مدل های کسب درآمد از طریق وبسایت

چکیده این مطلب
مدلهای-کسب-درآمد-از-وبسایت

این روزها هر جا که میریم حرف از کسب درآمد از اینترنت است و این خیلی طبیعیست چون که نزدیک به 70 میلیون کاربر به طور مرتب از اینترنت استفاده می کنند و این اقبال گسترده به فضای اینترنت که روز به روز هم بیشتر میشود بازار بزرگی را به وجود آورده که همه می توانند از آن استفاده کنند اما مسئله ای که برای ما جالب بود این بود که  اکثریت کسب درآمد از اینترنت را فقط داشتن پیج اینستاگرام برای فروش محصولات میدانند همین باعث شد تا ترغیب شویم و این مقاله را در ارتباط با مدل های درآمدی از اینترنت بنویسیم و شما رو با مدلهای کسب درآمد از وبسایت آشنا کنیم.

مدل های کسب درآمد از طریق وبسایت

ایجاد وب‌سایت آموزشی

 اگر در زمینه ای  تخصص و علاقه دارید می‌توانید از طریق سایت تخصص خود را آموزش دهید و کسب درآمد کنید. سایت های آموزشی امروزه جزء پردرآمدترین مدل های کسب و کار اینترنتی به حساب می آیند که طرفداران بسیار زیادی دارد از جمله سایت های آموزشی معروف و محبوب در دنیا می توان به

  1. وب‌سایت Udemy.com که در کالیفرنیا واقع شده، یک فروشگاه آنلاین یادگیری است که توسط کارآفرینی به نام گاگان بیانی و اکتای کاگلار در سال 2010 پایه گذاری شد و این فروشگاه آنلاین یادگیری، از همان ابتدای آغاز به کار رشد چشم گیری داشت و با دوره های رایگان و غیر رایگان خود کسب درآمد داشته است.
  2. وب‌سایت edx.com  در سال 2012 ایجاد شده است ،که یک سایت فوق العاده برای آموزش آنلاین است و دوره های زیادی را در طیف وسیعی از موضوعات در بردارد و حتی امکان تعامل با دانشگاه های برتر دنیا را نیز فراهم می کند و خدمات خود را در قالب پلت فرم های رایگان و غیر رایگان ارائه می‌دهد.
  3. وب‌سایت courser.com در سال 2012 به همت دو استاد دانشگاه استنفورد به عنوان پلتفرمی برای محتوای آموزشی شروع به کار کرد این سرویس نیز عملکردی مشابه با edX داشته اما از تنوع متفاوتی از دروس به عنوان پایگاه داده‌ای خود بهره می‌برد. در حال حاضر چیزی در حدود 17 میلیون فراگیر از بیش از 1500 برنامه آموزشی آنلاین این وب‌سایت استفاده می‌کنند.
  4. وب سایت lynda.com یکی از زیرشاخته‌های شبکه ‌‌اجتماعی لینکدین است که به عنوان یکی از مرجع‌های تراز اول آموزش آنلاین محسوب‌ می‌شود. از جمله دوره‌های آموزشی این سایت‌ می‌توان به کسب و کار، طراحی، برنامه‌نویسی و … اشاره کرد که توسط اساتید برجسته تالیف شده اند.
  5. وب سایت آموزشی مکتب خونه یکی از بزرگترین و بهترین سایت های آموزشی ایران است که زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف اداره می‌شود و تقریبا در تمام رشته های دانشگاهی آموزشهایی را دارد
  6. وب سایت آموزشی فرانش در ابتدا آموزش هایی در زمینه وب و طراحی سایت آغاز به کار کرد و به مرور آموزش های برنامه نویسی و بازی سازی و الکترونیک و رشته های دیگر را به سایت خود اضافه کرد.
  7. وب سایت آموزشی فرادرس که برای اکثریت نامی آشناست با شعار تبلیغاتی” فرادرس فراتر از یک کلاس درس ” یک سامانه آموزش آنلاین کاملا حرفه ای است که با امکانات خوب و اجرای عالی توانسته بستر مناسب و محبوبی برای آموزش های آنلاین باشد.
  8. وب سایت سون لرن هم در اوایل کار تمامی آموزشهای خود را به صورت رایگان ارائه می‌کرد. اما بعدها به دلیل بازخورد مناسب کاربران تصمیم به ارائه آموزش های ویدئویی با کیفیت بهتر و البته به صورت پولی گرفت.

پس اگر در زمینه کاری خود متخصص هستید میتوانید با تولید آموزش و قرار دادن آن یا در سایت تخصصی خودتان و یا در سایت های مرجع، کسب درآمد همیشگی داشته باشید.

ایجاد وب‌سایت های ارائه خدمات

اگر شما تخصصی دارید که می توانید از آن کسب درآمد کنید با داشتن وبسایت درآمد خود را چندین برابر می کنید، خدماتی مانند طراحی سایت، تولید ویدیو، خدمات تبلیغ نویسی یا خدمات مترجمی و عکاسی و … برخی از انواع این وبسایت ها در داخل کشور میتوان به موارد زیر اشاره کرد

     1. سایت های ترجمه گستر و دارالترجمه 24 ، ترجمیک در زمینه مترجمی فعالیت میکنند

     2. سایت های مثل همیار توسعه و وبسیما و البته خود دگردیسی در زمینه طراحی و خدمات سایت فعالیت دارند

     3. سایت های پتاپیکسل و عکاسیی ، وان پیکسل همه از جمله سایت های معتبر در زمینه خدمات عکاسی هستند

 

ایجاد وب سایت ثبت نامی

نوع دیگری از مدل های کسب درآمد از اینترنت ساخت سایت های اشتراکی است که امروزه خیلی رایج شده. معمولا این سایت ها دارای اشتراکات ماهانه و یا سالانه هستند که بعد از پرداخت مبلغ مشخص شده خدمات به کاربر ارائه می شود. این مدل سایت ها مربوط به محتواهای صوتی و ویدیویی است که با استقبال خوبی هم در بین کاربران مواجه میشوند.
از جمله سایت های معروف در این زمینه میتوان به نتفلیکس اشاره کرد که سریال های پرطرفدارش معرف حضورتون هست و با حق عضویت ماهانه بسیار راحتی که دارد تحولی در زمینه فیلم و سریال ایجاد کرده است. نمونه های داخلی معروف این مدل کسب درآمد میتوان به سایت های نماوا و فیلیمو اشاره کرد که در حوزه فیلم و سریال فعالیت دارند.
مزیت این روش کسب درآمد این است که درآمد نسبتا ثابت و مشخصی دارید و شانس این را دارید که در حوزه کاری خود به یک سایت مرجع تبدیل شوید. البته نکات منفی ای هم دراین کار به چشم میخورد مثل این که به طور منظم باید مخاطب جذب کنید و نیاز به بروز رسانی های مکرر دارید.

شما نیز میتوانید حق عضویت سایت خود را راه اندازی کنید و دوره های آموزشی و یا خدمات خود را به این صورت به فروش برسانید

 

ایجاد وب سایت برای فروش محصولات فیزیکی

از آنجایی که امروزه در ایران بازار خرید های آنلاین بسیار داغ شده راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار می تواند در موفقیت چند برابر شما تاثیر به سزایی داشته باشه پس اگر شما یک فروشگاه فیزیکی مانند فروشگاه گوشی موبایل، فروش کفش یا لباس و …. دارید (و یا بدون هیچ فروشگاهی فیزیکی)، میتوانید برای خود سایت زده و محصولات خود را به صورت اینترنتی بفروشید. در این نوع از کسب و کار محصولات به صورت فیزیکی ارائه میشوند و پس از خرید باید محصول مورد نظر در تاریخ مشخص برای مشتری ارسال شود.از جمله سایت های موفق و معروف در این زمینه میتوان به

  1. دیجیکالا که بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم مردم است  نزدیک به 10 سال است که فعالیت می کند، این وب سایت نیز مانند همه فروشگاه های اینترنتی دیگر با تعداد محدودی محصول کار خود را آغاز کرد.
  2. خانومی فروشگاه اینترنتی که در زمینه فروش لوازم آرایشی بهداشتی و عطر فعالیت می کند، کار خود را از سال 1393شروع کرده است. این فروشگاه این امکان را برای کاربران خود فراهم نموده تا بتوانند کالای موردنیاز خود را در بین مجموعه متنوعی از برترین برند های خارجی و ایرانی انتخاب کنند
  3. بانه یکی دیگر از وبسایت های فروشگاهی ایران است که در سال 1381 آغاز به کار نمود . این وب سایت در زمینه لوازم خانگی و دیجیتال فعالیت میکند
  4. فروشگاه آنلاین اتما اولین فروشگاه اینترنتی اقساطی کشور است که از سال 1391 در زمینه محصولات خانگی و دیجیتالی شروع به فعالیت نموده است.

ایجاد وب سایت همکاری در فروش

این مدل کسب درآمد که به بازاریابی واسطه ای هم معروف است به شما این امکان را می دهد که حتی بدون داشتن خدمات و یا محصولی کسب و کار اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنید و از طریق بازاریابی اینترنتی در سود فروش محصولات و یا خدمات شرکتها و یا سایت های دیگه سهیم بشید. در این نوع وب سایت ها شما محصولات مورد نظر را در وبلاگ و یا وب سایت خود قرار داده و یک لینک ارجاعی به سایت اصلی می دهید و با هر خرید از طریق لینک شما کمیسیون شما محاسبه شده و پرداخت می شود. البته که میزان کمیسیون در این نوع کار کاملا متفاوت است و معمولا از 5 تا 50 درصد متغییر است. همانطوری می بینید این کسب و کار ریسک بسیار پایینی دارد و بدون هیچ گونه سرمایه اولیه ای و تنها از طریق رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی و وبلاگ نویسی  شما می توانید درآمد داشته باشید.سایت های دیجیکالا و بامیلو دو نمونه قدرتمند این مدل همکاری ها هستند
پس اگر یک تولید کننده محتوای خوب هستید و به عبارتی توانایی قانع کردن دیگران را دارید و یا به یک بازار بالقوه خود دسترسی دارید حتما این مدل کسب درآمد را تست  کنید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام