کنیم و به کمک این تکنولوژی جذاب اطلاعاتی از قبیل سیستم مدیریت محتوای سایت، زبان‌های برنامه نویسی استفاده شده در سایت و خیلی اطلاعات دیگر را به دست بیاوریم.

Wappalyzer چیست؟

به ساده‌ترین زبان Wappalyzer  ، یک ابزار کاربردی برای یافتن فناوری‌های پشت هر سایت و کسب و کار اینترنتی است.

با نصب و فعال سازی این ابزار در سیستم خود به راحتی خواهید توانست اطلاعات بسیار باارزشی در ارتباط با سیستم مدیریت محتوا، زبان و فریم ورک‌های برنامه نویسی سایت، اطلاعات مربوط به دیتابیس و سایر تکنولوژی‌های به کار رفته در سایت شامل سیستم تجارت الکترونیک سایت، مدیریت مسائل امنیتی مانند ری کپچا، CDN، مسائل مربوط به تحلیل و آنالیز سایت و حتی تشخیص وردپرسی بودن یک سایت و صفحه‌سازها و فروشگاه سازهای سایت‌های وردپرسی هم کاربرد دارد.

برای یک طراح سایت، دیجیتال مارکتر و حتی یک فرد علاقه‌مند، دسترسی به همه این اطلاعات در ارتباط با کسب و کارهای موفقی که یا به آنها علاقه داریم یا رقیب کاری ما هستند، آن هم در کمترین زمان و تنها با زدن یک دکمه کار جذاب و لذت بخشی است. این طور نیست؟
افزونه wappalyzer

نکته مهم این که سایت Wappalyzer  علاوه بر استخراج تکنولوژی وبسایت‌ها امکانات بسیار بیشتری را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در ادامه به توضیح مختصری از هر یک خواهیم پرداخت اما عمده استفاده ما از این ابزار همان بررسی تکنولوژی است.

 

Wappalyzer چگونه کار میکند؟

طبق توضیحات مطرح شده در سایت Wappalyzer، جمع آوری اطلاعات در این سرویس به کمک اکستنشن‌هایی که دارند و دقیقا مطابق با سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت‌ها، صورت می‌گیرد.

پس از جمع آوری اطلاعات به کمک ابزارهای خاص خود تجزیه و تحلیل‌های عمیق را بر روی این اطلاعات جمع شده انجام داده و خروجی کار هم که آن چیزی است که می‌بینیم و حرف ندارد.

اددان wappalyzer

کاربردهای دیگر ابزار و سایت Wappalyzer:

  • دسترسی به تمامی تکنولوژی های به کار رفته در یک سایت
    این همان چیزی است که تا به اینجای مقاله در ارتباط با آن صحبت کردیم و نیاز به توضیح بیشتری ندارد.
  • قابلیت ساخت لیست سرنخ یا (lead list)
    براساس کلمات کلیدی یا نام فناوری‌های مختلف می‌توانید لیستی از وبسایت‌ها در آن حوزه مشخص بسازید و در ارتباط با اطلاعات مختلف این سایت‌ها اطلاعات کسب کنید و به تجزیه و تحلیل آن‌ها بپردازید.
  • قابلیت اعتبار سنجی ایمیل آدرس‌های دریافتی شما
  • زیرنظر گرفتن سایت‌هایی که می‌خواهید بررسی کنید
    با ارسال نوتیفیکیشن یا ایمیل، شما را از کوچیک‌ترین تغییرات سایت‌هایی که زیر نظر دارید مطلع خواهد کرد.

با تمام این‌ها بیشترین و شاید بتوان گفت تنها کاربرد Wappalyzer برای ما همین بررسی تکنولوژی و تشخیص زبان برنامه نویسی سایت‌‌ها است.

تشخیص تکنولوژی سایت با افزونهwappalyzer

دسترسی به Wappalyzer نیاز به هزینه دارد؟

به صورت کلی و اگر تنها بخواهید از قابلیت دسترسی به تکنولوژی‌های یک سایت مطلع شوید حتی نیاز به ثبت نام در سایت هم نیست و تنها با نصب اکستنشن بر روی مرورگرهای خود می‌توانید به این خواسته خود برسید.

اما اگر بخواهید به امکانات بیشتری در ارتباط با سایت‌ها دست یافته، باید که در سایت Wappalyzer ثبت نام کرده و بنا به نیاز یکی از پلن‌های موجود در سایت را خریداری کنید.

دسترسی به اطلاعات بیشتر در افزونهwappalyzer

در ثبت نام اولیه امکانات محدودی در اختیار کاربر است مانند 50 بررسی سایت و یک لیست سرنخ از سایت‌های رقبا و … اما برای داشتن امکانات بیشتر نیاز به خرید اشتراک از سایت است.

آموزش استفاده از افزونه Wappalyzer

ابزار Wappalyzer به صورت‌های مختلفی مانند نرم افزار های تحت دسکتاپ یا استفاده براساس API و … مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ساده‌ترین و بهترین راه استفاده از آن برای این کاربردی که ما نیاز داریم، استفاده از افزونه Wappalyzer در مرورگرهای مختلف است.

از آنجایی که این اکستنشن در هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس موجود است در ادامه به آموزش نصب و راه اندازی آن در هر دو مرورگر خواهیم پرداخت.

آموزش نصب و استفاده از افزونه Wappalyzer در مرورگر گوگل کروم

برای نصب اکستنش در مرورگر کروم، تنها کاری که نیاز است انجام شود این است که در مرورگر خود عبارت Wappalyzer extension را جستجو کنید و در نتایج به دست آمده اولین لینک که مربوط به گوگل است را باز نمایید. یا این که از طریق لینک افزونه Wappalyzer وارد این صفحه شوید.

پس از ورود به صفحه اکستنشن بر روی دکمه add to chrome کلیک کنید تا اکستنشن به مرورگر شما اضافه شود.

دانلود و نصب wappalyzer در مرورگر کروم

پس از این که اکستنشن به درستی در مرورگر شما نصب شد عبارت add to chrome به remove from chrome تغییر خواهد کرد و این به معنای نصب درست و کامل اکستنشن در مرورگر شماست.

پس از نصب افزونه، آیکن آن به سرچ بار بالای مرورگر اضافه خواهد شد و با ورود به هر سایت جدید به صورت اتوماتیک و خودکار اطلاعات مربوط به سایت را در اختیار شما قرار خواهد داد

استخراخ اطلاعات یک سایت به کمک افزونهwappalayzer

اگر افزونه به صورت اتوماتیک تجزیه و تحلیل را انجام نداد،کافیست که یک بار بر روی آیکن آن کلیک نمایید.

آموزش نصب و استفاده از افزونه Wappalyzer در مرورگر فایرفاکس

برای نصب افزونه Wappalyzer در فایرفاکس، دقیقا مشابه روشی که برای نصب افزونه در مرورگر کروم انجام دادیم، اقدام می‌کنیم با این تفاوت که به جای جستجوی Wappalyzer extension از عبارت wapplyzer Addon استفاده می‌کنیم.

اکستنشن‌ها در مرورگر فایرفاکس با نام اددآن یا Addon شناخته می‌شوند.

ویا می‌توانید از لینک دانلود اکستنشن Wappalyzer به صورت مستقیم وارد صفحه نصب آن برای مرورگر فایرفاکس بشوید.

دانلود و نصب wappalyzer در مرورگر فایرفاکس

پس از نصب نیز مشابه آنچه پیش‌تر توضیح دادیم می‌توانید از این اکستنشن برای بررسی و کسب اطلاعات مختلف سایت‌های دلخواه خود و یا رقبایتان را استخراج و آنالیز کنید.

اگر در ارتباط با چگونگی تشخیص قالب سایت‌های مختلف هم کنجکاو هستید، مطالعه مقاله چگونه بفهمیم قالب یک سایت وردپرسی چیست می‌تواند برای شما مفید باشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام