چگونه بفهمیم قالب یک سایت وردپرسی چیست؟

نحوه تشخیص قالب یک سایت وردپرسی از جمله کارهایی است که به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان بهترین و مناسب‌ترین قالب را برای بیزنس خود انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی روش‌ها و ابزارهای تشخیص قالب سایت‌های وردپرسی پرداخته‌ایم.
چکیده این مطلب
تشخیص قالب وردپرس یک سایت

به دنبال این هستید که بهترین سایت را برای خود آماده کنید؟ برای این کار چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ حتما ساعت‌ها وقت گذاشته و سایت‌های مختلف را زیر و رو کرده‌اید، تا طرح و امکانات دلخواه خود را بیابید، این طور نیست؟
در این فرآیند بررسی و جستجو، برای شما پیش آمده که از خود بپرسید این سایت از چه سیستم مدیریت محتوایی ساخته شده است و زبان برنامه نویسی سایت چیست و چگونه می‌توان تشخیص داد قالب به کار رفته در این سایت چه بوده که تا این حد دلنشین است؟
قصد ما از این مقاله راهنمایی شما برای پاسخ به همین سوال، چگونه بفهیم قالب یک سایت چیست، است. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا با چند روش بسیار ساده و کاربردی نحوه تشخیص قالب یک سایت را بیاموزیم.

تشخیص قالب یک سایت به چه کار ما می‌آید؟

قالب سایت در اصل همان ظاهر یا ویترین فروشگاه یا سایت شماست که هر چه این ویترین زیباتر و حرفه‌ای تر طراحی شده باشد، جذب و نگهداری مشتری به همان اندازه آسان‌تر خواهد شد.

پس انتخاب یک قالب حرفه‌ای که دقیقا منطبق با نیازهای کسب و کار شما باشد از واجبات است و با یادگیری نحوه تشخیص قالب سایت‌های وردپرسی، اولین و مهم‌ترین گام را در جلوگیری از اتلاف وقت خود انجام داده‌اید.

به این صورت که اگر بتوانید قالب سایت‌های وردپرسی که بررسی کرده‌اید را تشخیص دهید خیلی سریع‌تر می‌توانید مناسب‌ترین قالب را برای بیزنس خود انتخاب نمایید.

روش های تشخیص قالب یک سایت

برای تشخیص قالب یک سایت روش‌ها و ابزار‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

تشخیص قالب سایت به کمک سایت یا ابزارهای آنلاین

یکی از ساده‌ترین و پراستفاده‌ترین روش‌ها برای تشخیص و شناسایی قالب سایت‌ها استفاده از ابزارها و یا سایت‌های آنلاینِ مناسب این کار است.

این سایت‌ها به صورت خودکار سورس کد سایت موردنظر را اسکن کرده و اطلاعات مورد نیاز را استخراج می‌کند.

برای این کار کافیست که یوآرال یا همان آدرس اینترنتی سایت مورد نظر خود را در باکس سرچ این ابزارهای آنلاین پیست کرده تا تمامی اطلاعات مربوط به آن سایت را در اختیار شما قرار بدهند.

در ادامه به معرفی چند مورد از پرطرفدارترین سایت‌ها در این زمینه خواهیم پرداخت.

  • سایت Isitwp
    این سایت پس از اسکن کدهای سایت مربوطه در ابتدا تشخیص می‌دهد که سایت موردنظر وردپرسی است یا نه.
    در صورتی که تشخیص دهد با یک سایت وردپرسی طرف است اطلاعات مربوط به قالب و افزونه‌های سایت و حتی اطلاعات مربوط به هاستینگ سایت را نیز استخراج کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.سایت isitwp برای تشخیص قالب سایت
  • سایت scan wp
    با وارد کردن یوآرال سایت درخواستی خود، اگر سایت وردپرسی تشخیص داده شود علاوه بر نام قالب سایت، اطلاعات خیلی بیشتری در مورد سایت مورد نظر خود به دست خواهید آورد.
    مواردی مانند اطلاعات دامنه، اطلاعات مربوط به سئو سایت مثل کلمات کلیدی و ترافیک اخیر سایت و بک لینک‌ها و …سایت scan wp برای تشخیص قالب سایت
  • سایت wpbeginner
    این سایت جذاب و رایگان هم دقیقا مشابه با موارد قبلی عمل کرده و پس از وارد کردن آدرس مورد نظر و کلیک بر روی دکمه آنالیز، سورس کد سایت درخواستی را اسکن و بررسی می‌کند و اطلاعات موردنیاز شما و حتی بیشتر از نیازتان را استخراج و دراختیار شما قرار خواهد داد.سایت wpbeginnerبرای تشخیص قالب سایت

با این سه سایت عالی به احتمال 90درصد به پاسخ سوال خود خواهید رسید.

در ادامه باقی سایت‌های مشابه را به صورت لیست وار معرفی می‌کنیم تا درصورت نیاز به این سایت ها نیز سری بزنید.

  • wpdetector.com
  • whatwpthemeisthat.com
  • codeinwp.com
  • gochyu.com
  • themesinfo.com

تشخیص قالب سایت به کمک اکستنشن‌های گوگل

یکی دیگر از راه‌های ساده و سریع برای فهمیدن این که چه قالبی در یک سایت به کار رفته است کمک گرفتن از اکستنشن‌ها یا افزونه‌های گوگل است.

اکستنش‌ یا افزونه‌ در اصن قطعه کد یا برنامه‌ مجزایی است که به نرم‌افزار اصلی اضافه شده و قابلیت‌های بیشتری را به برنامه اصلی اضافه می‌کنند.

در صورتی که تمایل دارید در ارتباط با افزونه یا اکستنشن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید مطالعه مقاله پلاگین (افزونه) چیست و چگونه زندگی ما را تغییر داده است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اکستنشن‌های تشخیص قالب سایت برای مرورگر کروم

از بخش extensions در مرورگر کروم وارد صفحه اکستنشن‌ها بشوید و با سرچ عبارت WordPress theme detector لیستی از اکستنشن‌های مناسب برای شما یافت می‌شود که با نصب هر یک می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در هر سایتی که هستید خیلی سریع و راحت به دست بیاوردید.

اکستنشن های گوگل کروم برای تشخیص قالب سایت

در ادامه تعدادی از این اکستنشن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • WPSniffer
  • WordPress Theme Sniffer
  • Scan WP
  • Library Sniffer
  • Built With Technology Profiler

اکستنشن‌های تشخیص قالب سایت برای مرورگر فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس اکستنشن‌های خاص خود را دارد که عموما با نام ADD ONS شناخته می‌شوند و با تکرار همین مراحلی که برای مرورگر کروم انجام شد می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین اددان‌های فایرفاکس را برای تشخیص و شناسایی قالب و اطلاعات سایت به دست آورید.

اکستنشن های گوگل فایرفاکس برای تشخیص قالب سایت

روش دستی

آخرین روشی که برای تشخیص قالب سایت می‌خواهیم توضیح بدهیم روش دستی است، مزیتی که یادگیری این روش دارد این است که شما را از وابستگی به ابزار های مختلف بی‌نیاز می‌کند.

چرا که در برخی موارد ممکن است که وبمستران و یا صاحبان سایت بنا به دلایلی نام قالب خود را تغییر داده باشند، در این صورت ابزارهای آنلاین نمی‌تواند کمک چندانی در یافتن نام قالب به کار رفته در سایت کنند.

برای بررسی و تشخیص قالب سایت به روش دستی بهترین کار بررسی سورس کد آن سایت است.

به این منظور زمانی که در صفحه سایت مورد نظر هستید به یکی از دو روش زیر:

  1. از کلیدهای ترکیبی ctrl+u استفاده کنید
  2. راست کلیک کردن در صفحه و انتخاب گزینه view page source

سورس کد صفحه موردنظر را باز کنید. در این صفحه به دو روش می‌توان قالب سایت را تشخیص داد:

  1. با سرچ کلمه themes
    به کمک کلیدهای ترکیبی ctrl + f کلمه themes را سرچ کنید، اگر تا حدودی با ساختار کدهای قالب و سایت وردپرسی آشنا باشید خواهید توانست نام قالب مورد نظر را پیدا کنید.
    عبارتی که پس از کلمه themes آمده است نام قالب سایت است.تشخیص قالب سایت به کمک سورس کد و با سرچ کلمه themes
  2. با سرچ عبارت Style.css
    در این روش می‌توانید فایل استایل قالب مورد نظر را یافته و با کلیک بر روی لینک پیدا شده کدهای استایل قالب را در صفحه جدید باز کنید.
    هر قالب وردپرسی دارای یک فایل استایل (style.css)  است که درون این فایل و در ابتدای آن اطلاعات مربوط به قالب سایت از جمله نام قالب و نام نویسنده و … قرار دارد.تشخیص قالب سایت به کمک سورس کد و با سرچ کلمه استایل
    اگر قالب استفاده شده به صورت چایلدتم بود، در همان توضیحات عبارت نوشته شده مقابل template نام قالب اصلی سایت است.تشخیص قالب سایت به کمک سورس کد و با سرچ کلمه style

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که ممکن است در برخی سایت‌ها دسترسی به این فایل محدود شده باشد و اطلاعات مورد نظر یافت نشود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی روش‌های موجود برای یافتن قالب یک سایت وردپرسی را، از روش‌های دستی گرفته تا کمک گرفتن از سایت‌های واسط و اکستنشن‌های گوگل به تفکیک و با جزئیات کامل بیان کنیم.

حالا که نحوه پیدا کردن قالب سایت را یادگرفتید شاید سوال بعدی شما این باشد که بعد از این چطوری افزونه‌های استفاده شده در یک سایت وردپرسی را تشخیص بدهیم، اصلا نگران نباشید و مقاله تشخیص افزونه‌های یک سایت وردپرسی را مطالعه بفرمایید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام